• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
12/12/2011, Kategorija: Bizness

10. decembrī „Rīga Plaza” notika Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgus, kur par labākajiem skolēnu radītajiem produktiem tika atzīti aizsargājoši apvalki datoriem, pretsmēķēšanas komplekts, kosmētiskie produkti un neparastas mugursomas.

Biznesa izglītības biedrības “Junior Achievement – Young Enterprise Latvija” un Swedbank rīkoto gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 2500 interesenti, kuri izmantoja iespēju iegādāties radošas dāvanas Ziemassvētkos.

Gadatirgus laikā skolēnu ražotos produktus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī žūrija – uzņēmēji un programmas atbalstītāji. 16 labākie uzņēmumi ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū, kas nākamā gada martā pulcēs topošos uzņēmējus no 20 valstīm.

Kristīne Krauze, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja un žūrijas komisijas priekšsēdētāja: „Man ir patiess prieks, ka jaundibināto  uzņēmumu skaits šogad pieaug ne tikai Latvijas uzņēmumu reģistrā, bet arī šeit – skolēnu mācību uzņēmumu programmā. Izvēle dibināt skolēnu mācību uzņēmumu vispirms jau pierāda katra skolēna personīgo drosmi un ticību savai lietai, kur ikviens ir atzinības vērts par to, ka spēris šo pirmo soli tuvāk jaunām iemaņām. Skolēnu mācību uzņēmumu skaita pieaugums un darbošanās nebūtu iespējama bez skolotāju atbalsta un  iniciatīvas, kas iedrošina un sagatavo skolēnus ceļā uz šīm jaunajām  nākotnes izvēlēm. Par ko es izsaku patiesu  un cieņas pilnu paldies.”

Labākās pārdošanas komandas:

1) I-Book (Madonas Valsts ģimnāzija) – aizsargājoši apvalki portatīvajiem datoriem;

2) Albero Penna (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) –  virpotas koka pildspalvas;

3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām;

4) Iecavas Planieri (Iecavas vidusskola) – rotaļļietas – planieri.

Sociāli atbildīgie SMU:

1) Different way (Madonas Valsts ģimnāzija) – pretsmēķēšanas komplekts;

2) Pūcīte (Īslīces vidusskola) – privātstundu pasniegšanas spēle;

3) K2 (Kuldīgas Centra vidusskola) – bērnu rotaļlietas;

4) Cutie S (Valmieras vājdzirdīgo vidusskola) – dažādi aksesuāri, interjera priekšmeti.

Labākais stends:

1) Sakura (Privātā vidusskola „Klasika”) – krēms „Zīda pieskāriens”;

2) Rudzātu Gardes (Rudzātu vidusskola) – žāvēti augļi;

3) Relibe (Varakļānu vidusskola) – aksesuāri;

4) Burbul Bo (Ādažu vidusskola) – vannas kosmētika.

Inovatīvu produktu SMU:

1) Backpackback (Priekules vidusskola) – mugursomas;

2) Easy Clean (Rīgas Valsts 3. ģimnāzija) – daudzfunkcionāli priekšauti;

3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām.

Labākie SMU saņēma dāvanas no JAL sadarbības partneriem – Swedbank, draugiem.lv, Dailes teātra, Latvijas Darba devēju konfederācijas, žurnāla „Kapitāls”, Banku augstskolas, Rīga Plaza, biedrības „ZINIS”  un Tallink Latvija.

Latvijā šogad jau nodibināti vairāk nekā 570 skolēnu mācību uzņēmumu, bet Gadatirgū piedalījās 160 no tiem, tai skaitā 50 SMU pamatskolas skolēnu grupā. Preču un pakalpojumu klāstā bija inovatīvas dizaina mēbeles, apģērbs mājdzīvniekiem, veloservisa pakalpojumi, līdzeklis smēķēšanas atmešanai, randiņu serviss, rotaslietas un citas skolēnu realizētas idejas.

SMU programma ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa gan ekonomikas, gan sociālo zinību, gan citos mācību priekšmetos gandrīz visās Eiropas valstīs. Eiropas Komisijas veiktais pētījums liecina, ka pēc statistikas SMU programmas absolventi dibina savus uzņēmumus studiju laikā vai absolvējot augstskolu. Vidēji 15% no SMU programmas dalībniekiem sāk savu reālo biznesu vecumā no 20 līdz 29 gadiem, un 36% plāno to uzsākt tuvāko trīs gadu laikā.

 

423 skatījumi




Video

LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām

23/04/2024

30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...

Lasīt tālāk
Video

Mazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas

23/04/2024

Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...

Lasīt tālāk
Video

Prokuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas

22/04/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...

Lasīt tālāk
Video

Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts

18/04/2024

Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli

16/04/2024

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Ieviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā

16/04/2024

Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...

Lasīt tālāk
Video

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību

12/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...

Lasīt tālāk
Video

Izaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...

Lasīt tālāk
Video

BORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...

Lasīt tālāk
Video

Alkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00

10/04/2024

Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...

Lasīt tālāk