Lietuvas uzņēmums “Akropolis Group” iegādājas tirdzniecības centru “Alfa”
Konkurences padome (KP) pieņēmusi lēmumu atļaut Lietuvas uzņēmumam “Akropolis Group” iegūt izšķirošu ietekmi pār uzņēmumu “Delta Property”, kura pārvaldībā ir tirdzniecības centrs “Alfa” Rīgā, informēja KP.
UAB “AKROPOLIS GROUP” pašreizējie un plānotie darbības veidi ir holdingkompāniju darbība, meitas sabiedrībām piederošu tirdzniecības centru pārvaldīšana. Uzņēmums ir multifunkcionālo tirdzniecības centru operators, kam pieder četri centri un divas biroja ēkas Lietuvā un Latvijā. Viens no centriem atrodas Rīgā – multifunkcionālais tirdzniecības centrs “Akropole”.
Savukārt SIA “Delta Property” nodarbojas ar sava vai nomāta nekustamā īpašuma izīrēšanu un pārvaldīšanu, iznomājot tirdzniecības telpas dažādiem mazumtirdzniecības un pakalpojumu sniedzēju uzņēmumiem. Uzņēmums ir multifunkcionālā tirdzniecības centra “Alfa” īpašnieks, apsaimniekotājs un attīstītājs. Tādējādi apvienošanās rezultātā ietekmētais tirgus ir tirdzniecības telpu iznomāšanas multifunkcionālo tirdzniecības centru tirgus Rīgā un tās tuvākajā apkārtnē.
Lietas ietvaros KP aptaujāja konkurējošus multifunkcionālos tirdzniecības centrus un nomniekus, lai noskaidrotu to viedokli saistībā ar konkrētā tirgus definīciju, kā arī cik tuvi aizvietotāji ir apvienošanās dalībnieki. Multifunkcionālo tirdzniecības centru telpu nomas klientu klāsts ir plašs. Svarīgs ir fakts, ka veikalu īpašnieki nav ierobežoti nomāt telpas tikai no viena pakalpojumu sniedzēja, kā rezultātā veikalu īpašnieks var nodrošināt savus pakalpojumus vairākos centros. Vairākums aptaujāto nomnieku un centru norādīja, ka pēdējos četros gados tirgū ir pieaugusi konkurence, kā arī pakalpojumu kvalitāte. Tas varētu būt skaidrojams ar esošo multifunkcionālo tirdzniecības centru paplašināšanos, piemēram, “Alfa” un “Origo” rekonstrukcija un jaunu centru ienākšanu tirgū – “Akropole” un “Sāga”.
KP konstatēja, ka multifunkcionālā tirdzniecības centra “Akropole” ienākšana tirgū 2019. gadā neatstāja būtisku ietekmi uz multifunkcionālā tirdzniecības centra “Alfa” darbību. Aptaujātie tirdzniecības centri un nomnieki norādīja, ka centri “Akropole” un “Alfa” nav tuvākie konkurenti, un to telpas ir aizvietojamas ar telpām citu konkurentu tirdzniecības centros. KP vērtējumā apvienošanās rezultātā apvienotajam tirgus dalībniekam konkrētajā tirgū būtiski nepalielināsies iespēja izstumt no tirgus konkurentus. KP nekonstatēja, ka UAB “AKROPOLIS GROUP” būtu iespēja izmantot savu tirgus varu pret esošajiem tirgus dalībniekiem, ierobežojot vai kavējot potenciālo tirgus dalībnieku ienākšanu tirgū vai to paplašināšanos.
Izvērtējot uzņēmumu sniegto un KP rīcībā esošo informāciju, KP secina, ka apvienošanās rezultātā būtiski nemainīsies tirgus struktūra, nemazināsies konkurence un neizveidosies vai nenostiprināsies dominējošais stāvoklis ietekmētajā tirgū Latvijā, kurā darbojas apvienošanās dalībnieki. Tāpēc apvienošanās darījums ir atļaujams.
Vēl par tēmu:
Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākSegs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem
Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk26% darba ņēmēju kopumā savā ikdienas darba dzīvē no tiešā vadītāja nesaņem konstruktīvu atgriezenisko saiti
Pētījumu kompānija Kantar veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba...
Lasīt tālākVai pārtikas produktu cenu kāpums ir apstājies?
Pārtikas cenu kāpums ir apstājies, šorīt intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe. Gulbe...
Lasīt tālāk