• Rīga
    Partly cloudy
    14°C
     
08/01/2018, Kategorija: Auto

Valsts kontrole pēc revīzijas ceļu satiksmes drošības jomā ir sniegusi ieteikumus Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai, lai straujāk samazinātu negadījumos bojāgājušo un smagi cietušo cilvēku skaitu.

Iesaistītajām institūcijām jāapkopo precīza informācija par negadījumiem, tās analīzē jābalsta ceļu satiksmes drošības attīstība, jāsakārto melno punktu likvidēšanas process, jānodrošina pietiekama satiksmes dalībnieku kontrole un jāvērtē informatīvo kampaņu ietekme uz sabiedrības paradumu maiņu.

“Tikai zinot, kur, kad un kāpēc notiek ceļu satiksmes negadījumi, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību. Eiropas valstu vidū joprojām esam ļoti bēdīgā situācijā: mums ir trešais lielākais negadījumos mirušo cilvēku skaits uz miljonu iedzīvotāju, savukārt smagi cietušo skaits pat pieaug. Piemēram, 2016. gadā 525 cilvēki tika smagi ievainoti, bet 158 dzīvības izdzisa. Katrs šāds gadījums ir gan cilvēciska traģēdija, gan zaudējums valsts tautsaimniecībai. Tādēļ sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju revīzijas laikā raudzījāmies, kā risināt nepilnības ceļu satiksmes drošības jomā, lai turpmāk sasniegtu labāko iespējamo rezultātu un lai cilvēki uz ceļiem neietu bojā un neciestu satiksmes negadījumos,” revīzijas mērķi skaidro valsts kontroliere Elita Krūmiņa.

Lai plānotu pasākumus, kas novērsīs ceļu satiksmes negadījumus, jāizprot to cēloņi. Līdz šim Ceļu policijas reģistrā iekļautie dati par ceļu satiksmes negadījumiem ir nepilnīgi, un bieži trūkst informācijas par negadījumu apstākļiem un precīzu notikuma vietu. Arī informācija par reidos konstatētajiem pārkāpumiem netiek plaši analizēta. Pēc Valsts kontroles revidentu domām nepilnību novēršana datu uzkrāšanā un analīzē palīdzēs izvēlēties labākos veidus, kā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Tāpēc Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai jāsadarbojas, lai iegūtu pilnvērtīgu informāciju, kur, kad un kāpēc notikuši negadījumi.

Galvenais kritērijs ceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas darbu plānošanā ir bijusi satiksmes intensitāte, nevis bīstamības novēršana. Tāpēc joprojām smagi ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek vienās un tajās pašās vietās – īpaši bīstamos ceļu posmos jeb melnajos punktos. Gada laikā Latvijas Valsts ceļiem ir jāizveido kontroles sistēma, kā notiek melno punktu likvidēšana. Iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, lai satiksmes dalībniekus efektīvi brīdinātu.

Satiksmes dalībnieki ir atbildīgi par savu drošību, bet svarīgi ir gan izglītot sabiedrību, gan kontrolēt noteikumu ievērošanu. Ceļu satiksmes drošības direkcijai jāvērtē, kā kampaņas ietekmējušas ceļu satiksmes dalībnieku paradumu maiņu. Savukārt Valsts policijas darba organizācijas dēļ kontrole uz ceļiem tiek organizēta pēc “pārpalikuma principa” un rezultātu izvērtēšanas sistēma atšķiras. Lai varētu novērtēt, vai reidi organizēti visbūtiskākajās jomās un policijas klātbūtne ir pietiekama, Valsts policijai jāuzlabo reģionālo struktūrvienību darba organizācija un atskaitīšanās sistēma.

Foto: Pixabay

915 skatījumi




Video

Vāc parakstus, lai daudzbērnu ģimenēm nodrošinātu bezmaksas stāvvietas

21/05/2018

Sabiedrības iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" sākta parakstu vākšana par ieceri daudzbērnu ģimenēm pilsētās nodrošināt bezmaksas stāvvietas. "Vēlos aktualizēt jautājumu par Valsts...

Lasīt tālāk
Video

Apdrošinātāju asociācija: OCTA zaudējumi samazinājušies līdz 120 000 eiro

10/05/2018 | Autors: Andris Jurkevičs, Labdien.lv

Pērn piedzīvotais obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polišu sadārzinājums deva rezultātus un apdrošinātāju zaudējumi būtiski samazinājās, intervijā Latvijas Radio informēja...

Lasīt tālāk
Video

Vāc parakstus par ceļa nodokļa iekļaušanu OCTA apdrošināšanas cenā

16/04/2018 | Autors: Zane Grodiņa, Labdien.lv

Sabiedrības iniciatīvas portālā manabalss.lv iesniegta iniciatīva "Par ceļa nodokļa iekļaušanu OCTA apdrošināšanas cenā". Iniciatīvas autors ir Romāns Sučaks, kas jau iepriekš aicinājis...

Lasīt tālāk
Video

No 1.novembra Latvijā varēs reģistrēt automašīnas ar stūri labajā pusē

12/04/2018

No šī gada 1.novembra Latvijā varēs reģistrēt vieglos pasažieru automobiļus, kuriem stūre atrodas labajā pusē. Tāpat kā līdz šim šādām automašīnām būs jāīsteno virkne tehnisko...

Lasīt tālāk
Video

SM piedāvā no 2020.gada noteiktu daļu no degvielas akcīzes atvēlēt ceļiem

31/01/2018 | Autors: Andris Jurkevičs, Labdien.lv

Lai palielinātu finansējumu autoceļu sakārtošanai, Satiksmes ministrija (SM) sagatavojusi priekšlikumu, kas paredz no 2020.gada 30-45% no degvielas akcīzes atvēlēt ceļiem, intervijā LTV...

Lasīt tālāk
Video

Šorīt autoceļi Latgalē un Vidzemē vietām apledo

29/01/2018

Šorīt Latgalē un Vidzemē vietām nokrišņi sniega un lietus veidā veicina apledojuma veidošanos uz valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes...

Lasīt tālāk
Video

OCTA cenu kāpumu šogad neprognozē

25/01/2018 | Autors: Andris Jurkevičs, Labdien.lv

Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) polišu sadārdzināšanās šogad nav paredzama, tā ceturtdien intervijā LTV raidījumā “Rīta Panorāma” sacīja Latvijas Apdrošinātāju...

Lasīt tālāk
Video

Vietām sniegs un apledojums apgrūtina braukšanu

22/01/2018

Vietām Vidzemē apledojums un sniegs apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus tīra un kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas ceļu sakārtošanai būtu nepieciešami četri miljardi eiro

09/01/2018 | Autors: Andris Jurkevičs, Labdien.lv

Lai sakārtotu visus ceļus Latvijā nepieciešami vismaz četri miljardi eiro – tā ir aptuveni puse no valsts ikgadējā budžeta. To intervijā Latvijas Radio atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis...

Lasīt tālāk
Video

Vāc parakstus par Rīgas metro sistēmas izbūvi

08/01/2018 | Autors: Zane Grodiņa, Labdien.lv

Iniciatīvu portālā "Manabalss.lv" uzsākta parakstu vākšana par padomju laikos iecerētās Rīgas metro sistēmas izveidošanu. Iniciatīvas autors Fīlips Kapustins norāda, ka brīdī, kad...

Lasīt tālāk