Briškens: Dzelzceļa pieturvietas šogad slēgt nedrīkstam
Satiksmes ministrs Kaspars Briškens šonedēļ tikās ar VSIA “Autotransporta direkcija”, VAS “Latvijas dzelzceļš” un AS “Pasažieru vilciens” vadību, lai pārrunātu situāciju ar pieturvietām, ko plānots slēgt ar Sabiedriskā transporta padomes pieņemto lēmumu. Satiksmes ministrija saņēmusi arī vēstules un iesniegumus no simtiem cilvēku, kuri aicina pieturvietas tomēr neslēgt.
Vērtējot situāciju satiksmes nozarē, ministrs atzīst, ka “tā būtu kļūda šogad slēgt stacijas. Lēmumam par staciju atvēršanu vai slēgšanu jābūt datos balstītam, ņemot vērā aktualizētu pieprasījumu, tostarp neaizmirstot par sociālo labumu no transporta nodrošināšanas mazapdzīvotās vietās”.
Igaunijas pieredze liecina, ka, saņemot jaunos vilcienus, palielinās arī pasažieru skaits, attiecīgi – piedāvājums rada pieprasījumu. Tas nozīmē, ka šobrīd nebūtu korekti pieņemt lēmumus, kas balstīti neaktualizētā informācijā par pasažieru skaitu.
“Mana nostāja ir vienkārša – šogad nedrīkstētu slēgt nevienu dzelzceļa staciju. Kamēr nepienāks jaunie vilcieni un nebūs izvērtēts jaunais sabiedriskā transporta pieprasījums, tāds lēmums būtu pārsteidzīgs. Dzelzceļam ir jābūt kā valsts sabiedriskā transporta mugurkaulam, tāpēc ir tikai loģiski virzīt cilvēkus uz, nevis prom no pieejamiem vilcienu maršrutiem,” uzsver Briškens.
Vairākas no pieturām, ko plānots slēgt, būtu iespējams padarīt mūsdienīgas un piekļūstamas. Vienlaikus tajās varētu attīstīt urbāno infrastruktūru: pievedceļus, autostāvvietas, apgaismojumu, velo stāvvietas un visiem ērti pieejamas platformas. Tāpat ir pieturas, ko varētu pārvietot, lai tās būtu iedzīvotājiem vieglāk sasniedzamas, vai kurās kā alternatīvu varētu izmantot autobusus, taču, kamēr nav pieejami jaunie vilcieni, būtu pārsteidzīgi tās slēgt pavisam.
“Šādas investīcijas primāri jāveic pašvaldībām, taču Satiksmes ministrija var pašvaldības atbalstīt, tai skaitā ar finansējumu, lai attīstītu infrastruktūru. Šādi risinājumi prasa lielas investīcijas, tāpēc vienmēr ir rūpīgi jāvērtē, kuras ir prioritāras un kurās ir vērts ieguldīt resursus,” norāda Briškens.
Satiksmes ministra izvirzītie prioritārie virzieni ietver to, ka dzelzceļam nākotnē jākļūst par sabiedriskā transporta mugurkaulu, savukārt dažādiem transporta veidiem un pārvadājumu produktiem citam citu jāpapildina, jo tikai tā ir iespējams attīstīt ilgtspējīgu, iedzīvotājiem ērtu un modernu sabiedrisko transportu pilsētvidē un reģionos.
Foto: Valsts kanceleja
Vēl par tēmu:
LBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...
Lasīt tālākIestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem būs jāatbild septiņu darbdienu laikā
Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem pēc būtības būs jāatbild septiņu darbdienu laikā. To paredz trešdien, 22.oktobrī, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā galīgajam lasījumam...
Lasīt tālākLPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem
2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākAugustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...
Lasīt tālākRīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn
Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...
Lasīt tālākBirokrātijas mazināšanas nolūkā paredz atvieglot kūrorta statusa piešķiršanas kārtību
Lai mazinātu birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan pašvaldībām, Ekonomikas ministrija (EM) rosina mainīt kūrorta statusa piešķiršanas kārtību – noteiktu teritoriju par kūrortu...
Lasīt tālāk“Laima” sortimentā divas jaunas konfektes piena šokolādes glazūrā
Latvijā iecienītais saldumu zīmols “Laima” turpina attīstīt un stiprināt savu produktu sortimentu un iepriecina saldummīļus ar jaunām konfektēm piena šokolādes glazūrā. Jaunums divās...
Lasīt tālākUzsākt būvniecību, reģistrēt būvi un nostiprināt īpašumtiesības varēs ar vienu iesniegumu
Būvniecības uzsākšanai un būves reģistrācijai, kā arī būves īpašumtiesību nostiprināšanai būs nepieciešams tikai viens kopīgs iesniegums. To noteic Saeimā ceturtdien, 9.oktobrī,...
Lasīt tālākSeptembrī patēriņa cenu kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados
Septembrī patēriņa cenas pieauga, taču kāpums bija viens no mērenākajiem pēdējos gados, ko noteica vājāka sezonālā ietekme un zemāks spiediens no pārtikas un energoresursu cenām. Saskaņā...
Lasīt tālāk