Covid-19 slimnieku kontaktpersonas skolās varēs neievērot karantīnu
No 14. februāra izglītības procesā iesaistītie darbinieki un audzēkņi, kļūstot par Covid-19 inficētā kontaktpersonu, drīkst neievērot mājas karantīnu, lai piedalītos mācībās.
Šodien Ministru kabinetā apstiprināti noteikumi, kas noteic kārtību, kādā jāīsteno attālinātās mācības, lai tās būtu efektīva, kvalitatīva, pilnvērtīga un iekļaujoša klātienes mācību procesa sastāvdaļa. Noteikumos noteikts procentuāli maksimālais attālinātajās mācībās īstenojamais mācību stundu skaits vienā mācību priekšmetā, kursā vai modulī un mācību gadā kopumā. Piemēram, vispārējā izglītībā – orientējoši līdz divām dienām mēnesī 4.-6. klasei, līdz trim dienām mēnesī 7.-9. klasei, līdz četrām dienām mēnesī – vidējās izglītības pakāpē.
Attālinātās mācības varēs organizēt visās Latvijas izglītības iestādēs un izglītības pakāpēs, taču noteikumos paredzētas izņēmuma situācijas, kurās attālinātās mācības nenotiek:
- pirmsskolas izglītības pakāpē;
- 1. un 2. klases izglītojamiem, tai skaitā profesionālās ievirzes izglītības programmās;
- speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar garīgās attīstības traucējumiem un speciālās pamatizglītības programmās izglītojamiem ar smagiem garīgās attīstības traucējumiem vai vairākiem smagiem attīstības traucējumiem;
- izglītības programmās, kas tiek īstenotas ieslodzījuma vietās un sociālās korekcijas izglītības iestādēs;
- medicīniskās izglītības praktiskās un klīniskās mācības veselības aprūpes jomā reglamentētajās profesijās un specialitātēs.
- Neformālajā izglītībā (tai skaitā interešu izglītībā) attālinātās mācības var organizēt un īstenot atbilstoši attiecīgās izglītības programmas īstenotāja noteiktajai kārtībai.
Pamatizglītības un vidējās izglītības pakāpē attālinātās mācības kā sastāvdaļu izglītības programmas apguvei klātienes formā pieļaujams īstenot šādā apjomā:
- 3. klasei – līdz 5% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
- 4. līdz 6. klasei – līdz 10% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
- 7. līdz 9. klasei – līdz 15% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos mācību gadā;
- 10. līdz 12. klasei – līdz 20% no plānotā mācību stundu skaita mācību priekšmetos (kursos) mācību gadā;
- profesionālās pamatizglītības programmās – līdz 5% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā gadā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
- profesionālās ievirzes izglītības programmās – līdz 5% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;
- profesionālās vidējās izglītības programmās un arodizglītības programmās – līdz 20% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
- profesionālās tālākizglītības programmās – līdz 20% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā, ieskaitot moduļu praktisko daļu, prakses moduli vai kvalifikācijas praksi;
- profesionālās pilnveides izglītības programmās – līdz 30% no plānotā kopīgo stundu skaita programmā;
- Augstākās izglītības pakāpē pilna un nepilna laika studijās attālinātās mācības var īstenot līdz 50% no attiecīgās studiju programmas īstenošanai noteiktā kontaktstundu skaita, kas norādīts izglītības iestādes apstiprinātajā studiju programmas plānā.
“Attālinātās mācības visu pakāpju izglītības iestādes iepazina jau 2020. gada pavasarī kā risinājumu, kas padarīja iespējamu mācību procesu epidemioloģiskās krīzes un ārkārtējas situācijas apstākļos. Lai gan joprojām mūsu realitāti nosaka Covid-19 pandēmija un ārkārtējā situācija, jāuzsver, ka nākotnē – atsākoties ierastajam klātienes mācību procesam – attālinātās mācības nepazudīs no izglītības iestāžu ikdienas, bet kļūs par klātienes mācību sastāvdaļu,” pausts ministrijas paziņojumā.
Tāpat lemts, ka no 14. februāra izglītības procesā iesaistītie darbinieki un audzēkņi, kļūstot par Covid-19 inficētā kontaktpersonu, drīkst neievērot mājas karantīnu, lai piedalītos mācībās. Grozījumu anotācijā skaidrots, ka vecuma grupā no 0 līdz 9 gadiem un no 10 līdz 19 gadiem saslimstības rādītājam ir tendence stabilizēties, tāpēc izglītības iestāžu loma vīrusa izplatībā samazināsies un ir iespējams atvieglot ierobežojumus.
Tiek norādīts, ka ta vietā izglītības iestādēs pamata un vidējās izglītības pakāpē tiek saglabāta rutīnas skrīninga testu veikšana, lai pēc iespējas ātrāk atklātu inficēšanās gadījumus
Līdz ar to mājās paliek tikai tie darbinieki vai audzēkņi, kuri ir inficējušies ar Covid-19.
Izņēmums attiecībā uz mājas karantīnu attiecas tikai uz dalību izglītības procesā skolā, interešu izglītībā un profesionālās ievirzes izglītībā, bet kontaktpersonas nevar apmeklēt vietas, kur pulcējas liels skaits cilvēku, doties viesos u.tml.
Vēl par tēmu:
Rīgas 47. vidusskola jau šogad tiks pie jauna āra sporta laukuma
Vasarā galvaspilsētas pašvaldībā norisinās vairāku skolu un bērnudārzu remontdarbi. Šogad plānots pabeigt āra sporta infrastruktūras izveidi un teritorijas labiekārtošanu pie Rīgas...
Lasīt tālākLatvijas absolventu monitoringa dati apliecina augstākās izglītības vērtības pieaugumu
Pieejami ikgadējie dati par Latvijas augstākās izglītības iestāžu absolventu nodarbinātību, t.sk. nodarbinātību profesijās un tautsaimniecības nozarēs, kā arī par ienākumiem. Atbilstoši...
Lasīt tālākČakša: Pieņēmu lēmumu no reorganizācijas rīkojuma izslēgt Latviešu valodas aģentūru
Izglītības un zinātnes ministre (IZM) Anda Čakša ir pieņēmusi lēmumu no reorganizācijas rīkojuma projekta izslēgt Latviešu valodas aģentūra (LVA), kas paredzēja vairāku IZM pakļautībā...
Lasīt tālākTiesa: Pāreja uz mācībām tikai valsts valodā valsts un pašvaldību izglītības iestādēs atbilst Satversmei
Satversmes tiesa atzina par Satversmei atbilstošām normas, saskaņā ar kurām valsts un pašvaldību izglītības iestādēs vispārējās izglītības programmas pirmsskolas izglītības un pamatizglītības...
Lasīt tālākDivu bērnu tēvs: Pirmsskolas izglītībā pārāk daudz tiek likts uz vecāku pleciem
Sarežģīta un nepārskatāma līdzfinansējuma aprēķināšanas sistēma, atšķirīgs līdzfinansējums katrā pašvaldībā, rindas un vietu trūkums pirmsskolās – šīs ir tikai dažas no...
Lasīt tālākIzglītības un zinātnes ministrijas jaunā pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa “Programma skolā” izstrāde tuvojas noslēgumam
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādātais jaunais pedagogu darba samaksas finansēšanas modelis “Programma skolā” paredz, ka pedagogi saņems taisnīgu un līdzvērtīgu atalgojumu,...
Lasīt tālākPāreja uz mācībām tikai valsts valodā privātajās izglītības iestādēs atbilst Satversmei
Satversmes tiesa atzina par Satversmei atbilstošām normas, saskaņā ar kurām privātajās izglītības iestādēs vispārējās izglītības saturs ir jāapgūst valsts valodā. Tiesa uzsvēra,...
Lasīt tālākUzsākta parakstu vākšana par izmaiņām pirmsskolu izglītības līdzfinansēšanas kārtībā
Sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana par izmaiņām pirmsskolu izglītības līdzfinansējuma aprēķināšanas kārtībā, lai panāktu vienlīdzīgu attieksmi...
Lasīt tālākLembergs: Pirmsskolas izglītības iestādēm stingrāk jāvērtē skolotāju valsts valodas zināšanas
Problēma nav tikai resursu trūkums, lai īstenotu likumā noteikto, bet arī vispārējais izglītības līmenis valstī, intervijā “Ventas Balss” sacīja Ventspils domes deputāts Aivars Lembergs,...
Lasīt tālākValsts kontrole: Ir jāpieliek krietni lielākas pūles, lai nodrošinātu pedagogu ataudzi un noturību profesijā
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) veiktās darbības nav bijušas pietiekami efektīvas, lai nodrošinātu izglītības nozarei nepieciešamo pedagogu sagatavošanu un kopā ar izglītības...
Lasīt tālāk