LTBA aicina uz 5 gadiem iesaldēt maksas izcenojumus par dzelzceļa infrastruktūru
Latvijas Tranzīta biznesa asociācija (LTBA) izstrādājusi priekšlikumu, kas paredz uz pieciem gadiem iesaldēt maksas izcenojumus par Latvijas dzelzceļa infrastruktūru, ko maksā pārvadātāji tās apsaimniekotājam, informēja LTBA valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
Lembergs paziņoja, ka valdībai tuvākajā laikā izskatīšanai tiks iesniegti divi likumprojekti, kas atbilst Eiropas Savienības (ES) direktīvai un Latvijas likumiem.
Pirmais un būtiskākais esot vienošanās ar nozari un Satiksmes ministriju, ka tiek iesaldēti maksas izcenojumi par dzelzceļa infrastruktūru, ko maksā pārvadātāji tās apsaimniekotājam. Likums paredz tos iesaldēt uz pieciem gadiem un vienīgais indeksācijas pamatojums esot eiro zonas inflācijas indekss.
“Tas ir ļoti būtiski, jo termināli, ekspeditori un pārvadātāji var plānot, ka viņiem šī izmaksu sadaļa faktiski paliek nemainīga,” skaidro Lembergs.
Savukārt otrs likums paredz, ka valstij ir jāsedz daļa no izmaksām un jādotē dzelzceļa pārvadājumu tarifus. “Šobrīd likums paredz piecu gadu termiņu. Taču, ja parāds tiek uzkrāts, tad Latvijas Dzelzceļš piecu gadu laikā var būt tādā stāvoklī, ka tam nekas nav vajadzīgs, var iestāties pat maksātnespēja. Mēs piedāvājam šo situāciju mainīt un noteikt maksājumus katru gadu,” norāda LTBA valdes priekšsēdētājs.
Priekšlikums paredz arī noteikt skaidri saprotamus rādītājus, kādi ir jāsasniedz, kad lai tiktu saņemts maksājums no valsts. Pēc Lemberga sacītā, esot svarīgi iestādīt šo maksājumu automātiskā režīmā, jo citādi budžetā var rasties citas vajadzības un nozarei var pateikt, lai tā tiek pati galā. “Nozare šos priekšlikumus atbalsta,” piebilda Lembergs, norādot, ka cer, ka valdība šos likumus pieņems.
Latvijas Tranzīta biznesa asociācijā ietilpst VAS “Starptautiskā lidosta Rīga”, Valsts AS „Latvijas dzelzceļš”, AS „Baltijas ekspresis”, AS „Baltijas Tranzīta Serviss”, Liepājas Speciālās Ekonomiskās Zonas Pārvalde, Ventspils Brīvostas pārvalde un citi tranzīta nozares pārstāvji.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
Tirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālāk