• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
15/11/2019, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība

Tas, ko mēs saucam par “bezmaksas interneta laikmetu” strauji tuvojas beigām un arvien biežāk mums nākas saskarties ar jēdzienu “maksas saturs”. Arī Latvijā vairāki mediji ir sākuši ieviest maksas saturu, kas sniedz lasītājiem iespēju papildus ikdienas ziņām gūt padziļinātāku ieskatu Latvijas un pasaules aktualitātēs. Saistībā ar šo tendenci, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) nesen noslēdzis pētījumu par maksas satura ieviešanas iespējām un perspektīvām digitālo mediju tirgū Latvijā. SDTIC vadītājs Alberts Jodis neslēpj, ka maksas satura ieviešana medijos būs izaicinājuma pilna.

Lai arī ar SDTIC pētījuma datiem klientu konfidencialitātes dēļ publiskajā telpā nav iespējams iepazīties, A. Jodis neslēpj, ka pētījuma rezultāti liecina, ka maksas satura ieviešana Latvijā nebūs vienkārša un prasīs daudz vairāk pūļu, kā sākotnēji varētu likties.

“Ikviens no mums ir pieradis pie bezmaksas satura, taču viltus ziņu fenomens, kas šobrīd ir milzu problēma politiskajā un sociālajā kontekstā, ir licis vairāk domāt par kvalitatīvu saturu arī interneta medijos. Mēs redzam, ka ik pa laikam notiek mēģinājumi ieviest maksas saturu un ziņu portāli meklē efektīvus biznesa modeļus, taču sabiedrība ne vienmēr ir pozitīvi noskaņota pārmaiņām, ko pierāda arī šis pētījums,” komentē SDTIC vadītājs A. Jodis.

Viņš norāda, ka maksas satura ieviešana būs izaicinājumiem pilna, jo mediju īpašniekiem būs jādomā ne tikai par to, kā parūpēties par kvalitatīvu un analītisku ziņu nodrošināšanu, kas neapšaubāmi prasīs lielākus resursus, bet arī par to, kā mudināt lasītājus pāriet uz maksas saturu.

“Neapšaubāmi, ka būs daudzi lasītāji, kas vienkārši var atteikties pāriet uz alternatīvām, līdz ar to mediju īpašniekiem būs jādomā arī, kā nezaudēt šos lasītājus,” norāda A. Jodis.

Lai arī nākotnē, visticamāk, nebūs jautājumu par to, vai maksāt vai nemaksāt par saturu internetā, ceļš uz to nebūs viegls, kas nozīmē, ka medijiem jau tagad jāsāk domāt par kvalitatīvu saturu un tā daudzveidību. SDTIC vadītājs norāda, ka arī lasītāji iet līdzi laikam un spēj daudz reālāk izvērtēt satura kvalitāti, kas radīs vēl lielākas grūtības maksas satura ieviešanā.

913 skatījumi




Video

Tirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi

24/04/2024

Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...

Lasīt tālāk
Video

LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām

23/04/2024

30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...

Lasīt tālāk
Video

Mazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas

23/04/2024

Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...

Lasīt tālāk
Video

Prokuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas

22/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...

Lasīt tālāk
Video

Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts

18/04/2024

Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli

16/04/2024

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Ieviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā

16/04/2024

Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...

Lasīt tālāk
Video

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību

12/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...

Lasīt tālāk
Video

Izaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...

Lasīt tālāk
Video

BORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...

Lasīt tālāk