Jaunie uzņēmēji pārsteidz ar savām idejām!
10. decembrī „Rīga Plaza” notika Skolēnu mācību uzņēmumu (SMU) Ziemassvētku gadatirgus, kur par labākajiem skolēnu radītajiem produktiem tika atzīti aizsargājoši apvalki datoriem, pretsmēķēšanas komplekts, kosmētiskie produkti un neparastas mugursomas.
Biznesa izglītības biedrības “Junior Achievement – Young Enterprise Latvija” un Swedbank rīkoto gadatirgu apmeklēja vairāk nekā 2500 interesenti, kuri izmantoja iespēju iegādāties radošas dāvanas Ziemassvētkos.
Gadatirgus laikā skolēnu ražotos produktus vērtēja ne tikai pircēji, bet arī žūrija – uzņēmēji un programmas atbalstītāji. 16 labākie uzņēmumi ieguva tiesības piedalīties starptautiskajā Skolēnu mācību uzņēmumu gadatirgū, kas nākamā gada martā pulcēs topošos uzņēmējus no 20 valstīm.
Kristīne Krauze, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja un žūrijas komisijas priekšsēdētāja: „Man ir patiess prieks, ka jaundibināto uzņēmumu skaits šogad pieaug ne tikai Latvijas uzņēmumu reģistrā, bet arī šeit – skolēnu mācību uzņēmumu programmā. Izvēle dibināt skolēnu mācību uzņēmumu vispirms jau pierāda katra skolēna personīgo drosmi un ticību savai lietai, kur ikviens ir atzinības vērts par to, ka spēris šo pirmo soli tuvāk jaunām iemaņām. Skolēnu mācību uzņēmumu skaita pieaugums un darbošanās nebūtu iespējama bez skolotāju atbalsta un iniciatīvas, kas iedrošina un sagatavo skolēnus ceļā uz šīm jaunajām nākotnes izvēlēm. Par ko es izsaku patiesu un cieņas pilnu paldies.”
Labākās pārdošanas komandas:
1) I-Book (Madonas Valsts ģimnāzija) – aizsargājoši apvalki portatīvajiem datoriem;
2) Albero Penna (Rīgas Valsts 2. ģimnāzija) – virpotas koka pildspalvas;
3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām;
4) Iecavas Planieri (Iecavas vidusskola) – rotaļļietas – planieri.
Sociāli atbildīgie SMU:
1) Different way (Madonas Valsts ģimnāzija) – pretsmēķēšanas komplekts;
2) Pūcīte (Īslīces vidusskola) – privātstundu pasniegšanas spēle;
3) K2 (Kuldīgas Centra vidusskola) – bērnu rotaļlietas;
4) Cutie S (Valmieras vājdzirdīgo vidusskola) – dažādi aksesuāri, interjera priekšmeti.
Labākais stends:
1) Sakura (Privātā vidusskola „Klasika”) – krēms „Zīda pieskāriens”;
2) Rudzātu Gardes (Rudzātu vidusskola) – žāvēti augļi;
3) Relibe (Varakļānu vidusskola) – aksesuāri;
4) Burbul Bo (Ādažu vidusskola) – vannas kosmētika.
Inovatīvu produktu SMU:
1) Backpackback (Priekules vidusskola) – mugursomas;
2) Easy Clean (Rīgas Valsts 3. ģimnāzija) – daudzfunkcionāli priekšauti;
3) Eco Glass (Jelgavas Spīdolas ģimnāzija) – interjera priekšmeti no kausētām stikla granulām.
Labākie SMU saņēma dāvanas no JAL sadarbības partneriem – Swedbank, draugiem.lv, Dailes teātra, Latvijas Darba devēju konfederācijas, žurnāla „Kapitāls”, Banku augstskolas, Rīga Plaza, biedrības „ZINIS” un Tallink Latvija.
Latvijā šogad jau nodibināti vairāk nekā 570 skolēnu mācību uzņēmumu, bet Gadatirgū piedalījās 160 no tiem, tai skaitā 50 SMU pamatskolas skolēnu grupā. Preču un pakalpojumu klāstā bija inovatīvas dizaina mēbeles, apģērbs mājdzīvniekiem, veloservisa pakalpojumi, līdzeklis smēķēšanas atmešanai, randiņu serviss, rotaslietas un citas skolēnu realizētas idejas.
SMU programma ir neatņemama mācību procesa sastāvdaļa gan ekonomikas, gan sociālo zinību, gan citos mācību priekšmetos gandrīz visās Eiropas valstīs. Eiropas Komisijas veiktais pētījums liecina, ka pēc statistikas SMU programmas absolventi dibina savus uzņēmumus studiju laikā vai absolvējot augstskolu. Vidēji 15% no SMU programmas dalībniekiem sāk savu reālo biznesu vecumā no 20 līdz 29 gadiem, un 36% plāno to uzsākt tuvāko trīs gadu laikā.
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk