VID kavējas ar pārmaksāto nodokļu atmaksāšanu
Ņemot vērā, ka šī gada pirmajos divos gada ienākumu deklarācijas iesniegšanas mēnešos brīvprātīgi iesniegto deklarāciju skaits ir pieaudzis par 24%, attaisnoto izdevumu atmaksa iedzīvotājiem ir aizkavējusies. Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka deklarācijas, kuras aizpildītas korekti, un, kurām atmaksas termiņš jau ir iestājies vai drīzumā iestāsies, tiks izskatītas un pārmaksātais iedzīvotāju ienākuma nodoklis tiks pārskaitīts līdz šī gada augusta vidum.
VID informē, ka šogad salīdzinājumā ar pagājušo gadu, martā un aprīlī iesniegto deklarāciju skaits ir pieaudzis par 24 %. Šogad līdz 15.jūlijam iesniegto deklarāciju skaits ar atmaksu no budžeta sastāda 363 842, un salīdzinot ar pagājušo gadu, tas ir pieaudzis par 21%, kas ir par 64 235 deklarācijām vairāk, līdz ar to kopumā būtiski pieaudzis dokumentu apjoms, kurš jāpārbauda, lai iedzīvotājiem atmaksātu pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli.
Lai apstrādātu pieaugušo datu plūsmu, un iedzīvotāji pēc iespējas ātrāk saņemtu atmaksājamo nodokļu naudu, papildus esošajiem VID resursiem, ir piesaistīti papildus darbinieki no citām struktūrvienībām, kā arī tiek organizēts virsstundu darbs. Jau šobrīd dienā vidēji nodokļu speciālisti izskata 2800 un sagatavo maksājuma uzdevumus 2500 deklarācijām.
Taču tiek vērsta uzmanība, ka iesniegto deklarāciju veidi atšķiras un laiks, kas tiek patērēts katras deklarācijas apstrādei ir dažāds. Jāatzīmē, ka daudzos gadījumos gada ienākuma deklarācijas iesniegšana iedzīvotājiem kļūst par iemeslu sakārtot nodokļu saistību jautājumus ar valsti, tajā skaitā, pārbaudīt un aktualizēt ziņas savā algas nodokļu grāmatiņā, piemēram, pareizi fiksēt apgādājamo skaitu, darba vietu, veikto nodokļu maksājumu apjomu un uzzināt atbildes uz citiem jautājumiem par nodokļu disciplīnas ievērošanu. Lai nākotnē iedzīvotājiem nerastos problēmsituācijas, VID nodokļu speciālisti izskata katru situāciju individuāli un palīdz sakārtot šos jautājumus. Nereti tieši šajos gadījumos nodokļu maksātājs saņem individuālu konsultāciju, kas prasa vairāk laika, nekā tikai deklarācijai pievienoto attaisnojuma dokumentu pārbaude.
Vienlaikus notiek darbs pie tehniskiem risinājumiem, kas nākotnē daļēji ļautu datu plūsmu automatizēt, tādejādi nodokļu atmaksa notiktu ātrāk.
Nereti nodokļu atmaksas summa, kuru iedzīvotāji saņem, atšķiras no sākotnēji aprēķinātās. Lai izprastu, kādēļ radušās šādas korekcijas, aicinām iepazīties ar koriģētajiem deklarācijas datiem Elektroniskās deklarēšanas sistēmā. Ja Jūs nepiekrītat koriģētajiem datiem, informējam, ka saskaņā ar likuma „Par valsts ieņēmumu dienestu” 22.panta 2.1 daļu un likuma „Par nodokļiem un nodevām” 37.panta pirmo daļu Jums ir tiesības viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās dienas, to apstrīdēt rakstveidā VID ģenerāldirektoram, sūdzību nosūtot pa pastu vai iesniedzot jebkurā VID klientu apkalpošanas centrā, ka arī sūdzību var iesniegt elektroniskā veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot to uz VID e-pasta adresi [email protected] vai VID Elektroniskās deklarēšanas sistēmā.
Vēl par tēmu:
“Michelin” zvaigznes atkal mirdz Latvijā – godināti izcilākie šefpavāri un restorāni
Trešdien, 22. oktobrī, Mežaparka Kokaru zālē norisinājās “MICHELIN Guide Latvia 2026” apbalvošanas ceremonija, kurā tika atklāta jaunā Latvijas restorānu izlase. Šī ir jau trešā...
Lasīt tālāk“Finanšu pieejamības pārskats”: pēc ilgstošas stagnācijas kreditēšanā vērojamas pozitīvas tendences
Pēc ilgstošas stagnācijas kreditēšanā vērojamas pozitīvas tendences, secināts Latvijas Bankas sagatavotajā “Finanšu pieejamības pārskatā 2025”. Šis ir jau trešais gads, kad Latvijas...
Lasīt tālākLBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...
Lasīt tālākIestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem būs jāatbild septiņu darbdienu laikā
Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem pēc būtības būs jāatbild septiņu darbdienu laikā. To paredz trešdien, 22.oktobrī, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā galīgajam lasījumam...
Lasīt tālākLatvijā biežāk nekā citās Baltijas valstīs patēriņa kredītu izmanto veselības aprūpei
Latvijas iedzīvotāji patēriņa kredītu visbiežāk izmanto mājokļa remontam, transportlīdzekļa iegādei un biežāk kā mūsu Baltijas kaimiņi – veselības aprūpei, liecina Luminor bankas...
Lasīt tālākGandrīz puse vecāku atzīst – bērniem grūtības sagādā naudas vērtības izpratne
Swedbank Finanšu institūta veiktā aptauja atklāj, ka daudziem bērniem grūtības sagādā pamatprasmes, kas saistītas ar naudu. Gandrīz puse vecāku (43%) norāda, ka viņu bērniem vislielākās...
Lasīt tālākLPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem
2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākAugustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...
Lasīt tālākRīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn
Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...
Lasīt tālāk