• Rīga
    Flurries
    -1°C
     
13/12/2012, Kategorija: Baltija, Bizness, Ekonomika, Pasaulē

Kā liecina pētījumu kompānijas “GfK” un “LETA” biznesa portāla “Nozare.lv” patēriņa pētījuma rezultāti, 58% internetā aptaujāto iedzīvotāju Latvijā, 69% Igaunijā un 65% Lietuvā pilnībā piekrīt, ka preču cenas viņu valstī lielākoties neatbilst iedzīvotāju ienākumiem. Tāpat lielākā iedzīvotāju daļa: 67% Lietuvas, 71% Latvijas un 72% Igaunijas patērētāju piekrīt, ka preču un pakalpojumu cenas viņu valstī nav atbilstošas arī to kvalitātei.

Joprojām patērētāju aktivitātēs dominējošais ir cenas faktors. Lielākā daļa Baltijas patērētāju piekrīt, ka uz veikalu galvenokārt dodas tikai tad, kad tas ir ļoti nepieciešams un arvien meklē iespējas kā ietaupīt.

Lai iepirktos maksimāli izdevīgāk, gandrīz divas trešdaļas patērētāju Baltijā vienā iepirkšanās reizē sev nepieciešamās lietas iegādājas dažādās tirdzniecības vietās. Vēlmi ietaupīt atklāj arī patērētāju tirdzniecības vietu izvēles kritēriji.

Pētījums atklāj, ka divi būtiskākie tirdzniecības vietas izvēles faktori visu Baltijas valstu iedzīvotāju vidū ir preču cenu atbilstība to kvalitātei un izdevīgas, pieņemamas cenas. Latvijā un Igaunijā iedzīvotāji trešajā vietā ierindojuši ērtu atrašanās vietu, kamēr lietuviešiem trešais noteicošais izvēles faktors ir tieši plašs preču klāsts. Tāpat patērētāju izvēli par labu konkrētai tirdzniecības vietai nosaka interesantas, izdevīgas akcijas un īpašie piedāvājumi, kā arī personīgā pieredze, citu cilvēku atsauksmes un laba klientu apkalpošana.

No ražotāju un tirgotāju mārketinga aktivitātēm patērētāju uzmanību Baltijas valstīs visvairāk piesaista akcijas cenas un atlaides pirkumiem. Tāpat pircējiem saistošas šķiet klientu kartes, kas krāj punktus, dod atlaidi katram pirkumam vai ļauj saņemt atlaidi arī citos uzņēmumos. Klientu kartes un to piedāvātie bonusi jo īpaši patīk Igaunijas iedzīvotājiem. Lietuvā daudz biežāk kā kaimiņvalstīs patērētājiem patīk atlaižu kuponi, Igaunijā – lielāki iepakojumi, savukārt Latvijas iedzīvotājus vairāk kā kaimiņus pievilina loterijas.

Veicot ikdienas pirkumus, Igaunijas iedzīvotāji daudz biežāk iepērkas vienā un tajā pašā veikalā. Ikdienas pirkumus pēc iepriekš sagatavota saraksta visbiežāk veic Lietuvas iedzīvotāji – 57% piekrīt šim apgalvojumam, tikmēr Latvijā un Igaunijā attiecīgi 47% un 49%. Tikmēr likumsakarīgi, ka krietni mazāks skaits patērētāju piekrīt apgalvojumam, ka parasti ikdienas pirkumus neplāno un lēmumu, ko pirkt, pieņem veikalā. Šāda spontāna lēmuma pieņemšana par pirkuma izdarīšanu visizteiktāk raksturo Igaunijas iedzīvotājus.

Raksturojot pirktākās preču kategorijas pēdējo trīs mēnešu laikā, gandrīz ikviens (91%) Latvijas iedzīvotājs ir iegādājies pārtiku un pirmās nepieciešamības preces lielveikalos. Tāpat 61% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 3 mēnešu laikā ir pirkuši medikamentus, 54% – apģērbu, kosmētiku un higiēnas preces, 45% – preces degvielas uzpildes stacijās, 44% – apavus, 34% – grāmatas un kancelejas preces, 32%-presi.

Avots: nra.lv

 
553 skatījumi




Video

Saeima konceptuāli atbalsta aizliegumu audzēt kažokzvērus tikai kažokādu ieguvei

20/01/2022

Saeima ceturtdien, 20. janvārī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Dzīvnieku aizsardzības likumā, kas paredz aizliegt audzēt kažokzvērus tikai kažokādu ieguvei. Dzīvnieku audzēšana...

Lasīt tālāk
Video

Decembrī turpināja pieaugt bezdarba līmenis

20/01/2022

2021. gada decembrī faktiskā bezdarba līmenisLatvijā bija 7,6 %, kas salīdzinājumā ar novembri ir par 0,5 procentpunktiem vairāk, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) darbaspēka...

Lasīt tālāk
Video

LTRK: Energoresursu cenām nemazinoties, produktu un pakalpojumu cenu palielināšana ir neizbēgama

20/01/2022

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) veiktajā aptaujā uzņēmēji norāda, ka energoresursu cenām saglabājoties tik augstām, kādas tās ir šobrīd, produktu un pakalpojumu...

Lasīt tālāk
Video

Asociācija: Ir pēdējais brīdis samazināt PVN pārtikai

20/01/2022 | Autors: Latvijas Pārtikas Tirgotāju Asociācija

Energoresursu inflācijas cunami, kas jau vairākus mēnešus plosās Latvijā, ir veicinājis strauju ražotāju cenu kāpumu arī pārtikai. Faktiski nav tādu ražotāju un piegādātāju, kas jau...

Lasīt tālāk
Video

Valdība vienojas par plašu atbalsta paketi iedzīvotājiem un uzņēmumiem pieaugušo energoresursu cenu kompensēšanai

19/01/2022

Šodien, 19. janvārī, valdību veidojošie politiskie spēki - “Jaunā Vienotība” , “Nacionālā apvienība”, “Attīstībai/Par!”, un “Jaunā konservatīvā partija”–  ir konceptuāli...

Lasīt tālāk
Video

Eksperts: Baidos ka rēķini par apkuri, gāzi un elektrību noslēgsies ar protestiem

19/01/2022

Valdības nespēja risināt energokrīzi vedīs cilvēkus ielās, intervijā "Neatkarīgajā" sacīja akciju sabiedrības “Gaso” gāzapgādes drošības departamenta vadītājs Raimonds Lazdiņš. "Ar...

Lasīt tālāk
Video

LTRK par enerģētikas krīzi: Situācija ir kritiska

18/01/2022

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) valdības pārstāvjiem pieprasa nekavējošu rīcību enerģētikas krīzes pārvarēšanai, jo līdz šim piedāvātie atbalsta risinājumi...

Lasīt tālāk
Video

Feldmans: Jautājums par PVN samazināšanu energoresursiem nevar tikt pieņemts, apejot valdību

18/01/2022

Nav iespējams Saeimai samazināt PVN energoresursiem, apejot valdību, intervijā "Neatkarīgajā" sacīja JKP valdes loceklis Krišjānis Feldmans. Saeimas opozīcijā strādājošās partijas...

Lasīt tālāk
Video

Atkārtoti lems par iespēju samazināt PVN likmi energoresursiem

17/01/2022

Šodien, 17. janvārī, valdošās koalīcijas partiju sanāksmē atkārtoti paredzēts apspriest iespēju samazināt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) likmi energoresursiem, informē ekonomikas...

Lasīt tālāk
Video

Uzņēmēja: 21. janvārī 2000 eiro vietā par elektrību jāmaksā 4000. Kā to izdarīt – nezinu

17/01/2022 | Autors: Nekā personīga, TV3

Gāzes un elektrības cenu sprādziens smagi skars arī vidusšķiru un uzņēmējus. TV3 raidījums “Nekā personīga” satika bioloģiskās saimniecības īpašnieci, kurai līdz nākamajai piektdienai...

Lasīt tālāk