• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
05/07/2013, Kategorija: Bizness, Finanses, bankas

1Ja Latvijas iedzīvotājiem šodien būtu brīvie līdzekļi 1000 latu apmērā, lielākā daļa (68%) par tiem iegādātos kādu sen kārotu pirkumu, liecina Swedbank veiktā aptauja . Tas ir gandrīz divas reizes  vairāk nekā 2009.gadā, kad naudu sen kārotu lietu iegādei būtu tērējuši tikai 36% iedzīvotāju. Nemainīgi starp populārākajiem brīvo līdzekļu izlietojuma mērķiem gan šogad, gan pirms četriem gadiem ir parādu atdošana un esošo uzkrājumu veidu papildināšana.

Aptaujas dati rāda, ka šogad, salīdzinājumā ar 2009.gadu, ir pieaudzis to iedzīvotāju skaits, kas visu vai daļu no brīvajiem līdzekļiem labprāt kādam uzdāvinātu – ziedotu labdarībai vai palīdzētu radiniekam (pieaugums par 7 procentpunktiem). Tāpat nedaudz vairāk respondentu (pieaugums par 4 procentpunktiem) apsver iespēju izmantot naudu ikdienas tēriņiem.

„Tas, ka iedzīvotāji vēlas tērēt naudu, lai apmierinātu ne tikai savas un ģimenes vajadzības, bet arī vēlmes pēc kādiem sen kārotiem pirkumiem, ir dabiski. Diemžēl, impulsu vadīti, iedzīvotāji dažkārt aizmirst par nepieciešamību, ja ne visu, tad vismaz daļu no brīvajiem naudas līdzekļiem novirzīt uzkrājumiem “nebaltām dienām” vai kādam vēl lielākam pirkumam. Uzkrājumu veidošanu attīstot kā paradumu, ir iespēja plānveidīgi un bez lieka diskomforta sakrāt ne tikai labai somai, kurpēm vai pārsteidzošam ceļojumam, bet arī kam vēl vērtīgākam, piemēram, pirmajai iemaksai mājokļa iegādei,” atzīmē Reinis Jansons, Swedbank Investīciju produktu daļas vadītājs.

Sievietes biežāk nekā vīrieši (73% sieviešu pret 62% vīriešu) pakļautos kārdinājumam un par brīvajiem naudas līdzekļiem 1000 latu apmērā veiktu kādu sen kārotu pirkumu. Turpretī vīrieši biežāk nekā sievietes izvēlētos atdot parādu (39% vīriešu pret 32% sieviešu), izmantotu naudu ikdienas tēriņiem (18% vīriešu pret 9% sieviešu) vai arī ieguldītu to kādā no bankas piedāvātajiem uzkrājumu un ieguldījumu produktiem (17% vīriešu pret 12% sieviešu).

Brīvos līdzekļus sen kārotam pirkumam biežāk tērētu iedzīvotāji ar vidējiem, vidēji augstiem ikmēneša ienākumiem (250 līdz 600 lati), bet respondenti ar vidēji zemiem ikmēneša ienākumiem (150 līdz 250 lati) izteikti biežāk šos līdzekļus atvēlētu parādu apmaksai. Zīmīgi, ka respondenti ar augstiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 latiem mēnesī) gandrīz divas reizes biežāk atvēlētu brīvos līdzekļus jau esošiem uzkrājumiem (31%) salīdzinājumā ar iedzīvotājiem ar vidēji augstiem ikmēneša ienākumiem (16%).

312 skatījumi




Video

Finanšu revīzijas 2023: pirmo reizi visi Valsts kontroles atzinumi bez iebildēm

18/04/2024

Kopumā 2023. gada finanšu revīziju rezultāti ir vērtējami pozitīvi – visi 26 atzinumi ir bez iebildēm, ieteikumu skaits salīdzinājumā ar pagājušo gadu sarucis vairāk nekā uz pusi....

Lasīt tālāk
Video

Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts

18/04/2024

Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

40 % iedzīvotāju šogad plāno mājokļa remontu

17/04/2024

Remontēt savu mājokli šogad plāno 40 % Latvijas iedzīvotāju, savukārt 23 % atklāj, ka uzlabojumi viņu dzīvesvietai būtu nepieciešami, taču šobrīd tam pietrūkst finanšu līdzekļu,...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli

16/04/2024

Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

Ieviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā

16/04/2024

Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...

Lasīt tālāk
Video

PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību

12/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...

Lasīt tālāk
Video

Izaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...

Lasīt tālāk
Video

BORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota

11/04/2024 | Autors: Publicitātes materiāls

Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...

Lasīt tālāk
Video

Alkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00

10/04/2024

Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...

Lasīt tālāk
Video

Sāks maksāt atbalstu kredītņēmējiem

09/04/2024

Visdrīzāk jau pēc nedēļas Valsts ieņēmumu dienests (VID) sāks pārskaitīt hipotekāro kredītu ņēmējiem pienākošos valsts atbalstu par saņemto kredītu procentu maksājumiem. Kredītiestādes...

Lasīt tālāk