Aptauja: 93% iedzīvotāju svarīgi tirdzniecības vietās atpazīt Latvijā ražotu produkciju
Vietējie uzņēmumi ir valsts ekonomikas galvenais dzinējspēks, savukārt pašu uzņēmumu veiksmīgas attīstības pamatā ir iedzīvotāji. Kā noskaidrots biroja “Latvijas produkts” aptaujā, kas veikta sadarbībā ar “Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centru”, 93% valsts iedzīvotāju tirdzniecības vietās ir svarīgi atpazīt Latvijā ražotos produktus, un tikai 7% aptaujāto norādījuši, ka viņiem tas nav nozīmīgi.
Atbildot uz jautājumu par to, kas respondentiem ļauj atpazīt Latvijā ražotu produktu, 60% norādījuši, ka to palīdz izdarīt kāda konkrēta preču zīme, bet 55% aptaujāto arī minējuši, ka Latvijā ražotās preces atpazīst tik un tā. Savukārt 43% respondentu atzinuši, ka informācija par produkta izcelsmes valsti tiek meklēta uz tā iesaiņojuma.
Tāpat veiktās aptaujas dati parāda, ka, pēc iedzīvotāju domām, netiek pietiekami veicināts Latvijas produktu un pakalpojumu sniedzēju eksports uz ārvalstīm – to atzinuši 81% aptaujāto. Tostarp gandrīz puse respondentu – 49% – minējuši, ka, viņuprāt, publicitāte par eksportējošo Latvijas uzņēmumu veiksmes stāstiem ir pārāk maza, bet 33% aptaujāto pauduši pārliecību, ka patiesībā šādu veiksmes stāstu ir vairāk nekā par tiem ziņots.
“Latviešu tauta ne vienmēr pilnībā apzinās, cik daudz mums ir ar ko lepoties. Tie nav tikai sportisti un mūziķi, kas likuši mūsu valsts vārdam izskanēt tuvāk un tālāk aiz Latvijas valsts robežām. Tie ir arī lielāki un mazāki uzņēmumi, kas ražo jebko, sākot ar uzkodām, beidzot ar dažādiem tehnoloģiskajiem brīnumiem. Tomēr nedrīkstam aizmirst par šiem uzņēmumiem arī tepat Latvijā, un, kā parādīja mūsu veiktās aptaujas rezultāti – iedzīvotājiem ir svarīgi zināt, ka konkrētais produkts ir ražots mūsu valstī. Tieši tādēļ uzņēmējiem būtu svarīgi padomāt par to, kā savu preci vai pakalpojumu padarīt redzamāku starp citiem un pircējs būtu informēts, ka iegādājas patiešām Latvijas produktu. Tādējādi tas palīdzētu veicināt ne tikai uzņēmuma, kas piedāvā šo preci vai pakalpojumu, bet arī valsts kopējo ekonomisko attīstību,” stāsta biroja “Latvijas produkts” pārstāve Ieva Rozenberga.
Vēl par tēmu:
Pārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%
Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...
Lasīt tālāk1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē
Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem
Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos
Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...
Lasīt tālākLatvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...
Lasīt tālāk