• Rīga
    Clear
    -2°C
     
08/01/2018, Kategorija: Auto

Valsts kontrole pēc revīzijas ceļu satiksmes drošības jomā ir sniegusi ieteikumus Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai, lai straujāk samazinātu negadījumos bojāgājušo un smagi cietušo cilvēku skaitu.

Iesaistītajām institūcijām jāapkopo precīza informācija par negadījumiem, tās analīzē jābalsta ceļu satiksmes drošības attīstība, jāsakārto melno punktu likvidēšanas process, jānodrošina pietiekama satiksmes dalībnieku kontrole un jāvērtē informatīvo kampaņu ietekme uz sabiedrības paradumu maiņu.

“Tikai zinot, kur, kad un kāpēc notiek ceļu satiksmes negadījumi, ir iespējams uzlabot ceļu satiksmes drošību. Eiropas valstu vidū joprojām esam ļoti bēdīgā situācijā: mums ir trešais lielākais negadījumos mirušo cilvēku skaits uz miljonu iedzīvotāju, savukārt smagi cietušo skaits pat pieaug. Piemēram, 2016. gadā 525 cilvēki tika smagi ievainoti, bet 158 dzīvības izdzisa. Katrs šāds gadījums ir gan cilvēciska traģēdija, gan zaudējums valsts tautsaimniecībai. Tādēļ sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Iekšlietu ministriju revīzijas laikā raudzījāmies, kā risināt nepilnības ceļu satiksmes drošības jomā, lai turpmāk sasniegtu labāko iespējamo rezultātu un lai cilvēki uz ceļiem neietu bojā un neciestu satiksmes negadījumos,” revīzijas mērķi skaidro valsts kontroliere Elita Krūmiņa.

Lai plānotu pasākumus, kas novērsīs ceļu satiksmes negadījumus, jāizprot to cēloņi. Līdz šim Ceļu policijas reģistrā iekļautie dati par ceļu satiksmes negadījumiem ir nepilnīgi, un bieži trūkst informācijas par negadījumu apstākļiem un precīzu notikuma vietu. Arī informācija par reidos konstatētajiem pārkāpumiem netiek plaši analizēta. Pēc Valsts kontroles revidentu domām nepilnību novēršana datu uzkrāšanā un analīzē palīdzēs izvēlēties labākos veidus, kā samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu. Tāpēc Satiksmes ministrijai un Iekšlietu ministrijai jāsadarbojas, lai iegūtu pilnvērtīgu informāciju, kur, kad un kāpēc notikuši negadījumi.

Galvenais kritērijs ceļu atjaunošanas un rekonstrukcijas darbu plānošanā ir bijusi satiksmes intensitāte, nevis bīstamības novēršana. Tāpēc joprojām smagi ceļu satiksmes negadījumi nereti notiek vienās un tajās pašās vietās – īpaši bīstamos ceļu posmos jeb melnajos punktos. Gada laikā Latvijas Valsts ceļiem ir jāizveido kontroles sistēma, kā notiek melno punktu likvidēšana. Iespējams, jāpārskata arī ceļa zīmju izvietojums, lai satiksmes dalībniekus efektīvi brīdinātu.

Satiksmes dalībnieki ir atbildīgi par savu drošību, bet svarīgi ir gan izglītot sabiedrību, gan kontrolēt noteikumu ievērošanu. Ceļu satiksmes drošības direkcijai jāvērtē, kā kampaņas ietekmējušas ceļu satiksmes dalībnieku paradumu maiņu. Savukārt Valsts policijas darba organizācijas dēļ kontrole uz ceļiem tiek organizēta pēc “pārpalikuma principa” un rezultātu izvērtēšanas sistēma atšķiras. Lai varētu novērtēt, vai reidi organizēti visbūtiskākajās jomās un policijas klātbūtne ir pietiekama, Valsts policijai jāuzlabo reģionālo struktūrvienību darba organizācija un atskaitīšanās sistēma.

Foto: Pixabay

971 skatījumi




Video

Saeima pieņem izmaiņas OCTA regulējumā

14/03/2019

Saeima ceturtdien, 14.martā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz...

Lasīt tālāk
Video

PTAC brīdina “Cityparks” par darbības apturēšanu

27/02/2019

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir konstatējis, ka SIA „Cityparks Latvija” nepilda pagājušā gada izskaņā pieņemto lēmumu, ar kuru uzņēmuma ir uzlikts pienākums pārtraukt...

Lasīt tālāk
Video

Plāno atteikties no obligātās prasības autovadītājiem ņemt līdzi vadītāja apliecību

21/02/2019

Transportlīdzekļa vadītājam, par kura tiesībām vadīt transportlīdzekli izdarīts ieraksts transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā vai traktortehnikas un tās vadītāju informatīvajā...

Lasīt tālāk
Video

Apledojums vietām apgrūtina braukšanu

11/01/2019

Šorīt apledojums vietām Kurzemē apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus kaisa ar pretslīdes materiāliem. Lai uzlabotu braukšanas...

Lasīt tālāk
Video

Sniegs un apledojums daudzviet apgrūtina braukšanu

04/01/2019

Šorīt sniegs un apledojums daudzviet, galvenokārt, Kurzemē un Latgalē apgrūtina braukšanu pa valsts galvenajiem un reģionālajiem autoceļiem. Slidenos ceļa posmus tīra un kaisa ar pretslīdes...

Lasīt tālāk
Video

Budžeta komisija konceptuāli atbalsta izmaiņas OCTA regulējumā

10/10/2018

Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 10.oktobrī, atbalstīja izskatīšanai pirmajā lasījumā Saeimā grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās...

Lasīt tālāk
Video

Raidījums: Slepenībā top plāns par maksas ieviešanu iebraukšanai Rīgas centrā

17/09/2018 | Autors: TV3, Nekā personīga

Rīgas pašvaldība jau gadiem nespēj novērst sastrēgumus pilsētas centrā, taču situācija kļūs krietni nopietnāka 2020.gadā, kad sāksies starptautiskā dzelzceļa Rail Baltica būvēšana....

Lasīt tālāk
Video

Asociācija: OCTA likuma izmaiņās nav priekšnoteikumu OCTA polišu cenu kāpumam

14/09/2018 | Autors: Anna Berga, Labdien.lv

Iecerētās Obligātās civiltiesiskās apdrošināšanas (OCTA) likuma izmaiņas neparedz OCTA polišu cenu kāpumu, šorīt intervijā Latvijas Radio sacīja Latvijas Apdrošinātāju asociācijas...

Lasīt tālāk
Video

Abāšins neredz ekonomisku pamatojumu OCTA polišu cenu pieaugumam

30/07/2018 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Lai arī Transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fonda līdzekļi strauji izsīkst, maz ticams, ka OCTA polišu cenas nākotnē pieaugs. Tā šorīt...

Lasīt tālāk
Video

Autobusu pasažieru pārvadājumi pašreizējā veidā ilgstoši turpināties nevarēs

30/07/2018 | Autors: Arnis Kluinis, NRA.lv

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija (LPPA) un Satiksmes ministrija pauž vienu un to pašu, ka autobusu pasažieru pārvadājumi pašreizējā veidā ilgstoši turpināties nevarēs. Rīt...

Lasīt tālāk