Pētījums: Maksas satura ieviešana medijos būs īsts izaicinājums
Tas, ko mēs saucam par “bezmaksas interneta laikmetu” strauji tuvojas beigām un arvien biežāk mums nākas saskarties ar jēdzienu “maksas saturs”. Arī Latvijā vairāki mediji ir sākuši ieviest maksas saturu, kas sniedz lasītājiem iespēju papildus ikdienas ziņām gūt padziļinātāku ieskatu Latvijas un pasaules aktualitātēs. Saistībā ar šo tendenci, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) nesen noslēdzis pētījumu par maksas satura ieviešanas iespējām un perspektīvām digitālo mediju tirgū Latvijā. SDTIC vadītājs Alberts Jodis neslēpj, ka maksas satura ieviešana medijos būs izaicinājuma pilna.
Lai arī ar SDTIC pētījuma datiem klientu konfidencialitātes dēļ publiskajā telpā nav iespējams iepazīties, A. Jodis neslēpj, ka pētījuma rezultāti liecina, ka maksas satura ieviešana Latvijā nebūs vienkārša un prasīs daudz vairāk pūļu, kā sākotnēji varētu likties.
“Ikviens no mums ir pieradis pie bezmaksas satura, taču viltus ziņu fenomens, kas šobrīd ir milzu problēma politiskajā un sociālajā kontekstā, ir licis vairāk domāt par kvalitatīvu saturu arī interneta medijos. Mēs redzam, ka ik pa laikam notiek mēģinājumi ieviest maksas saturu un ziņu portāli meklē efektīvus biznesa modeļus, taču sabiedrība ne vienmēr ir pozitīvi noskaņota pārmaiņām, ko pierāda arī šis pētījums,” komentē SDTIC vadītājs A. Jodis.
Viņš norāda, ka maksas satura ieviešana būs izaicinājumiem pilna, jo mediju īpašniekiem būs jādomā ne tikai par to, kā parūpēties par kvalitatīvu un analītisku ziņu nodrošināšanu, kas neapšaubāmi prasīs lielākus resursus, bet arī par to, kā mudināt lasītājus pāriet uz maksas saturu.
“Neapšaubāmi, ka būs daudzi lasītāji, kas vienkārši var atteikties pāriet uz alternatīvām, līdz ar to mediju īpašniekiem būs jādomā arī, kā nezaudēt šos lasītājus,” norāda A. Jodis.
Lai arī nākotnē, visticamāk, nebūs jautājumu par to, vai maksāt vai nemaksāt par saturu internetā, ceļš uz to nebūs viegls, kas nozīmē, ka medijiem jau tagad jāsāk domāt par kvalitatīvu saturu un tā daudzveidību. SDTIC vadītājs norāda, ka arī lasītāji iet līdzi laikam un spēj daudz reālāk izvērtēt satura kvalitāti, kas radīs vēl lielākas grūtības maksas satura ieviešanā.
Vēl par tēmu:
Kas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk“LaTS” veikalos zemo cenu grozs noteikts trīs mēnešu periodam
Mazumtirdzniecības tīkla “LaTS” veikali izziņojuši zemo cenu produktu grozu, uzsverot, ka šādas cenas konkrētām pārtikas precēm būs fiksētas augustā, septembrī un oktobrī. “Atkarībā...
Lasīt tālāk2 no 3 darba devējiem nav gatavi pieņemt pensionāru darbā. Kā palikt pieprasītam?
Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem ir saskārušies ar diskrimināciju dažādās dzīves jomās – izglītībā, profesionālajā darbībā un veselības aprūpē. «Latvijas iedzīvotāji...
Lasīt tālākLatvijā zemāks jauniešu bezdarbs nekā ES: kā izmantot šo priekšrocību un ko sagaidīt?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Atrast jaunu darbu...
Lasīt tālākEP pieņēmis priekšlikumus cīņai ar nekvalitatīvu preču pieplūdumu no trešo valstu internetveikaliem
Trešdien Eiropas Parlaments pieņēma priekšlikumus, lai pārvaldītu pieaugošo nekvalitatīvu un potenciāli bīstamu lētu preču pieplūdumu ES no trešo valstu interneta veikaliem. Ziņojumā,...
Lasīt tālākKatrs trešais pircējs nepabeidz pirkumu tiešsaistē lēnas piegādes dēļ
Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu...
Lasīt tālākPTAC: zemo cenu grozs kļūst pieejamāks patērētājiem
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) līdz ar Memoranda par pārtikas preču tirdzniecību (Memorands) parakstīšanu 2025. gada 27. maijā veic pārtikas lielveikalu tirdzniecības ķēžu...
Lasīt tālākIedvesmojoša vasaras pieredze: kas jauniešiem jāzina par pirmo darbu?
Pirmais darbs vasarā jauniešiem var kļūt par vērtīgu pieredzi, kas ietekmē gan nākotnes karjeras izvēli, gan veido izpratni par finanšu pratību. Tā ir pieredze, kas ļauj nopelnīt pirmo...
Lasīt tālākVai neprotam atpūsties? Katrs otrais strādā arī atvaļinājumā
Teju katram otrajam jeb 42 % Latvijas iedzīvotāju atvaļinājumā ir nācies pildīt darba pienākumus, pieslēdzoties darbam attālināti, secināts bankas Citadele veiktajā iedzīvotāju aptaujā....
Lasīt tālākApstrādes rūpniecība uzņēmusi apgriezienus, maijā izaugsmei sasniedzot 5,6%
Apstrādes rūpniecības apjoms salīdzināmajās cenās šā gada maijā pieaudzis par 5,6% pret pagājušā gada maiju, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Vairākas...
Lasīt tālāk