Lembergs: No dzelzceļa tīkla elektrifikācijas atkarīga Latvijas konkurētspēja
Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir viens no lielākajiem infrastruktūras projektiem Latvijā, ko tuvākajos gados plāno īstenot par Eiropas fondu naudu. Pagaidām projektu uzsākt traucē politiķu bažas par to, vai daudzus miljonus vērtā dzelzceļa elektrifikācija atmaksāsies. Ventspils mērs Aivars Lembergs norāda, ka tas ir izšķiršanās jautājums – vai Latvija ir daļa no starptautiskajiem tranzīta pārvadājumiem vai nav.
Apjomīgais dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts pēdējā laikā izsaucis skaļas debates saistībā ar to lietderīgumu. Kā iknedēļas preses konferencē pauda Lembergs, par to runā cilvēki, kas neko nezina un nesaprot.
“Tas, ka Latvijas dzelzceļam nav elektrifikācijas tīkls visā apjomā ir nevis sasniegums, bet liela atpalicība,” sacīja Ventspils mērs, norādot, ka dzelzceļu tīklu elektrifikācija ir tendence visā pasaulē.
“Šobrīd lielās pasaules kompānijas, kas savus produktus realizē un/vai piegādā pasaules tirgiem paredzētos konteinerus paziņojušas un pieņēmušas dokumentus, kuri paredz, ka viņi izmanto “zaļo koridoru”,” atklāja Lembergs, norādot, ka to vidū ir neskaitāmi uzņēmumi, tostarp “Fiat”, “Volkswagen”, “Panasonic” un daudzi citi.
“Ja runa iet par dzelzceļu, tad šie uzņēmumi izmantos tikai un vienīgi elektrificētu dzelzceļu šo konteineru nogādei, piemēram, no Vācijas uz Ķīnu,” norādīja Lembergs, skaidrojot, ka tā ir vispārēja kustība.
“Ja Latvijas dzelzceļš nebūs elektrificēts, tad tas pārskatāmā nākotnē nevarēs pretendēt uz kravu pārvadājumiem no Ķīnas uz Eiropu, un otrādi,” pauda Ventspils mērs.
Ņemot vēra, ka šim projektam Latvijai piesaistīts Eiropas fondu finansējums, tad to neīstenojot, nauda tiktu zaudētu. Turklāt, ja Latvijas to izlems īstenot vēlāk nevis tagad, tad tas būs jādara par savu naudu un “visi citi jau sen būs mums priekšā”, pauda Lembergs, norādot, ka daudz vairāk atbalsta šo projektu kā “Rail Baltica”, kuram šobrīd devusi priekšroku valdība.
Pašlaik Latvijā ir elektrificēti 14% no dzelzceļa tīkla, kas ir ievērojami mazāk par Eiropas Savienības vidējo rādītāju – 55%. Pēc 2030.gada, kad Lietuvas dzelzceļš būs elektrificējis dzelzceļa līniju no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdai, Lietuvā, kas ir viens no galvenajiem Latvijas konkurentiem tranzīta nozarē, būs elektrificēti 25% kopējā dzelzceļa tīkla.
Foto: LDz
Vēl par tēmu:
Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālākStradiņa slimnīca sagaida no SIA “Velve” būvniecības dokumentācijas atdošanu un skaidrojumu par parādiem apakšuzņēmējiem
Lai risinātu ar A2 būvobjekta pārņemšanu saistītos jautājumus, tostarp par norēķiniem, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca (Stradiņa slimnīca) sagaida, ka SIA “Velve”...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību, pārtikas tirdzniecības vietās jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts. To noteic Saeimā ceturtdien, 25.aprīlī, trešajā – galīgajā –...
Lasīt tālākTirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālāk