Pusgada laikā kolektīvās iepirkšanās portālu tirgus apgrozījums audzis par 29% – līdz 5,1 milj.latu
Portāla Gudriem.lv kolektīvās iepirkšanās kuponu salīdzināšanas servisa dati liecina, ka pēdējos 6 mēnešos Latvijas iedzīvotāji kolektīvās iepirkšanās kuponiem iztērējuši 5,11 miljonus latu. Salīdzinot ar iepriekšējo 6 mēnešu periodu, pirkumu apjoms ir audzis par 29%. Līdz 38 pieaudzis kolektīvās iepirkšanās tirgus dalībnieku skaits, bet viena kupona vidējā vērtība augusi no 6,2 līdz 6,55 latiem. Nozares pārstāvji prognozē šajā gadā 10 – 20% lielu apgrozījuma pieaugumu, kā arī tirgus dalībnieku skaita samazināšanos.
Pēc salīdzināšanas portāla datiem, tāpat kā pirms 6 mēnešiem, lielākais apgrozījuma pieaugums ir trim galvenajiem kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvjiem – Zizu.lv, CityLife.lv un Cherry.lv. Katram no šiem uzņēmumiem pusgada apgrozījums pārsniedz miljonu latu, kamēr vidējais viena šīs nozares uzņēmuma apgrozījums ir 141 tūkstotis latu. Vismazākā kolektīvās iepirkšanās portāla – Saleclub.lv apgrozījums pusgada laikā bijis 26 lati.
Komentējot iegūtos datus, kolektīvās iepirkšanās nozares pārstāvji atzīst, ka 29% apgrozījuma pieaugums pusgada laikā ir labs rādītājs, kurš iespējams tikai no zemām izejas pozīcijām strauji pieaugošā tirgū. Nākotnē diez vai turpināsies šāds nozares apjomu pieauguma temps. “Krievijas tirgū, kur veiksmīgi strādā mūsu uzņēmums, tirgus pieauguma tempi ir vairākas reizes lielāki, taču tam par iemeslu ir lielais iedzīvotāju skaits. Latvijā turpretim strādājam ar auditoriju, kuras aug minimāli un tās apjoms ir aptuveni 500 000 potenciālo lietotāju,” stāsta Samads Muhamedovs, firmas “Kupikupon” reģionālais direktors Baltijas valstīs (Zizu.lv).
Portāla Perkamkopa.lv vadītāja Liene Grenevica uzskata, ka divu periodu salīdzinājumā jāņem vērā gadalaika faktors, proti – rudenī un ziemā kuponu iegādes apjomi ir daudz lielāki nekā siltajos gadalaikos. Tāpēc gada griezumā vidējais nozares pieauguma apjoms varētu būt 10 – 20%.
Vidējo viena kupona cenas pieaugumu nozares pārstāvji skaidro ar to, ka tirgū parādās aizvien vairāk dārgu piedāvājumu, galvenokārt tūrisma braucienu. Taču S. Muhamedovs uzskata, ka 6,55 latu vidējā viena kupona cena joprojām uzskatāma par ļoti zemu rādītāju. “Mēs šādu vidējo cenu neuzskatām par perspektīvu – tik zema vidējā vērtība rodas no liela daudzuma lētu kuponu pārdošanas. Zizu.lv kupona vidējā vērtība pēdējā pusgadā ir 9,13 lati. Mūsu uzņēmuma politika nepieļauj veidot pircēju auditoriju no cilvēkiem, kuri vēlas ietaupīt 1-2 latus uz kebaba iegādes rēķina, tāpēc reizēm atsakamies no šādiem piedāvājumiem. Mūsu mērķis ir nevis pārdoto kuponu skaita rekordi, bet gan pirktspējīgu klientu piesaiste,” stāsta S. Muhamedovs.
Pētot pirktspējas rādītājus, Gudriem.lv aptaujā (notika no 1. līdz 12. maijam, aptaujāti 875 respondenti) iegūtie dati liecina, ka lielākā daļa aptaujāto (31,4%) kolektīvās iepirkšanās kuponus pērk, vadoties pēc principa “tiek piedāvāta liela atlaide”. Pirkuma nepieciešamību izvērtē 28,6% aptaujāto, bet 23,9% respondentu ar kuponu starpniecību ir gatavi pamēģināt pakalpojumu vai preci, kuru agrāk nav lietojuši. Tikai 16.1% aptaujāto nekad nav izmantojuši kolektīvās iepirkšanās iespējas. Pēc portāla Cherry.lv vadītāja Ģirta Slaviņa teiktā, ar katru gadu sarūk to cilvēku skaits, kuri nekad nav kolektīvi iepirkušies. “Visbiežāk cilvēki kuponus pērk lai ietaupītu uz jau zināmas preces iegādi vai arī lētāk pamēģinātu kaut ko jaunu. Pamanām arī, ka pircēji kļūst gudrāki: rūpīgi izpēta kuponatoru piedāvājumus un seko preces vai pakalpojuma kvalitātei,” atzīst Ģ. Slaviņš.
Nākotnē, pēc nozares pārstāvju prognozēm, notiks mērena tirgus dalībnieku konsolidācija un Latvijā būs mazāk kuponatoru par tagadējiem 38. “Jau tagad nopietni uztverami ir tikai 5-6 tirgus dalībnieki, bet lai uzturētu kvalitatīvu atlaižu kuponu piedāvājumu. Mūsuprāt, pietiktu ar 6-7 portāliem,” uzskata S. Muhamedovs. “Mazajiem tirgus dalībniekiem ir ļoti grūti turēties pie kvalitātes kritērijiem, kurus uzstādījuši lielie tirgus dalībnieki. Reizēm rodas iespaids, ka mazajiem kuponu nozares uzņēmumiem kvalitātes jautājums vispār nav svarīgs,” teic Ģ. Slaviņš. “Nav viegli paredzēt 5 gadus uz priekšu, taču jau drīz kolektīvās iepirkšanās portālu nozarē notikis pārmaiņas – tie uzņēmumi, kas strādā ar mērķi pārdot savu biznesu, to beidzot izdarīs, vai arī mainīs darbības stratēģiju. Neviens neinvestēs biznesā bezgalīgi, kā tas patlaban notiek. Skaidrs, ka jau šogad saruks šīs nozares uzņēmumu skaits, ieskaitot arī tirgus līderus,” piebilst L. Grenevica.
Vēl par tēmu:
“Latvijas Pasts” atsāk visu veidu vēstuļu piegādes uz ASV
VAS “Latvijas Pasts” no šodienas atsāk pieņemt visu veidu vēstuļu korespondenci ar dokumentiem, lai nodrošinātu piegādes uz ASV. Nacionālais pasta operators ir atjaunojis visu veidu vēstuļu...
Lasīt tālākSaeima konceptuāli atbalsta publisko iepirkumu reformu
Lai publisko iepirkumu sistēmu padarītu efektīvāku, Saeima ceturtdien, 2. oktobrī, konceptuāli atbalstīja rosinātās izmaiņas Publisko iepirkumu likumā. Par likuma grozījumu virzību...
Lasīt tālākSeptembrī uzņēmēju noskaņojums uzlabojies visās saimnieciskās darbības jomās
[caption id="attachment_34922" align="alignnone" width="300"] Businessteam[/caption] Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada septembrī, salīdzinot ar augustu, uzlabojies visās saimnieciskās darbības...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija aicina Satiksmes ministriju un pārvadātājus rast risinājumus atceltajiem reisiem un šoferu algām
Satiksmes ministrijai un pārvadātājiem ir jārod risinājumi atceltajiem reģionālo autobusu reisiem un šoferu algām, trešdien, 1. oktobrī, uzsvēra Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas...
Lasīt tālāk“Rīgas nami” veiks iekšējo izmeklēšanu saistībā ar Centrāltirgū konstatētajiem iespējamajiem pārkāpumiem
Šodien Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) darbinieki veica procesuālās darbības Rīgas Centrāltirgus telpās. Pašlaik SIA “Rīgas nami”, kas ir Rīgas Centrāltirgus...
Lasīt tālākBudžets 2026: Valdības uzmanības centrā – valsts drošība, atbalsts ģimenēm ar bērniem un kvalitatīva izglītība
Pirmdien, 22. septembrī, valdība apstiprināja Finanšu ministrijas (FM) sagatavoto informatīvo ziņojumu par nozaru ministriju un centrālo valsts iestāžu priekšlikumiem prioritārajiem pasākumiem...
Lasīt tālākBūvniecības izmaksu līmenis gada laikā palielinājies par 2,1%, mēneša laikā – par 0,1%
2025. gada augustā, salīdzinot ar 2024. gada augustu, būvniecības izmaksu līmenis Latvijā palielinājies par 2,1%, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Salīdzinot ar šā gada jūliju,...
Lasīt tālākMazāk skaidras naudas, vairāk klikšķu: kā mainās maksājumu paradumi Latvijā?
Pēdējo piecu gadu laikā Latvijā būtiski mainījušies iedzīvotāju maksājumu paradumi - strauji pieaudzis gan bezskaidras naudas, gan tiešsaistes norēķinu īpatsvars. Kā liecina Eiropas...
Lasīt tālākDžemos, želejās un marmelādēs turpmāk būs vairāk augļu
Valdība otrdien, 23. septembrī, apstiprināja grozījumus Ministru kabineta (MK) kvalitātes un marķējuma prasībās augļu džemam, ievārījumam, želejai, marmelādei un saldinātam kastaņu...
Lasīt tālākRīgas dome lemj par nakts sabiedriskā transporta licences pagarinājumu
Rīgas domes Pasažieru komercpārvadājumu licencēšanas komisija šodien vienbalsīgi atbalstīja lēmumu pagarināt nakts sabiedriskā transporta licenci līdz oktobra beigām. Līdz šim Rīgas...
Lasīt tālāk