Izmaksātas visas ar “Fisom” saistītās atlīdzības
Pagājušā gada augusta sākumā pēc tam, kad tūrisma operators SIA “Fisom” nespēja pildīt savas saistības, Spānijā un Francijā iestrēga 147 personas, no kurām 115 bija nepilngadīgas. Ceļotāji zaudējumu atlīdzības saņēma pirms svētkiem, savukārt šonedēļ zaudējumi polises limita apmērā atlīdzināti repatriācijas organizatoram.
Atbilstoši likumam tūrisma operators apdrošināšanas sabiedrībā BALTA (PZU grupa) bija iegādājies garantijas polisi, kas paredz atlīdzināt zaudējumus situācijās, kad uzņēmums nespēj pildīt saistības. Pēc tam, kad kļuva zināms, ka tūrisma operators nespēj pildīt saistības, Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) anulēja “Fisom” tūrisma operatora licenci un organizēja ceļojuma dalībnieku repatriāciju. Savukārt turpmāko mēnešu laikā PTAC apkopoja informāciju par “Fisom” radītajiem zaudējumiem katram klientam, kuru decembra vidū iesniedza apdrošinātājam.
Atlīdzību izmaksa nedēļas laikā
“PTAC informāciju par izmaksājamo atlīdzību apmēriem saņēmām 13. decembrī. Zinot, ka PTAC lēmums bija jāgaida vairākus mēnešus, nevēlējāmies klientiem likt gaidīt ilgāk, tādēļ visus maksājumus apstrādājām nedēļas laikā. Proti, dažu dienu laikā apstrādājām 147 maksājumus, kopā izmaksājot 41 260 eiro,” stāsta BALTA Atlīdzību direktors Ingus Savickis.
Tūrisma operatora iegādātās garantijas polises limits bija 80 000 eiro, tādēļ pēc tam, kad atlīdzības bija izmaksātas ceļotājiem, atlikusī summa nepilnu 39 000 eiro apmērā šonedēļ pārskaitīta repatriācijas organizatoram – PTAC. Attiecīgi pašlaik visas ar “Fisom” saistītās atlīdzības ir izmaksātas.
Jāatzīmē, ka apdrošināšanas sabiedrība BALTA situācijas risināšanā brīvprātīgi iesaistījās jau augusta sākumā. Brīdī, kad kļuva zināms, ka jaunieši palikuši Spānijā bez naktsmītnes, BALTA pēc savas iniciatīvas jauniešiem apmaksāja naktsmītnes un nodrošināja maltītes, līdz tika atrasts risinājums repatriācijas uzsākšanai.
Par garantijas polisi
Garantijas polise jeb garantiju apdrošināšana ir apdrošināšanas veids, kurā darījumu partnerim (piemēram, patērētājam, pakalpojuma ņēmējam) tiek nodrošināta kompensācija gadījumā, ja uzņēmums nespēj pildīt savas saistības. Likums paredz, ka šāda veida nodrošinājums ir obligāts visiem tūrisma operatoriem, savukārt Ministru Kabineta noteikumi paredz kārtību, kādā nosakāmi nodrošinājuma apmēri.
Vēl par tēmu:
LTRK indekss: Optimisms uzņēmēju vidū pieaug, cerības par uzņēmējdarbības vides uzlabošanos nedrīkst sagraut
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), izvērtējot jaunākos LTRK indeksa datus par uzņēmēju noskaņojumu šī brīža ekonomiskajos apstākļos,...
Lasīt tālākLaikapstākļi pārbauda lauksaimniekus – kā pielāgoties?
Pēdējo mēnešu laikapstākļi būtiski apdraud vasarāju ražas – kā liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra informācija, Zemgalē un Kurzemē situācija ir labāka, bet...
Lasīt tālākVienota biļete vilcienam un Rīgas sabiedriskajam transportam
Ieviesta “Rīgas vienotā biļete” – jauns risinājums pasažieriem, kuri izmanto gan vilcienu pasažieru pārvadātāja Vivi pakalpojumus, gan “Rīgas satiksmes” transportu. Tā ļauj par...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem
“Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – un “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail” parakstījuši aktu par plaša mēroga...
Lasīt tālākKas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk“LaTS” veikalos zemo cenu grozs noteikts trīs mēnešu periodam
Mazumtirdzniecības tīkla “LaTS” veikali izziņojuši zemo cenu produktu grozu, uzsverot, ka šādas cenas konkrētām pārtikas precēm būs fiksētas augustā, septembrī un oktobrī. “Atkarībā...
Lasīt tālāk2 no 3 darba devējiem nav gatavi pieņemt pensionāru darbā. Kā palikt pieprasītam?
Četri no desmit Latvijas iedzīvotājiem ir saskārušies ar diskrimināciju dažādās dzīves jomās – izglītībā, profesionālajā darbībā un veselības aprūpē. «Latvijas iedzīvotāji...
Lasīt tālākLatvijā zemāks jauniešu bezdarbs nekā ES: kā izmantot šo priekšrocību un ko sagaidīt?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Atrast jaunu darbu...
Lasīt tālākEP pieņēmis priekšlikumus cīņai ar nekvalitatīvu preču pieplūdumu no trešo valstu internetveikaliem
Trešdien Eiropas Parlaments pieņēma priekšlikumus, lai pārvaldītu pieaugošo nekvalitatīvu un potenciāli bīstamu lētu preču pieplūdumu ES no trešo valstu interneta veikaliem. Ziņojumā,...
Lasīt tālākKatrs trešais pircējs nepabeidz pirkumu tiešsaistē lēnas piegādes dēļ
Saskaņā ar Baymard Institute 2025. gada datiem, septiņi no desmit pirkumiem internetveikalos netiek pabeigti. Starptautiskajā pētījumā izcelti trīs svarīgākie iemesli: pārāk augstas papildu...
Lasīt tālāk