• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
01/02/2022, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība
Autors: Labdien.lv redakcija

Internets ir mainījis visu mūsu dzīvi, paverot plašas iespējas un padarot mūsu ikdienu daudz ērtāku. Apzinoties globālā tīmekļa nozīmi un daudzas citas izmaiņas pēdējos gados, arī uzņēmumu galvenā komunikācija arvien biežāk sāk notikt internetā, kā rezultātā tie izvēlas atbilstošus domēna vārdus. Domēni ir kļuvusi tik pieprasīti, ka to cenas otrreizējā tirgū ir krietni palielinājušās, sasniedzot 15 000 eiro un vairāk, un neapšaubāmi turpinās kāpt.

Domēnu centra pārstāvis Uldis Zālītis uzsver – šobrīd strauji pieaug domēnu cenas un vairums uzņēmumu apzinās, ka šis, iespējams, ir pats pēdējais brīdis, lai iegādātos savu domēnu par salīdzinoši pieejamu cenu. Nesen portāls “Jauns.lv” vēstīja, ka otrreizējā tirgus domēnu cenas sasniegušas pat 15 000 eiro, taču kā izrādās, tā, piemēram, domēna vārds hokejs.lv tiek pārdots jau par 40 000 eiro, bet skonto.lv – 18 500 eiro.

Domēnu cenu pieaugums ir saprotams, ņemot vērā, ka domēnu vērtība tikai un vienīgi pieaug. Domēns ir kaut kas unikāls – tāds var būt tikai viens, kas nozīmē, ka uzņēmumu vai zīmolu pēc šī domēna vārda atpazīst, tāpēc domēnam ir jābūt atmiņa paliekošam, prestižam, kā arī kodolīgi un mērķtiecīgi jāraksturo pats uzņēmums vai zīmols.

“Viss liecina tikai par to, ka interneta domēnu cenas .LV zonā turpinās augt. Savs domēns būtībā ir vienīgā iespēja, kā kļūt konkurētspējīgiem, ņemot vērā, ka internets ir ne tikai pārliecinoši ienācis visu mūsu dzīvēs, bet arī kļuvis par mūsdienu realitātes neatņemamu nepieciešamību. Ikvienam uzņēmumam ir jāapzinās, ka interneta domēns – tā ir uzņēmuma spēcīgākā atpazīstamības zīme,” norādīja U. Zālītis.

Viņš turpina, ka domēna vārds ir tiešsaistes identitātes pamats, kam jāatstāj labākais iespaids par uzņēmumu, jāsaskan ar uzņēmuma nosaukumu, jāpadara uzņēmums atšķirīgs no konkurentiem un klientiem saistošs: “Liela daļa uzņēmumu domā, ka, ja viņiem ir labs pakalpojums, tad klienti uzņēmuma mājaslapu apmeklēs neatkarīgi no tā domēna nosaukuma, taču tā tas notiek ļoti reti. Jūsu domēna vārds ir būtisks jūsu interneta vietnes aspekts – tas ir pirmais iespaids, tas definē to, kas jūs esat un nosaka uzticamību uzņēmumam, palīdz tam izskatīties profesionāli un pierāda jūsu klientiem, ka esat ieguldījis laiku, pūles un naudu savā pakalpojumā.”

Domēns – tā ir vienreizēja investīcija katram uzņēmumam, tāpēc domēna vārds jāizvēlas apdomīgi, un nav jāvairās tajā ieguldīt arī pietiekami lielus līdzekļus, jo tas noteikti ir tā vērts – domēns ir tas, kas raksturo jūsu uzņēmumu un tā komandas izpratni par interneta tehnoloģiju nākotnes tendencēm.

1,029 skatījumi




Video

Pārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija

17/06/2025

Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...

Lasīt tālāk
Video

Plauktos būs vairāk Latvijas preču

17/06/2025

LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...

Lasīt tālāk
Video

Nākošgad tiks pārceltas divas darba dienas

10/06/2025

2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri,  tiks pārcelta...

Lasīt tālāk
Video

Zemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem

09/06/2025

Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

Publisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā

04/06/2025

Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...

Lasīt tālāk
Video

Apstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%

04/06/2025

Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...

Lasīt tālāk
Video

1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē

02/06/2025

Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem

29/05/2025

Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...

Lasīt tālāk
Video

Mazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos

29/05/2025

Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu

28/05/2025

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...

Lasīt tālāk