.LV domēnu cenas otrreizējā tirgū strauji palielinājušās

Pieaugošā uzņēmumu nepieciešamība atrasties tiešsaistē, digitalizācijas uzplaukums, kā arī inflācija ir ietekmējusi arī .LV domēnu cenas – to cena otrreizējā tirgū ievērojami pieaugusi, liekot vairākiem uzņēmumiem apsvērt domu, ka, lai arī klātbūtne internetā ir nozīmīga, diez vai tie var atļauties biznesu tiešsaistē ar sev atbilstošu interneta domēna vārdu.
Tā saucamie “domēnu investori” dažādus domēna vārdus šobrīd otrreizējā tirgū pārdot par ļoti milzīgām summām. Tā, piemēram, BrandDandy, ko pārstāv reklāmas aģentūra AD RIGA, kas sadarbojas ar tādiem Latvijā populāriem uzņēmumiem kā Douglas, Laima, Fazer un citiem, atrodami interneta domēni, kas maksā krietni augstāku cenu kā pie citiem “domēnu investoriem”.
Par piemēru varam minēt RīgasViļņi.lv (pazīstamas mediju izdevniecības nosaukums), kas tagad maksā 78,500 eiro vai ManiŽurnāli.lv (izdevniecības SIA “Žurnāls Santa” abonēšanas portāla nosaukums), kura cena arī ir 78,500 eiro.

BrandDandy piedāvā iegādāties arī politiska rakstura domēnus, kā, piemēram, Vienotība.lv un JaunāVienotība.lv. Abi domēni maksā 28,540 eiro katrs.

Kaut arī iepriekš otrreizējā tirgus cenas .LV domēniem svārstījās no 500 eiro līdz pat vairākiem tūkstošiem eiro, šobrīd cenas ir pieaugušas jūtami. Kamēr vieni aptaujātie uzņēmēji atzīst, ka šādas summas tērēt interneta domēna iegādei nespēj, tikmēr citi ir apzinājuši iespējas pie citiem domēnu tirgotājiem, kuru cenas, lai arī esot salīdzinoši augstas, tomēr esot daudzmaz palikušas nemainīgas arī šogad, kā rezultātā uzskatāmas par krietni adekvātākām.
Uzņēmēji gan ir vienisprātis, ka atrasties internetā mūsdienu digitālajā pasaulē ir nepieciešamība, tāpēc agri vai vēlu tomēr nāksies atbilstošo domēna vārdu iegādāties, kas nozīmē, ka īstais brīdis domēnu iegādei varētu būt tieši tagad.
Arī domēnu eksperti iesaka tiem uzņēmumiem, kas vēlas atstāt labu iespaidu par uzņēmumu un uzlabot savu konkurētspēju, apsvērt atbilstošā interneta domēna iegādi, jo cenu pieaugums diez vai šobrīd rimsies.
Vēl par tēmu:
Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...
Lasīt tālāk2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālākSeptembrī ārējā tirdzniecībā vērojams straujš kāpums
Šā gada septembrī Latvijā strauji palielinājās gan eksporta, gan importa kopapjoms, kas liecina par stabilu valsts ekonomikas izaugsmi. Preču eksportam septembrī bija vērojams stabils pieaugums,...
Lasīt tālākSEPLP aicina neatbalstīt deputātu priekšlikumus samazināt sabiedriskā medija budžetu
Sabiedrisko elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome, iepazīstoties ar likumprojekta “Par valsts budžetu 2026. gadam un budžeta ietvaru 2026., 2027. un 2028. gadam” (Nr. 1130/Lp14) otrajam...
Lasīt tālākMērenu inflāciju oktobrī noteica zemāks pārtikas cenu un sezonālās ietekmes spiediens
Oktobrī patēriņa cenas pieauga, taču cenu pārmaiņas kopumā bija mēnesim raksturīgas. Pieaugumu noteica energoresursu sadārdzināšanās, savukārt samazinošā ietekme bija mērenākai sezonālo...
Lasīt tālākAtsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Lai mazinātu pārtikas produktu cenu pieauguma ietekmi uz iedzīvotāju labklājību, Saeima ceturtdien, 6. novembrī, konceptuāli atbalstīja izmaiņas pievienotās vērtības nodokļa (PVN) regulējumā,...
Lasīt tālākBiedrība “Zemnieku saeima”: memoranda rezultāts ir izaicinošāka sadarbība ar lielveikaliem
Biedrības “Zemnieku saeima” vērtējumā pārtikas cenu samazināšanas memorands, ko šopavasar parakstīja Ekonomikas ministrija (EM), tirgotāji un pārtikas ražotāji, pagaidām nav devis...
Lasīt tālāk