• Rīga
    Cloudy
    -1°C
     
08/01/2018, Kategorija: Auto

Valsts kontrole pēc revīzijas ceļu satiksmes drošības jomā ir sniegusi ieteikumus Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai, lai straujāk samazinātu negadījumos bojāgājušo un smagi cietušo cilvēku skaitu.

Iesaistītajām institūcijām jāapkopo precīza informācija par negadījumiem, tās analīzē jābalsta ceļu satiksmes drošības attīstība, jāsakārto melno punktu likvidēšanas process, jānodrošina pietiekama satiksmes dalībnieku kontrole un jāvērtē informatīvo kampaņu ietekme uz sabiedrības paradumu maiņu.

“Tikai zinot, kur, kad un kāpēc notiek ceļu satiksmes negadījumi, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību. Eiropas valstu vidū joprojām esam ļoti bēdīgā situācijā: mums ir trešais lielākais negadījumos mirušo cilvēku skaits uz miljonu iedzīvotāju, savukārt smagi cietušo skaits pat pieaug. Piemēram, 2016. gadā 525 cilvēki tika smagi ievainoti, bet 158 dzīvības izdzisa. Katrs šāds gadījums ir gan cilvēciska traģēdija, gan zaudējums valsts tautsaimniecībai. Tādēļ sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju revīzijas laikā raudzījāmies, kā risināt nepilnības ceļu satiksmes drošības jomā, lai turpmāk sasniegtu labāko iespējamo rezultātu un lai cilvēki uz ceļiem neietu bojā un neciestu satiksmes negadījumos,” revīzijas mērķi skaidro valsts kontroliere Elita Krūmiņa.

Lai plānotu pasākumus, kas novērsīs ceļu satiksmes negadījumus, jāizprot to cēloņi. Līdz šim Ceļu policijas reģistrā iekļautie dati par ceļu satiksmes negadījumiem ir nepilnīgi, un bieži trūkst informācijas par negadījumu apstākļiem un precīzu notikuma vietu. Arī informācija par reidos konstatētajiem pārkāpumiem netiek plaši analizēta. Pēc Valsts kontroles revidentu domām nepilnību novēršana datu uzkrāšanā un analīzē palīdzēs izvēlēties labākos veidus, kā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Tāpēc Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai jāsadarbojas, lai iegūtu pilnvērtīgu informāciju, kur, kad un kāpēc notikuši negadījumi.

Galvenais kritērijs ceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas darbu plānošanā ir bijusi satiksmes intensitāte, nevis bīstamības novēršana. Tāpēc joprojām smagi ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek vienās un tajās pašās vietās – īpaši bīstamos ceļu posmos jeb melnajos punktos. Gada laikā Latvijas Valsts ceļiem ir jāizveido kontroles sistēma, kā notiek melno punktu likvidēšana. Iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, lai satiksmes dalībniekus efektīvi brīdinātu.

Satiksmes dalībnieki ir atbildīgi par savu drošību, bet svarīgi ir gan izglītot sabiedrību, gan kontrolēt noteikumu ievērošanu. Ceļu satiksmes drošības direkcijai jāvērtē, kā kampaņas ietekmējušas ceļu satiksmes dalībnieku paradumu maiņu. Savukārt Valsts policijas darba organizācijas dēļ kontrole uz ceļiem tiek organizēta pēc “pārpalikuma principa” un rezultātu izvērtēšanas sistēma atšķiras. Lai varētu novērtēt, vai reidi organizēti visbūtiskākajās jomās un policijas klātbūtne ir pietiekama, Valsts policijai jāuzlabo reģionālo struktūrvienību darba organizācija un atskaitīšanās sistēma.

Foto: Pixabay

953 skatījumi




Video

Budžeta komisija konceptuāli atbalsta izmaiņas OCTA regulējumā

10/10/2018

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 10.oktobrī, atbalstīja izskatīšanai pirmajā lasījumā Saeimā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās...

Lasīt tālāk
Video

Raidījums: Slepenībā top plāns par maksas ieviešanu iebraukšanai Rīgas centrā

17/09/2018 | Autors: TV3, Nekā personīga

Rīgas pašvaldība jau gadiem nespēj novērst sastrēgumus pilsētas centrā, taču situācija kļūs krietni nopietnāka 2020.gadā, kad sāksies starptautiskā dzelzceļa Rail Baltica būvēšana....

Lasīt tālāk
Video

Asociācija: OCTA likuma izmaiņās nav priekšnoteikumu OCTA polišu cenu kāpumam

14/09/2018 | Autors: Anna Berga, Labdien.lv

Iecerētās Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) likuma izmaiņas neparedz OCTA polišu cenu kāpumu, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas...

Lasīt tālāk
Video

Abāšins neredz ekonomisku pamatojumu OCTA polišu cenu pieaugumam

30/07/2018 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Lai arī Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fonda līdzekļi strauji izsīkst, maz ticams, ka OCTA polišu cenas nākotnē pieaugs. Tā šorīt...

Lasīt tālāk
Video

Autobusu pasažieru pārvadājumi pašreizējā veidā ilgstoši turpināties nevarēs

30/07/2018 | Autors: Arnis Kluinis, NRA.lv

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) un Satiksmes ministrija pauž vienu un to pašu, ka autobusu pasažieru pārvadājumi pašreizējā veidā ilgstoši turpināties nevarēs. Rīt...

Lasīt tālāk
Video

Uz Latvijas ceļiem darbojas 84 fotoradari

27/07/2018

Uz Latvijas ceļiem darbu uzsāk vairāki jauni stacionārie fotoradari - tie atradīsies Velēnā, Nīcā, Bikstos, Strenčos, Vecpiebalgā, Jaunbērzē, Līvānos, Spārē, Maltā, Duntē, kā arī...

Lasīt tālāk
Video

Ceļu būves sezona ieskrējusies

27/07/2018 | Autors: Arnis Kluinis, NRA.lv

Ceļu būvētāji pašlaik strādā 114 no šai sezonai ieplānotajiem 150 objektiem, no kuriem 14 vietās darbi jau pabeigti, vēsta NRA.lv. Tagadējā ceļu būves sezona ieies vēsturē ar būvdarbu...

Lasīt tālāk
Video

LVC: Ceļu būvniecības jomā šosezon ir lielāks cilvēku deficīts

26/07/2018 | Autors: Anna Berga, Labdien.lv

Patlaban ceļu būvniecības jomā vērojams izteikts darba roku trūkums, šorīt intervijā Latvijas Radio atzina uzņēmuma "Latvijas Valsts ceļi" (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange. Pēc...

Lasīt tālāk
Video

LTAB: Gaidāms OCTA polišu cenu kāpums

25/07/2018 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fonda līdzekļi strauji izsīkst, kā rezultātā paredzams, ka OCTA polišu cenas pieaugs. Latvijas Transportlīdzekļu...

Lasīt tālāk
Video

Degvielai būs papildu marķējumi

23/07/2018

Šī gada 12. oktobrī visā Eiropas Savienībā stāsies spēkā Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva, kas paredz vienota papildu degvielas marķējumu ieviešanu Eiropā. Jaunās etiķetes...

Lasīt tālāk