Lembergs: “Rail Baltica” ir politisks projekts
Dzelzceļa transporta projekts “Rail Baltica” ir politisks projekts ar mērķi kādam kaut ko pierādīt, tā iknedēļas preses konferencē pauda Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Ventspils mērs norāda, ka 1,2 miljardus eiro, ko Latvija tērē projekta “Rail Baltica” realizācijā, būtu daudz vērtīgāk ieguldīt dzelzceļa elektrifikācijā.
“Es šajā ziņā esmu vientuļš, tāpēc jau iepriekš atvainojos, ka atļaujos runāt pret partijām, Latvijas valdības un Eiropas Savienības politiku, bet es savu viedokli paužu un paudīšu. Pēc manām domām, ir dziļi nepareizi Latvijai ieguldīt 1,2 miljardus “Rail Baltica” projekta realizācijā. Par šo naudu var elektrificēt visu Latvijas dzelzceļu. 85% ir Eiropas Savienības nauda. Miljards no Eiropas, bet to naudu vajag pagriezt pareizā virzienā – Latvijas dzelzceļa elektrifikācijai,” uzskata Lembergs.
Viņš norāda, ka “Rail Baltica” projektā lieki tikšot iztērēti 300 miljoni eiro, lai izbūvētu dzelzceļa savienojumu starp Rīgas centrālo staciju un lidostu.
“Uz Rīgas lidostu no centra ar taksometru mierīgi var nokļūt 15 minūtēs. Būvēt ātrgaitas dzelzceļu, lai aizstātu 15 minūšu braucienu ar taksi – tas ir vienkārši absolūts vājprāts,” uzskata Ventspils domes priekšsēdētājs.
Viņš min, ka realitātē “Rail Baltica” Latvijā jau eksistē. Pēc viņa sacītā, savienojumam Tallina – Rīga – Viļņa jau Valda Dombrovska valdība piešķīra 25 miljonus latu, kas tika sekmīgi iztērēti, lai palielinātu caurlaides spēju un braukšanas ātrumu. “Tātad, būs divi “Rail Baltica” – viens, kas jau eksistē, un otrs, kas tiks būvēts paralēli,” klāstīja Lembergs.
Viņš neredz nekādu aprēķinos balstītu pamatojumu ātrgaitas dzelzceļa izbūvei. “Tallinā nav pat pusmiljons iedzīvotāju. Kādas tur ir kravas, kādi tur ir pasažieri? Par ko ir runa? Papētot statistika par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu Tallina – Rīga – Viļņa, tie cipari ir, piedodiet, bet nekādi, un arī kravu tur nav nekādu. Ja no Tallinas jāved kravas uz Eiropu, tās tiek vestas pa jūru. Tas ir daudz lētāk,” norādīja Ventspils mērs.
“Rail Baltica” viņš dēvē par politisku projektu, kura ietvaros tiek iztērēta ļoti liela nauda, lai kādam kaut ko pierādītu, tikai nav saprotams – ko.
“Lai man piedod, bet es esmu šajā gadījumā ļoti nepareizs. Kādam jābūt nepareizam, bet es vismaz aicinu padomāt, kuram tomēr ir taisnība (…) Mums jau ir savienojums ar Eiropu – gan dzelzceļa, gan auto. Būtu labāk uztaisījuši vienu kārtīgu autobāni trijās joslās Rīgas – Berlīne, apejot Varšavu, lai var sešās stundās Berlīnē nokļūt,” piebilda Lembergs,” sacīja Lembergs.
Kā zināms, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni. “Rail Baltica” būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākSegs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem
Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...
Lasīt tālāk