• Rīga
    Cloudy
    0°C
     
14/10/2011, Kategorija: Ekonomika

Aizejošās valdības satiksmes ministrs Uldis Augulis atstāj mantojumā savam nezināmajam pēctecim daudzas lentītes, ko pārgriezt pie rekonstruētiem autoceļu posmiem.

Ceļu būves sezona uz valsts galvenajiem autoceļiem finišē ar tikai 36 ekspluatācijā nodotiem kilometriem no 120 km, uz kuriem jau šogad notikuši ceļu atjaunošanas darbi. Nākamajā pavasarī atliks tos pabeigt un rīkot svinības par godu vienam, otram un trešajam ceļu posmam. To būs daudz, jo netika taču atjaunoti ceļi kopumā. Naudas pietika tikai tam, lai glābtu no ceļu uzturēšanas un satiksmes drošības viedokļa pašus kritiskākos ceļu posmus vai punktus. Naudas trūkums turpinājās, lai gan šogad ceļu un ielu būvei un atjaunošanai paredzētie 255 miljoni latu ir gandrīz vai divas reizes lielāka summa nekā pērn. Pieauguma avots ir 174 miljoni latu no ES palīdzības fondiem, kuros ceļiem iezīmētā ceļu sadaļa tieši tāpēc strauji sadila. U. Augulis atstāj mantojumā ne vien daudzas lentītes, bet arī plānu nākamgad pat palielināt ceļu budžetu ar nosacījumu, ka valsts finansējumam jāpieaug no 81 miljona latu šogad līdz 155 miljoniem nākamgad. Grūti iedomāties satiksmes ministru, kurš dabūs šādu naudu no nākamā finanšu ministra un Ministru prezidenta.

Valdošā koalīcija arī U. Auguļa personā nepārcieta Saeimas pārvēlēšanu par spīti acīm redzamajiem ceļu būves darbiem, ko sabiedrība tik skaļi un neatlaidīgi prasīja. Šo prasību izpilde U. Auguļa atvadu preses konferencē radīja iespaidu, ka pasākums notiek Latvijas PSR laika Ceļu satiksmes ministrijā, kurai nebija daudzu tādu pienākumu, kādi uzlikti tagadējai Latvijas Republikas Satiksmes ministrijai. Neko citu jau nevarēja gaidīt, jo līdz ar Latvijas Republiku mums ieviesta demokrātija, kad valsts iestādēm jāpilda tautas griba, ja vien būtu zināms, ko tauta īstenībā grib. Kāpēc tā nebalsoja, lai saglabātos valdība, kas deva naudu ceļiem? Tauta balsoja par tieši pretējo. Proti, par Zatlera Reformu partiju, kuras intelektuālā seja un iepriekš uz finanšu ministra vietu pieteiktais Vjačeslavs Dombrovskis ir pazīstams Neatkarīgās lasītājiem ar reģionālās konsolidācijas jēdzienu: sarūkošais iedzīvotāju skaits nespēj uzturēt esošo infrastruktūru – apdzīvoto vietu un ceļu tīklu. Ceļu likvidācija būtu gan rezultāts, gan līdzeklis cilvēku piespiešanai pārcelties uz pilsētām. «Tas ir Amerikā skolota cilvēka spriedums, kas neatbilst Latvijas apstākļiem,» uzskata U. Augulis.

Saeimas pārvēlēšana pārcēla U. Auguli no valdības uz Saeimu. Tātad pret viņu personīgi lielu pretenziju nav, bet jāmaina politika kopumā. Kā tas attiecas uz ceļiem? Atbilde varētu būt tāda, ka jāatsakās no mēģinājumiem aiz atsevišķu ceļa posmiņu savešanas kārtībā noslēpt faktu, ka ceļu tīkls kopumā tomēr grūst. Pēc normatīviem remonts būtu bijis vajadzīgs 920 km ceļu, bet pat salīdzinoši lielais ceļu budžets šogad ļāvis remontēt tikai 530 km.

Avots: nra.lv

436 skatījumi




Video

Sagatavots likumprojekts, ar kuru iecerēts atcelt OIK

27/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Partijas “KPV LV” Saeimas frakcija iesniegusi Elektroenerģijas tirgus likuma grozījumus par obligātās iepirkumu komponentes (OIK) atcelšanu. Arī ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV)...

Lasīt tālāk
Video

Kariņš: Izmaiņas neskars nevienu no lielajiem nodokļiem

26/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Nodokļu reformas uzlabošanas mērķis ir neskart nevienu no lielajiem nodokļiem, šorīt intervijā TV3 raidījumā "900 sekundes" norādīja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV). Kariņš...

Lasīt tālāk
Video

Valainis rosinās izvērtēt aptuveni 100 OIK atbalsta saņēmēju iespējamo krāpšanos

24/02/2020 | Autors: Nekā personīga, TV3

Pēc TV3 raidījuma "Nekā personīga" pirms diviem gadiem atklātajām krāpnieciskajām shēmām obligātās iepirkuma komponentes (OIK) atbalsta sistēmā, pret vairākiem uzņēmējiem policija...

Lasīt tālāk
Video

Tiesībsargs apšauba parlamenta rīcībspēju

21/02/2020 | Autors: Zane Grodiņa, Labdien.lv

Saeimai nespējot izpildīt likumu par mediķu algu palielināšanu, ir jājautā, cik rīcībspējīgs ir parlaments, piektdien intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja tiesībsargs Juris...

Lasīt tālāk
Video

Politiskā atbildība par OIK gulstas solidāri uz visām amatpersonām

20/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Pret atsevišķām atbildīgajām amatpersonām saistībā ar obligātās iepirkuma komponentes (OIK) afēru būtu pamats ierosināt kriminālprocesu. Tajā pašā laikā Latvijā trūkst speciālistu,...

Lasīt tālāk
Video

Valainis: Par OIK atbildīgi ekonomikas ministri un premjeri kopš 2005. gada

19/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Obligātā iepirkuma komponentes (OIK) biznesmeņiem gada laikā tiek maksāts Kultūras ministrijas gada budžetam līdzvērtīgs līdzekļu apjoms, bet nav nekāda kontroles mehānisma, trešdien...

Lasīt tālāk
Video

Eglītis: Pret mani vērstā disciplinārlieta ir matu skaldīšana un niekošanās

18/02/2020 | Autors: Renāte Logina, Labdien.lv

Ekonomikas ministrijas (EM) bijušais valsts sekretārs Ēriks Eglītis neplāno tiesāties par disciplinārlietas ierosināšanu, šorīt intervijā Latvijas Radio apgalvoja pats Eglītis. Kā...

Lasīt tālāk
Video

Nemiro vērsīsies tiesībsargājošās iestādēs pret EM bijušo valsts sekretāru Eglīti

17/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro (KPV LV) par iespējamiem obligātā iepirkuma komponentes (OIK) atbalsta uzraudzības pārkāpumiem rosinās disciplinārlietu pret Ekonomikas ministrijas (EM) bijušo...

Lasīt tālāk
Video

Fiskālās disciplīnas padome: Ir nepieciešami lielāki nodokļu ieņēmumi

17/02/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Fiskālās disciplīnas padome iesaka palielināt nodokļu ieņēmumus, taču nerosinās mainīt konkrētus nodokļus vai likmes, šorīt intervijā Latvijas Radio atzina padomes priekšsēdētāja...

Lasīt tālāk
Video

ZZS nosauks amatpersonas, kuras ir atbildīgas par OIK sāgu

17/02/2020

Zaļo un zemnieku savienības (ZZS) Saeimas frakcija ir apkopojusi secinājumus par obligātās iepirkuma komponentes (OIK) ieviešanu un tās ietekmi uz tautsaimniecību, tai skaitā izvērtējot...

Lasīt tālāk