Lidosta: drošības nodoklis būs no 1. janvāra
Pēc diskusijas valdībā par jaunu drošības nodokli lidostā Rīga lidostas drošības departamenta direktors Raimonds Lazdiņš ir noskaņots optimistiski un plāno, ka nodevu varētu ieviest no 2012. gada 1. janvāra.
Ministru kabineta (MK) komiteja ieceri pagaidām ir nobremzējusi, norādot, ka projektā nepieciešami vairāki precizējumi, taču, pēc R. Lazdiņa sacītā, lidostai nebūs problēmu savu viedokli pamatot. Tāpēc viņš neredz šķēršļus nodevas ieviešanai jau tuvākajā laikā.
Ierīces no pagājušā gadsimta
Naudu lidosta tērēs kopējās drošības uzlabošanai – galvenokārt nomainot morāli novecojošo tehniku. Par spīti faktam, ka vairākas drošības ierīces lidostā ir ražotas pagājušajā gadsimtā, šobrīd lidosta ir drošībā, uzsver R. Lazdiņš.
«Mums jau šā gada 1. aprīlī bija jāievieš šķidruma skeneri, bet naudas tam nav. Vēl vajag līdzekļus perimetra otrajai kārtai, videokameru uzlabošanai, jānomaina rokas rentgena aparāts, kas ir 1999. gada ražojums,» situāciju lidostā raksturo R. Lazdiņš. Par spīti ne pārāk jaunajām tehnoloģijām, uzturēties lidostā tomēr esot droši. «Pasaulē viss mainās, un mums nepieciešami uzlabojumi, tas taču skaidrs kā divi reiz divi ir četri,» saka lidostas drošības priekšnieks.
Zīdaiņiem nebūs jāmaksā
Lidosta rosinājusi ieviest jaunu drošības maksu – deviņus eiro (6,3 lati), ja pasažieris ar lidostu norēķinās bez starpniekiem, un desmit eiro (7 lati), ja tiek maksāts bez gaisa pārvadātāju starpniecības. No šīs summas 1,1 eiro tālāk tiktu Civilās aviācijas aģentūrai, bet pārējā summa paliktu lidostai. Jaunas nodevas ieviešanu lidosta pamato ar faktu, ka valsts samazinājusi dotāciju drošības uzturēšanai. Piemēram, 2008. gadā tā bijusi 5,7 miljoni latu, 2009. gadā – 3,94 miljoni latu, savukārt 2010. gadā dotācija 3,53 miljonu latu apmērā tika piešķirta tikai aviācijas drošības pasākumiem, lai gan faktiski šim mērķim bijuši nepieciešami 4,67 miljoni latu. Projekts paredz, ka nodeva par drošību būs jāmaksā visiem pasažieriem, kuri vecāki par diviem gadiem.
Bez redzamām izmaiņām
Pēc diskusijām valdībā Ministru prezidents Valdis Dombrovskis uzdevis lidostai iesniegt papildu pamatojumus un aprēķinus, kas izskaidrotu gan nodevas apmēru, gan citus jautājumus. Piemēram, ministriem nav skaidrs, vai jaunā maksa tiktu attiecināta uz pasažieriem, kuri aviobiļetes jau nopirkuši, un kā izmaiņas skartu tranzīta pasažierus. Premjers arī vēlas saņemt lidostas skaidrojumu, kāpēc drošības izmaksas Rīgā aplēstas lielākas nekā citās pasaules lidostās.
Par spīti MK skeptiskajai attieksmei, R. Lazdiņš uzskata, ka sarunas bijušas veiksmīgas un valsts nodeva tiks ieviesta jau no nākamā gada
1. janvāra. «Mums dažas lietas jāsaskaņo ar Tieslietu ministriju un Ekonomikas ministriju, ko tuvākajā laikā arī izdarīsim,» saka lidostas drošības priekšnieks. Termiņu R. Lazdiņš neprecizē.
Viņš noraida iepriekš medijos izskanējušo informāciju, ka būtu vienpersoniski devies pie valdības un ka nodoklis ir viņa izdomājums. «Tie ir meli, ja esmu kaut ko nesis, tad lai man parāda kaut vienu parakstu! Šo nodevu ierosināja Civilās aviācijas aģentūra, un aptuveni pusgadu darba grupa izstrādāja priekšlikumus,» paskaidro R. Lazdiņš.
Ja nodeva tiks ieviesta, pasažieri būtiskas izmaiņas drošības kontrolē nejutīs, jo nauda nepieciešama galvenokārt tehnikas iegādei. No iekasētās nodevas tiks maksātas arī algas speciālistiem, kuri apkalpos šķidruma skenerus.
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
LPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem
2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākAugustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...
Lasīt tālākRīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn
Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...
Lasīt tālākBirokrātijas mazināšanas nolūkā paredz atvieglot kūrorta statusa piešķiršanas kārtību
Lai mazinātu birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan pašvaldībām, Ekonomikas ministrija (EM) rosina mainīt kūrorta statusa piešķiršanas kārtību – noteiktu teritoriju par kūrortu...
Lasīt tālākAiz viltotas mājaslapas, “uzmācīgiem” zvaniem un ātrās peļņas solījumiem var slēpties krāpniecības shēma
Aiz pēkšņi saņemtas e-pasta vēstules vai nepazīstama zvana nereti slēpjas kāda populāra vai jauna krāpniecības shēma, kas var būt mērķēta uz ikvienu – gan privātpersonām, gan uzņēmumiem....
Lasīt tālākValdība sper soli taisnīgākas un ilgtspējīgākas izdienas pensiju sistēmas virzienā
Pirmdien, 13. oktobrī, Ministru kabinets ārkārtas sēdē izskatīja un atbalstīja nozaru atbildīgo iestāžu sagatavotos likumprojektus, kas īsteno Valsts kancelejas izstrādāto izdienas pensiju...
Lasīt tālāk“Laima” sortimentā divas jaunas konfektes piena šokolādes glazūrā
Latvijā iecienītais saldumu zīmols “Laima” turpina attīstīt un stiprināt savu produktu sortimentu un iepriecina saldummīļus ar jaunām konfektēm piena šokolādes glazūrā. Jaunums divās...
Lasīt tālākUzsākt būvniecību, reģistrēt būvi un nostiprināt īpašumtiesības varēs ar vienu iesniegumu
Būvniecības uzsākšanai un būves reģistrācijai, kā arī būves īpašumtiesību nostiprināšanai būs nepieciešams tikai viens kopīgs iesniegums. To noteic Saeimā ceturtdien, 9.oktobrī,...
Lasīt tālākSeptembrī patēriņa cenu kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados
Septembrī patēriņa cenas pieauga, taču kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados, ko noteica vājāka sezonālā ietekme un zemāks spiediens no pārtikas un energoresursu cenām. Saskaņā...
Lasīt tālāk