LIVE RĪGA kampaņas pērn sekmējušas tūristu skaita pieaugumu Rīgā
Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) apkopotā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) informācija liecina, ka 2011.gadā Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaits pieaudzis par gandrīz 22%. Īpaši strauji tas palielinājies no tādām LIVE RĪGA kampaņu mērķa valstīm kā Krievija, Igaunija, Lietuva, Dānija, Somija, Vācija un Norvēģija.
“Tūristu skaita pieaugums Rīgā apliecina, ka kopš 2009.gada nogales veiktās investīcijas LIVE RĪGA reklāmas kampaņās sniedz rezultātus. Nenoliedzami, ieguldījumu viesu skaita pieaugumā ir devušas arī viesnīcas, ienākošā tūrisma ceļojumu kompānijas, aviosabiedrības un prāmju līnijas, kas paralēli LIVE RĪGA aktivitātēm ir strādājušas pie tā, lai iepazīstinātu potenciālos viesus ar Rīgu kā pievilcīgu ceļojumu galamērķi. Jāpateicas viesnīcām un restorāniem par pārdomāto cenu politiku, kas arī ir bijusi viens no motivējošiem faktoriem, lai ārvalstu tūristi izvēlētos Rīgu kā savu ceļojumu galamērķi,“ piebilst Aigars Smiltāns, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja sabiedrisko attiecību un mārketinga direktors.
CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Latvijā 2011.gadā apkalpoti 1 063 294 ārvalstu viesi, kas ir par 21% vairāk nekā 2010.gadā. Rīgā šajā laikā bija apmetušies 77% no visiem ārvalstu viesiem jeb 823 698 viesi – par gandrīz 22% vairāk nekā 2010.gadā.
Vislielākais Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaita pieaugums reģistrēts no Polijas – gandrīz 40%, Krievijas – gandrīz 36%, Itālijas – 32%, ievērojami audzis tūristu skaits no Igaunijas – gandrīz 29%, Lietuvas – gandrīz 21%, Dānijas – gandrīz 19%, Somijas – gandrīz 15%, Vācijas – 14% un Norvēģijas – gandrīz 14%. Salīdzinājumā ar 2010.gadu ir novērojams arī pieaugums viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaitā no Lielbritānijas – gandrīz 11% un Zviedrijas – gandrīz 3%.
No pērn Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Krievijas – gandrīz 15%, Vācijas – gandrīz 11%, Somijas – gandrīz 10%, Norvēģijas – 8%, Zviedrijas un Igaunijas – gandrīz 7%, Lietuvas – 5% un Lielbritānijas – gandrīz 5%.
Visstraujākais viesnīcās nakšņojošo viesu skaita pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu 2010.gadā, Latvijas galvaspilsētā bija vērojams 2011.gada janvārī (par gandrīz 31%), jūnijā (par 30%), aprīlī (par 29%), novembrī (par 24%) un martā (par gandrīz 23%). Īpaši – par gandrīz 42% – pieaudzis četru zvaigžņu viesnīcās nakšņojošo ārvalstu viesu skaits.
2011.gada beigās 115 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 13 232 gultasvietu.
LIVE RĪGA 2011.gada vasaras kampaņa notika no marta vidus līdz 31.maijam 10 mērķa valstīs: Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Somijā, Izraēlā, Gruzijā un Baltkrievijā. Tās laikā Rīgas reklāmas tika publicētas vairāk nekā 30 dažādos preses izdevumos, 20 interneta portālos, kā arī tika izmantotas Google un Yandex iespējas. Visplašākā vides reklāmas kampaņa notika 5 pilsētās Vācijā – Berlīnē, Frankfurtē, Minhenē, Diseldorfā un Hamburgā – , Norvēģijas galvaspilsētā Oslo vides reklāma tika izvietota sabiedriskā transporta pieturvietās. Vides reklāma tika izvietota arī Sanktpēterburgā.
Reklāmas kampaņas ietvaros Krievijā tika īstenoti sadarbības projekti ar žurnāliem OK, Hello un InStyle, kuros tika publicēti raksti par Rīgu kā pavasara brīvdienu galamērķi. Līdzīgi sadarbības projekti veikti arī Somijā, Zviedrijā un Norvēģijā ar vadošajiem nedēļas un mēneša izdevumiem, piemēram, Me Naiset Somijā, KK Norvēģijā un Ma Bra Zviedrijā. Krievijā reklāmas kampaņas ietvaros notika arī radio konkurss, kā arī tika organizēta Krievijā pazīstamu cilvēku viesošanās Rīgā, kas tika atspoguļota projekta sadarbības medijos un sociālajos tīklos.
LIVE RĪGA 2011.gada rudens/ziemas kampaņa 7 valstīs (Vācijā, Krievijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā) notika no oktobra sākuma līdz novembra beigām. Reklāmas kampaņā tika popularizētas ziemas brīvdienu un Jaunā gada sagaidīšanas iespējas Rīgā. Tās laikā reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 60 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tika izvietotas uz vairāk nekā 2000 stendiem, no kuriem lielākā daļa – Vācijā. Rīgas reklāma tika publicēta vairāk nekā 20 preses izdevumos. Zviedrijā reklāmas kampaņa notika sadarbībā ar Tallink.
Vēl par tēmu:
Aptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam
Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālākPārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākZemākais algas nodokļu plaisas īpatsvars kopš 2020. gada
Jaunākais Valsts ieņēmumu dienesta (VID) veiktais algas nodokļu – valsts sociālās apdrošināšanas obligāto iemaksu (VSAOI) un iedzīvotāju ienākuma nodokļa (IIN) – plaisas novērtējums...
Lasīt tālākSaeima pieņem likuma grozījumus latviešu valodas lietojuma stiprināšanai kredītiestādēs
Saeima ceturtdien, 12.jūnijā, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Kredītiestāžu likumā, lai stiprinātu valsts valodas lietojumu kredītiestādēs. “Kredītiestādēs darba valodai...
Lasīt tālākPētījums: Ēnu ekonomikas apjoms Latvijā 2024. gadā turpinājis mazināties
Atbilstoši jaunākajiem Rīgas Ekonomikas augstskolas – Stockholm School of Economics in Riga (SSE Riga) “Ēnu ekonomikas indeksa Baltijas valstīs” datiem, ēnu ekonomikas apjoms Latvijā 2024....
Lasīt tālākFM: degvielas cenas uz brīdi piebremzē inflācijas kāpumu
Patēriņa cenu pieaugums Latvijā maijā ir kļuvis nedaudz lēnāks – pret iepriekšējo mēnesi cenas ir samazinājušās par 0,1%, bet pieaugums pret pērnā gada attiecīgo mēnesi sarucis līdz...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālāk