Pētījums: Maksas satura ieviešana medijos būs īsts izaicinājums
Tas, ko mēs saucam par “bezmaksas interneta laikmetu” strauji tuvojas beigām un arvien biežāk mums nākas saskarties ar jēdzienu “maksas saturs”. Arī Latvijā vairāki mediji ir sākuši ieviest maksas saturu, kas sniedz lasītājiem iespēju papildus ikdienas ziņām gūt padziļinātāku ieskatu Latvijas un pasaules aktualitātēs. Saistībā ar šo tendenci, Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) nesen noslēdzis pētījumu par maksas satura ieviešanas iespējām un perspektīvām digitālo mediju tirgū Latvijā. SDTIC vadītājs Alberts Jodis neslēpj, ka maksas satura ieviešana medijos būs izaicinājuma pilna.
Lai arī ar SDTIC pētījuma datiem klientu konfidencialitātes dēļ publiskajā telpā nav iespējams iepazīties, A. Jodis neslēpj, ka pētījuma rezultāti liecina, ka maksas satura ieviešana Latvijā nebūs vienkārša un prasīs daudz vairāk pūļu, kā sākotnēji varētu likties.
“Ikviens no mums ir pieradis pie bezmaksas satura, taču viltus ziņu fenomens, kas šobrīd ir milzu problēma politiskajā un sociālajā kontekstā, ir licis vairāk domāt par kvalitatīvu saturu arī interneta medijos. Mēs redzam, ka ik pa laikam notiek mēģinājumi ieviest maksas saturu un ziņu portāli meklē efektīvus biznesa modeļus, taču sabiedrība ne vienmēr ir pozitīvi noskaņota pārmaiņām, ko pierāda arī šis pētījums,” komentē SDTIC vadītājs A. Jodis.
Viņš norāda, ka maksas satura ieviešana būs izaicinājumiem pilna, jo mediju īpašniekiem būs jādomā ne tikai par to, kā parūpēties par kvalitatīvu un analītisku ziņu nodrošināšanu, kas neapšaubāmi prasīs lielākus resursus, bet arī par to, kā mudināt lasītājus pāriet uz maksas saturu.
“Neapšaubāmi, ka būs daudzi lasītāji, kas vienkārši var atteikties pāriet uz alternatīvām, līdz ar to mediju īpašniekiem būs jādomā arī, kā nezaudēt šos lasītājus,” norāda A. Jodis.
Lai arī nākotnē, visticamāk, nebūs jautājumu par to, vai maksāt vai nemaksāt par saturu internetā, ceļš uz to nebūs viegls, kas nozīmē, ka medijiem jau tagad jāsāk domāt par kvalitatīvu saturu un tā daudzveidību. SDTIC vadītājs norāda, ka arī lasītāji iet līdzi laikam un spēj daudz reālāk izvērtēt satura kvalitāti, kas radīs vēl lielākas grūtības maksas satura ieviešanā.
Vēl par tēmu:
Tirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk