Teju katrs otrais klients izvēlas pašapkalpošanās kases
Pieaugot ērtajiem norēķiniem ar maksājumu kartēm, arvien lielāku popularitāti Latvijā iemanto arī pašapkalpošanās kases veikalos. “Lidl Latvija” veikalos pašapkalpošanās kasēm priekšroku dod teju katrs otrais klients. Pašapkalpošanās kases ir populārākas galvaspilsētā, bet arī reģionos vairāk nekā 45% pirkumu tiek veikti, maksājot pašapkalpošanās kasēs.
Lai gan “Lidl Latvija” pašapkalpošanās kases sāka ieviest tikai pagājušajā gadā, to popularitāte strauji aug, un pašapkalpošanās kasu pakalpojums ir pieejams visos savos 36 “Lidl” veikalos 15 pilsētās. Kopumā tās ir 326 mūsdienīgas pašapkalpošanās kases visā Latvijā. Šis pirkumu veikšanas risinājums tika ieviests, lai padarītu iepirkšanās procesu vēl ērtāku un ātrāku, turklāt ievērojami samazinot rindu veidošanos arī pie tradicionālajām kasēm.
Visvairāk saviem pirkumiem pašapkalpošanās kases klienti izmanto tieši galvaspilsētā – Sporta ielas, Āgenskalna un Krasta ielas veikalos. Savukārt ārpus Rīgas pie pašapkalpošanās kasēm biežāk (45% un vairāk) klienti dodas Ogres, Jelgavas un Ventspils “Lidl” veikalos.
Lai gan joprojām ir veikali, kur pašapkalpošanās kases vēl nav tik populārās kā galvaspilsētā, novērota tendence, ka iedzīvotāju interese par tām tikai pieaug.
“Ja sākumā pie pašapkalpošanās kasēm vairāk varēja manīt jaunāka gada gājuma klientus, tad tagad situācija ir pamainījusies. Arvien vairāk senioru šobrīd dod priekšroku pašapkalpošanās kasēm, kas ir ērtas, jo pirms preču skenēšanas uz tām var uzlikt savu iepirkumu maisiņu un noskenētās preces uzreiz likt tajā. Tāpat klienti jau novērtējuši iespēju, ka pašapkalpošanās kasēs, ievadot savu telefona numuru, strādā Lidl Plus lietotne un nav nepieciešams atsevišķi skenēt arī telefonu,” norāda “Lidl Latvija” Komunikācijas departamenta vadītāja Dana Hasana.
Pašapkalpošanās kases ir lietotājam draudzīgs risinājums, kas ir piemērots gan veicot nelielus pirkumus ar pāris produktiem, gan veicot lielāku pirkumu ar daudziem produktiem un precēm, padarot to par ērtu risinājumu ikvienam klientam.
Piemēram, viens no apjomīgākajiem 2024. gadā pašapkalpošanās kasēs veiktajiem pirkumiem bija par summu 237 EUR un sastāvēja no 61 dažādas preces, bet vienību skaits bija vēl lielāks. Un šādi gadījumi, kad pie pašapkalpošanās kasēm dodas ne tikai ar salīdzinošu vieglu groziņu, bet arī diezgan pilniem ratiņiem, kļūst arvien sastopamāki, jo klienti patiešām novērtē šīs tehnoloģijas priekšrocības.
“Ieviešot pirmās pašapkalpošanās kases, saņēmām vairāk jautājumu par čeka skenēšanu un drošības vārtiņiem, taču šobrīd redzam, ka klienti ir pieraduši pie šīs sistēmas. Prognozējam, ka turpmāk tikai pieaugs klientu skaits, kas dos priekšroku tieši pašapkalpošanās kasēm,” turpina D. Hasana.
Pašapkalpošanās kasu pieejamība ir daļa no “Lidl” pastāvīgās apņemšanās ieviest inovācijas un uzlabot klientu iepirkšanās pieredzi, padarot to patīkamāku un ērtāku ikvienam.
Jau ziņots, ka 2022. gadā “Lidl Latvija” visos savos veikalos ieviesa digitālās cenu zīmes, tādējādi ievērojami samazinot papīra patēriņu. Modernais digitālo cenu risinājums dod iespēju visas cenu un produktu informācijas izmaiņas veikt attālināti, automātiski reāllaikā pārsūtot tās uz visiem veikalu plauktiem.
Vēl par tēmu:
Kas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk“LaTS” veikalos zemo cenu grozs noteikts trīs mēnešu periodam
Mazumtirdzniecības tīkla “LaTS” veikali izziņojuši zemo cenu produktu grozu, uzsverot, ka šādas cenas konkrētām pārtikas precēm būs fiksētas augustā, septembrī un oktobrī. “Atkarībā...
Lasīt tālāk2 no 3 darba devējiem nav gatavi pieņemt pensionāru darbā. Kā palikt pieprasītam?
Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem ir saskārušies ar diskrimināciju dažādās dzīves jomās – izglītībā, profesionālajā darbībā un veselības aprūpē. «Latvijas iedzīvotāji...
Lasīt tālākLatvijā zemāks jauniešu bezdarbs nekā ES: kā izmantot šo priekšrocību un ko sagaidīt?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Atrast jaunu darbu...
Lasīt tālākEP pieņēmis priekšlikumus cīņai ar nekvalitatīvu preču pieplūdumu no trešo valstu internetveikaliem
Trešdien Eiropas Parlaments pieņēma priekšlikumus, lai pārvaldītu pieaugošo nekvalitatīvu un potenciāli bīstamu lētu preču pieplūdumu ES no trešo valstu interneta veikaliem. Ziņojumā,...
Lasīt tālākKatrs trešais pircējs nepabeidz pirkumu tiešsaistē lēnas piegādes dēļ
Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu...
Lasīt tālākPTAC: zemo cenu grozs kļūst pieejamāks patērētājiem
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz ar Memoranda par pārtikas preču tirdzniecību (Memorands) parakstīšanu 2025. gada 27. maijā veic pārtikas lielveikalu tirdzniecības ķēžu...
Lasīt tālākIedvesmojoša vasaras pieredze: kas jauniešiem jāzina par pirmo darbu?
Pirmais darbs vasarā jauniešiem var kļūt par vērtīgu pieredzi, kas ietekmē gan nākotnes karjeras izvēli, gan veido izpratni par finanšu pratību. Tā ir pieredze, kas ļauj nopelnīt pirmo...
Lasīt tālākVai neprotam atpūsties? Katrs otrais strādā arī atvaļinājumā
Teju katram otrajam jeb 42 % Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumā ir nācies pildīt darba pienākumus, pieslēdzoties darbam attālināti, secināts bankas Citadele veiktajā iedzīvotāju aptaujā....
Lasīt tālākApstrādes rūpniecība uzņēmusi apgriezienus, maijā izaugsmei sasniedzot 5,6%
Apstrādes rūpniecības apjoms salīdzināmajās cenās šā gada maijā pieaudzis par 5,6% pret pagājušā gada maiju, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Vairākas...
Lasīt tālāk