Iedzīvotāji visbiežāk novērtē mārketinga akcijas ar tūlītēju ieguvumu
Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku mārketinga akcijām, kas paredz tūlītējus ietaupījumus – pastāvīgo klientu lojalitātes programmas (64%) vai cenu atlaides (63%), rāda Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra (UKC) veiktā aptauja.1
“Prasmīgi izvēlēta mārketinga stratēģija un taktika veicina uzņēmuma attīstību. Aptauja atspoguļo tendenci, ka iedzīvotāji visvairāk novērtē pastāvīgo klientu lojalitātes kartes. To iespējams izskaidrot ar faktu, ka, saņemot lojalitātes karti, klients ne tikai iegūst atlaides, bet arī piederības sajūtu konkrētajam zīmolam. Lojalitātes kartes ir lielisks palīginstruments arī pārdevējiem,, kas palīdz veidot lojālo klientu loku un sniedz informāciju par klientu, kura dod iespēju pārdevējam izvērtēt , cik lielā mērā viņa pieņēmumi par klienta vēlmēm atbilst realitātei un kā to uzlabot, par labu klientam un sava uzņēmuma ilgtspējai,” komentē Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības kompetences centra vadītāja.
Augstu novērtējumu patērētāju vidū ieņem arī sakrāto akcijas uzlīmju maiņa pret precēm ar lielām atlaidēm (42%), kā arī iespējai piedalīties loterijā un laimēt balvas (37%), iegādājoties produktu vai pakalpojumu. Savukārt nedaudz vairāk nekā trešdaļa respondentu (33%) dod priekšroku atlaižu kuponiem. Vismazāk iedzīvotāji novērtē iespēju, pērkot noteiktu skaitu produktu, vēl vienu saņemt dāvanā (27%) un ziedot santīmu no nopirktā produkta dažādām labdarības akcijām (20%).
Sievietes atsaucīgāk iesaistās mārketinga akcijās nekā vīrieši. Šī tendence īpaši novērojama dažādās atlaižu programmās, akcijas uzlīmju krāšanā un atlaižu kuponu izmantošanā, retāk – dalībai loterijās.
Pastāvīgo klientu lojalitātes programmas un cenu atlaides gandrīz vienādi atzinīgi vērtē dažāda vecuma grupu iedzīvotāji (sākot no 15 līdz 74 gadiem). Uzlīmju krāšanas kampaņas vairāk iecienījuši iedzīvotāji vecuma grupā no 20 līdz 50 gadiem, kamēr jaunieši vecumā līdz 19 gadiem izteikti biežāk izvēlas izmantot akcijas kuponus (51%) un/vai saņemt vairāk preču par to pašu samaksu (45%). Iedzīvotāji ar augstākiem ikmēneša ienākumiem (virs 600 Ls) vairāk nekā citi atzinīgi vērtē atlaides produktu vai pakalpojumu cenām (72%), kamēr iedzīvotāji ar ienākumiem līdz 150 latiem mēnesī visaugstāk novērtē atlaižu programmas pastāvīgajiem klientiem (56%).
„Lai kuru no mārketinga taktikām pārdevējs izvēlētos, tai jābalstās uz piecām lietām. Pirmkārt, ir svarīgi ietaupīt klientu laiku, otrkārt, cenai jābūt atbilstošai (kā no uzņēmuma, tā pircēja viedokļa). Treškārt, ir jāveido emocionāli pozitīva saikne ar šo iepirkšanās pieredzi, bet, ceturtkārt, klientam ir jājūt, ka viņa lojalitāte tiek augstu novērtēta. Un, piektkārt, ja arī ir radusies problēmsituācija vai saņemta pretenzija, ir jācenšas tā pozitīvi atrisināt,” saka Kristīne Krauze-Slucka, Swedbank Uzņēmējdarbības centra vadītāja.
Vēl par tēmu:
Spēcīga kaimiņu kopiena – daudzdzīvokļu ēku drošības balsts lielās krīzēs
Ikvienam cilvēkam ir vajadzīgas mājas – visdrošākā vieta pasaulē, kur justies labi. Diemžēl ziņu virsraksti nemitīgi atgādina, cik daudz dažādu nelaimju var piemeklēt civilo infrastruktūru:...
Lasīt tālākPlāno apturēt sīkpaku un paku sūtījumu plūsmu uz ASV
No 2025. gada 23. augusta VAS “Latvijas Pasts” uz nenoteiktu laiku ir spiests pārtraukt pieņemt sūtījumus, kas satur priekšmetus, jeb sīkpakas un pakas piegādei uz Amerikas Savienotajām...
Lasīt tālākLM skaidro plānotās izmaiņas Darba likumā attiecībā uz darba laiku
[caption id="attachment_35999" align="alignnone" width="300"] Business people in a meeting at the office[/caption] Valdība 19. augustā atbalstīja grozījumus Darba likumā, kurā tostarp ietvertas...
Lasīt tālākBūtiski audzis atsavināto degradēto būvju skaits
VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) 2025. gada pirmajā pusgadā atsavinājusi 26 vidi degradētas būves 14 adresēs. To vietā nākušas 11 būves sešās adresēs. Salīdzinot ar 2024....
Lasīt tālākLikvidēs AS “Ventas osta”
Otrdien, 19. augustā, Ministru kabinets (MK) apstiprināja Satiksmes ministrijas (SM) priekšlikumu izbeigt līdzdalību akciju sabiedrībā “Ventas osta”, to likvidējot. AS “Ventspils osta”...
Lasīt tālākValdība atbalsta grozījumus Darba likumā
Neskatoties uz sociālo partneru – Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības un Latvijas Darba devēju konfederācijas – atšķirīgajiem viedokļiem vairākos jautājumos, kā arī to iespējamiem...
Lasīt tālākLatvijas valdība pieņem lēmumu par līdzieguldījumu “airBaltic
Šodien, 19. augustā, valdība izskatīja Satiksmes ministrijas (SM) sagatavoto informatīvo ziņojumu un atbalstīja 14 miljonu eiro līdzieguldījumu nacionālajā lidsabiedrībā “airBaltic,...
Lasīt tālāk2025. gada 2. ceturksnī vērojams darba tirgus aktivitātes pieaugums
Jaunākie nodarbinātības dati kopumā norāda uz pakāpenisku darba tirgus aktivitāšu atjaunošanos un sagaidāms, ka līdzīgas tendences kopumā saglabāsies arī gada otrajā pusē. Vienlaikus...
Lasīt tālākLIAA: Tūrisma nozarē vērojamas pozitīvas tendences
Tūrisms ir viena no Latvijas ekonomikas stratēģiski svarīgajām nozarēm, kas būtiski veicina pakalpojumu eksportu, nodarbinātību un reģionālo attīstību. Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākRīgas svētkos par sabiedrisko transportu un autostāvvietām nav jāmaksā; būs sabiedriskā transporta papildreisi
Pilsētas iedzīvotāji un viesi 16. un 17. augustā autobusos, trolejbusos un tramvajos varēs braukt bez maksas, kā arī tiks nodrošināti vairāku transportu papildu reisi. Arī par spēkrata...
Lasīt tālāk