• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
17/07/2015, Kategorija: Bizness, Finanses, bankas

20120808   ÂRSTA APMEKLÇJUMA ÈEKI  NAUDA

Ņemot vērā, ka šī gada pirmajos divos gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas mēnešos brīvprātīgi iesniegto deklarāciju skaits ir pieaudzis par 24%, attaisnoto izdevumu atmaksa iedzīvotājiem ir aizkavējusies. Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka deklarācijas, kuras aizpildītas korekti, un, kurām atmaksas termiņš jau ir iestājies vai drīzumā iestāsies, tiks izskatītas un pārmaksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis tiks pārskaitīts līdz šī gada augusta vidum.

VID informē, ka šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu, martā un aprīlī iesniegto deklarāciju skaits ir pieaudzis par 24 %. Šogad līdz 15.jūlijam iesniegto deklarāciju skaits ar atmaksu no budžeta sastāda 363 842, un salīdzinot ar pagājušo gadu, tas ir pieaudzis par 21%, kas ir par 64 235 deklarācijām vairāk, līdz ar to kopumā būtiski pieaudzis dokumentu apjoms, kurš jāpārbauda, lai iedzīvotājiem atmaksātu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli.

Lai apstrādātu pieaugušo datu plūsmu, un iedzīvotāji pēc iespējas ātrāk saņemtu atmaksājamo nodokļu naudu, papildus esošajiem VID resursiem, ir piesaistīti papildus darbinieki no citām struktūrvienībām, kā arī tiek organizēts virsstundu darbs. Jau šobrīd dienā vidēji nodokļu speciālisti izskata 2800 un sagatavo maksājuma uzdevumus 2500 deklarācijām.

Taču tiek vērsta uzmanība, ka iesniegto deklarāciju veidi atšķiras un laiks, kas tiek patērēts katras deklarācijas apstrādei ir dažāds. Jāatzīmē, ka daudzos gadījumos gada ienākuma deklarācijas iesniegšana iedzīvotājiem kļūst par iemeslu sakārtot nodokļu saistību jautājumus ar valsti, tajā skaitā, pārbaudīt un aktualizēt ziņas savā algas nodokļu grāmatiņā, piemēram, pareizi fiksēt apgādājamo skaitu, darba vietu, veikto nodokļu maksājumu apjomu un uzzināt atbildes uz citiem jautājumiem par nodokļu disciplīnas ievērošanu. Lai nākotnē iedzīvotājiem nerastos problēmsituācijas, VID nodokļu speciālisti izskata katru situāciju individuāli un palīdz sakārtot šos jautājumus. Nereti tieši šajos gadījumos nodokļu maksātājs saņem individuālu konsultāciju, kas prasa vairāk laika, nekā tikai deklarācijai pievienoto attaisnojuma dokumentu pārbaude.

Vienlaikus notiek darbs pie tehniskiem risinājumiem, kas nākotnē daļēji ļautu datu plūsmu automatizēt, tādejādi nodokļu atmaksa notiktu ātrāk.

Nereti nodokļu atmaksas summa, kuru iedzīvotāji saņem, atšķiras no sākotnēji aprēķinātās. Lai izprastu, kādēļ radušās šādas korekcijas, aicinām iepazīties ar koriģētajiem deklarācijas datiem Elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Ja Jūs nepiekrītat koriģētajiem datiem, informējam, ka saskaņā ar likuma „Par valsts ieņēmumu dienestu” 22.panta 2.1 daļu un likuma „Par nodokļiem un nodevām” 37.panta pirmo daļu Jums ir tiesības viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas, to apstrīdēt rakstveidā VID ģenerāldirektoram, sūdzību nosūtot pa pastu vai iesniedzot jebkurā VID klientu apkalpošanas centrā, ka arī sūdzību var iesniegt elektroniskā veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot to uz VID e-pasta adresi [email protected] vai VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā.

 

238 skatījumi




Video

“Michelin” zvaigznes atkal mirdz Latvijā – godināti izcilākie šefpavāri un restorāni

23/10/2025

Trešdien, 22. oktobrī, Mežaparka Kokaru zālē norisinājās “MICHELIN Guide Latvia 2026” apbalvošanas ceremonija, kurā tika atklāta jaunā Latvijas restorānu izlase. Šī ir jau trešā...

Lasīt tālāk
Video

“Finanšu pieejamības pārskats”: pēc ilgstošas stagnācijas kreditēšanā vērojamas pozitīvas tendences

22/10/2025

Pēc ilgstošas stagnācijas kreditēšanā vērojamas pozitīvas tendences, secināts Latvijas Bankas sagatavotajā “Finanšu pieejamības pārskatā 2025”. Šis ir jau trešais gads, kad Latvijas...

Lasīt tālāk
Video

LBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina

22/10/2025

Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...

Lasīt tālāk
Video

Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem būs jāatbild septiņu darbdienu laikā

22/10/2025

Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem pēc būtības būs jāatbild septiņu darbdienu laikā. To paredz trešdien, 22.oktobrī, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā galīgajam lasījumam...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā biežāk nekā citās Baltijas valstīs patēriņa kredītu izmanto veselības aprūpei

21/10/2025

Latvijas iedzīvotāji patēriņa kredītu visbiežāk izmanto mājokļa remontam, transportlīdzekļa iegādei un biežāk kā mūsu Baltijas kaimiņi – veselības aprūpei, liecina Luminor bankas...

Lasīt tālāk
Video

Gandrīz puse vecāku atzīst – bērniem grūtības sagādā naudas vērtības izpratne

20/10/2025

Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja atklāj, ka daudziem bērniem grūtības sagādā pamatprasmes, kas saistītas ar naudu. Gandrīz puse vecāku (43%) norāda, ka viņu bērniem vislielākās...

Lasīt tālāk
Video

LPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem

17/10/2025

Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...

Lasīt tālāk
Video

Faktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem

17/10/2025

2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...

Lasīt tālāk
Video

Augustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada

15/10/2025

2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...

Lasīt tālāk
Video

Rīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn

14/10/2025

Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...

Lasīt tālāk