Aptauja: 50% savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ
Kā liecina aptauja, tad 50% respondentu savlaicīgi neiegādājas OCTA aizmāršības dēļ.
Šī gada septembrī Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) veica respondentu aptauju par iedzīvotāju paradumiem un stereotipiem iegādājoties obligāto civiltiesisko transportlīdzekļu apdrošināšanu (OCTA). Aptaujas mērķis bija detalizētāk iepazīt iedzīvotāju informētību, sadarbību ar apdrošinātāju, kā arī izprast, kas ir galvenie iemesli, kāpēc savlaicīgi netiek iegādāta OCTA polise.
Aptaujas rezultāti liecina, ka vairāk nekā vienu reizi OCTA iegādi kavējuši 13% respondentu. Vienu reizi OCTA iegādi pēc iepriekšējā OCTA termiņa beigām kavējuši 23% respondentu, savukārt 64% respondentu apgalvo, ka ne reizi dzīvē nav kavējuši OCTA iegādi.
Kā visbiežākie iemesli kāpēc būtu jāiegādājas OCTA 50% respondentu min sirdsmieru, 17% bailes no ceļu policijas, savukārt 32% to dara pienākuma dēļ, jo OCTA iegāde ir obligāta.
„Paradoksāli, ka vēl joprojām daļā sabiedrības dominē stereotips, ka katra nobrauktā diena bez OCTA ir ietaupījums ģimenes budžetā. Cilvēki neapzinās, ka šādai rīcībai var sekot lieli zaudējumi. Primāri, ja policija vai foto radars fiksēs, ka brauciet bez OCTA, transportlīdzekļa īpašnieks samaksās sodu no 60 – 80 latiem. Bez minētā vēl svarīgāk ir apzināties, ka iekļūstot ceļu satiksmes negadījumā (CSNg), zaudējumi, kurus vainīgā transportlīdzekļa īpašniekam būs jāsedz, var būt mērāmi desmitos tūkstošu latu. Visbeidzot, ja transportlīdzeklis netiks regulāri apdrošināts (vismaz 275 dienas gadā), tad ne tikai nav iespējams paaugstināt Bonus Malus klasi, bet visticamāk, ka tā kritīsies, tādējādi nākošajā reizē transportlīdzekļa īpašnieks par OCTA iegādi maksās dārgāk”, skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Juris Stengrevics.
Kā biežākos iemeslus, kāpēc transportlīdzekļa īpašnieki savlaicīgi neiegādājas OCTA, aptaujas dalībnieki min aizmāršību (50%), līdzekļu trūkumu (45%) un principu neiegādāties visu, ko valsts definē kā obligātu (5%).
„Mūsdienās cilvēks saņem lielu informācijas daudzumu, arī straujais dzīves temps un laika trūkums, kalpo par iemesliem kāpēc dažkārt tiek aizmirsts pat par elementārām lietām: kad jāiegādājas OCTA, kad jāapmaksā komunālie rēķini un jāveic citi maksājumi. Tāpēc arī vienmēr uzsveram gada polises priekšrocības. Jo runa nav tikai par sirdsmieru, bet arī par to, ka gada līgumi ir daudzas reizes izdevīgāki no finansiālā aspekta. Ietaupījums mēnesī var sastādīt pat 10-20 latus ”, informē Juris Stengrevics.
Salīdzinājumā ar 2009. un 2010. gadiem vērojams noslēgto gada līgumu pieaugums, kā arī vidējais noslēgto līgumu ilgums. Pēc LTAB statistikas datiem vidējais viena standartlīguma ilgums kopš 2004.gada ir palielinājies par 2 mēnešiem. Ja 2004.gadā viena standartlīguma ilgums ir bijis ap 5.5 mēnešiem (167 dienas), tad 2011.gada 9 mēnešos tie jau ir 7.5 mēneši (224 dienas).
Avots: nra.lv
Vēl par tēmu:
Vairums Latvijas iedzīvotāju ar vienu auto brauc piecus gadus un ilgāk
Latvijā automašīna joprojām ir viens no būtiskākajiem ikdienas mobilitātes rīkiem. Luminor veiktā aptauja liecina, ka daudzi iedzīvotāji automašīnu lieto pēc iespējas ilgāk: vairāk...
Lasīt tālākNo OCTA līdzekļiem piecu gadu periodā satiksmes drošībā ieguldīti vairāk nekā 10 miljoni EUR
Laika posmā no 2020. gada līdz 2024. gadam apdrošinātāji satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses pasākumos kopumā ieguldījuši 10,65 miljonus EUR no OCTA līdzekļiem. Šajā gadā...
Lasīt tālākOskars Irbītis: “Es vienkārši viņu neredzēju” jeb kāpēc Latvijā tumsa joprojām ir nāvējoša
Katru rudeni Latvijā atkārtojas vienāda aina satiksmes drošībā – dienas kļūst īsākas, redzamība pasliktinās, līst lietus, ir migla un dūmaka, ceļi kļūst slideni, un pieaug negadījumu...
Lasīt tālākAtsavināšanas lieguma periodu turpmāk piemēros arī automašīnām līdz 10 gadu vecumam
Turpmāk pārdošanas jeb atsavināšanas lieguma periods ārvalstīs iegādātām automašīnām būs spēkā arī transportlīdzekļiem līdz desmit gadu vecumam. To paredz ceturtdien, 6. novembrī,...
Lasīt tālākNumura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts no uzskaites
Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pakalpojumi iedzīvotājiem būs vēl ērtāki – valsts reģistrācijas numura zīmes vairs nebūs jānodod, ja transportlīdzeklis uz laiku noņemts...
Lasīt tālākNo 15. oktobra maksimālais atļautais braukšanas ātrums – 90 km/h
No trešdienas, 15. oktobra, valsts autoceļu tīklā maksimālais braukšanas ātrums tiks pielāgots mainīgajiem un ziemas laikapstākļiem un būs līdz 90 kilometriem stundā. Izņēmums būs...
Lasīt tālākSaeimas Budžeta komisija: uz laiku noņemot transportlīdzekli no uzskaites, numura zīmes vairs nebūs jānodod
Lai pakalpojumus padarītu iedzīvotājiem ērtākus, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija trešdien, 8. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Transportlīdzekļa ekspluatācijas...
Lasīt tālāk“Bolt Drive” ievieš iespēju zvanīt klientu atbalstam un optimizē darbības zonas
2025.gada 29. septembris, Rīga – “Bolt Drive” turpina uzlabot klientu pieredzi – platformā tagad iespējams aktīva brauciena laikā un 30 minūtes pēc tā beigām sazināties ar klientu...
Lasīt tālākPie Bauskas šosejas ievada Rīgā top Ķekavas un Rīgas mikromobilitātes savienojums
Pie Bauskas šosejas ievada Rīgā turpinās autoceļu, kā arī gājēju un velosipēdistu infrastruktūras būvdarbi, kurus organizē Rīgas pašvaldība un VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC). Gājēju...
Lasīt tālākNo 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski
Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, no 1.oktobra autovadītājiem ārējās sauszemes robežas šķērsošanai būs jāreģistrējas rindā elektroniski....
Lasīt tālāk
