Uzņēmējdarbības attīstības apakškomisija: ārzemju producentu piesaiste jāplāno un jāveic ilgtermiņā
“Ārzemju producentu piesaiste ir pamatīgs darbs, kas jāplāno un jāveic ilgtermiņā. Lai tas būtu efektīvs, jānodrošina arī atbilstoša infrastruktūra un mehānismi interesentu piesaistei,” uzsver Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Uzņēmējdarbības attīstības apakškomisijas priekšsēdētājs Ervins Labanovskis. Deputāti otrdien, 1.oktobrī, apakškomisijas sēdē sprieda par ārvalstu un starptautisko kino projektu piesaisti Latvijai.
Latvijai līdz šim bija izdevies veiksmīgi uzsākt un īstenot dažādus ārzemju kino produktus, atzīmēja E.Labanovskis. Lai varētu turpināt piesaistīt investorus, jānodrošina ilgtermiņa programmas līdzfinansējumam. Piesaistot ārvalstu finansējumu, mēs veicinām mūsu konkurētspēju, norādīja apakškomisijas priekšsēdētājs.
Nozares nevalstisko organizāciju pārstāvji deputātiem akcentēja, ka kino nozare ir viens no pelnošākajiem kultūras sektoriem pasaulē, kas būtiski stimulē valsts attīstību un atpazīstamību. Pēdējo desmit gadu laikā Latvijā ir īstenoti vairāk nekā 30 ārvalstu filmu projekti, kuru kopējais pienesums Latvijas ekonomikai pārsniedzis 30 miljonus eiro.
Līdz šim ārvalstu kinoprojektu piesaistei bija pieejams līdzfinansējums 800 tūkstoši eiro gadā, kamēr, piemēram, Igaunijā – 6 miljonu apmērā. Neziņa par ilgtermiņā pieejamo finansējumu neļauj piesaistīt lielus ārzemju kino projektus, producenti atsaka noslēgt projektu līgumus, jo ir garš to slēgšanas laiks un trūkst garantiju līdzfinansējumam nākotnē, pauda nozares pārstāvji. Tāpat neelastīgs finansējuma pieejamības grafiks vājina nozares konkurētspēju reģionā.
Sēdes dalībnieki atzīmēja, ka kinoindustrijā ir liels iesaistīto uzņēmumu skaits dažādās tautsaimniecības nozarēs. Vienas nelielas filmas ražošanas laikā tiek nodrošināts darbs aptuveni 60 apakšuzņēmējiem visdažādākajās jomās – sākot no aprīkojuma nomas līdz pat ēdināšanas un viesmīlības nozarei.
Nozare aicināja pārskatīt pieejamā finansējuma apmēru un nodrošināt tā pieejamību visu gadu bez projektu iesniegšanas termiņa ierobežojumiem, izveidot skaidru, vienkāršu finansējuma piešķiršanas mehānismu un nozīmēt atbildīgo amatpersonu par līdzfinansējuma pieteikumu izskatīšanu.
Lai producenti varētu plānot savu darbu un reklamēt partneriem iespējas veidot kinoprojektus Latvijā, par finansējuma modeli nākamajiem diviem gadiem jāvienojas jau līdz šā gada decembrim, uzsvēra E.Labanovskis. Apakškomisijas priekšsēdētājs akcentēja nepieciešamību Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā noteikt atbildīgo personu, kura gan izskatītu pieteikumus un koordinētu procesus šai jomā, gan reklamētu Latviju kā uzņemošo valsti starptautiskos tirgos.
Vēl par tēmu:
Kas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk“LaTS” veikalos zemo cenu grozs noteikts trīs mēnešu periodam
Mazumtirdzniecības tīkla “LaTS” veikali izziņojuši zemo cenu produktu grozu, uzsverot, ka šādas cenas konkrētām pārtikas precēm būs fiksētas augustā, septembrī un oktobrī. “Atkarībā...
Lasīt tālāk2 no 3 darba devējiem nav gatavi pieņemt pensionāru darbā. Kā palikt pieprasītam?
Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem ir saskārušies ar diskrimināciju dažādās dzīves jomās – izglītībā, profesionālajā darbībā un veselības aprūpē. «Latvijas iedzīvotāji...
Lasīt tālākLatvijā zemāks jauniešu bezdarbs nekā ES: kā izmantot šo priekšrocību un ko sagaidīt?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Atrast jaunu darbu...
Lasīt tālākEP pieņēmis priekšlikumus cīņai ar nekvalitatīvu preču pieplūdumu no trešo valstu internetveikaliem
Trešdien Eiropas Parlaments pieņēma priekšlikumus, lai pārvaldītu pieaugošo nekvalitatīvu un potenciāli bīstamu lētu preču pieplūdumu ES no trešo valstu interneta veikaliem. Ziņojumā,...
Lasīt tālākKatrs trešais pircējs nepabeidz pirkumu tiešsaistē lēnas piegādes dēļ
Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu...
Lasīt tālākPTAC: zemo cenu grozs kļūst pieejamāks patērētājiem
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz ar Memoranda par pārtikas preču tirdzniecību (Memorands) parakstīšanu 2025. gada 27. maijā veic pārtikas lielveikalu tirdzniecības ķēžu...
Lasīt tālākIedvesmojoša vasaras pieredze: kas jauniešiem jāzina par pirmo darbu?
Pirmais darbs vasarā jauniešiem var kļūt par vērtīgu pieredzi, kas ietekmē gan nākotnes karjeras izvēli, gan veido izpratni par finanšu pratību. Tā ir pieredze, kas ļauj nopelnīt pirmo...
Lasīt tālākVai neprotam atpūsties? Katrs otrais strādā arī atvaļinājumā
Teju katram otrajam jeb 42 % Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumā ir nācies pildīt darba pienākumus, pieslēdzoties darbam attālināti, secināts bankas Citadele veiktajā iedzīvotāju aptaujā....
Lasīt tālākApstrādes rūpniecība uzņēmusi apgriezienus, maijā izaugsmei sasniedzot 5,6%
Apstrādes rūpniecības apjoms salīdzināmajās cenās šā gada maijā pieaudzis par 5,6% pret pagājušā gada maiju, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Vairākas...
Lasīt tālāk