“Viens neveiksmīgs manevrs un deviņi sejas kaulu lūzumi!” Cietušie stāsta par elektroskrejriteņu negadījumiem
Valsts policijas novērojumi liecina, ka daži no biežākajiem elektroskrejriteņu negadījumu iemesliem ir braukšana alkohola reibumā un pasažiera pārvadāšana. Taču ļoti bieži arī šķietami sīkas kļūdas un nelieli šķēršļi rada bīstamas situācijas, kritienus un smagas traumas. Trīs elektroskrejriteņu negadījumos cietuši cilvēki dalās ar saviem stāstiem un atziņām pēc piedzīvotā.
Kļūda bija braukt cauri peļķei
Ar elektroskrejriteni Marina pārvietojās regulāri, vienmēr cenšoties pēc iespējas braukt pa veloceliņiem, lai netraucētu gājējiem. Kādā reizē, nobraucot no veloceliņa uz ietvi, lai dotu ceļu sabiedriskajam transportam, viņa iebrauca nelielā peļķē, zem kuras, kā izrādījās, slēpās dziļa bedre asfaltā. “Skrejriteņa priekšējais ritenis trāpīja tieši bedrē, un es nokritu, sasitot plecu un seju. Vēlāk atklājās, ka esmu lauzusi sejas kaulu divās vietās – pie acs orbītas un žokļa kaulu, kā arī guvu pleca mežģījumu ar nelielu lūzumu. Traumu ārstēšana bija smaga un grūta, roku joprojām nevaru pilnvērtīgi kustināt, lai gan kopš negadījuma pagājis jau gads,” stāsta Marina.
Marina atzīst, ka viņas kļūda bijusi braukt tieši iekšā peļķē: “Nevarēju iedomāties, ka tur apakšā var būt bedre. Ar elektroskrejriteņiem braucu, jau kopš tie parādījās, un tas bija mans pirmais negadījums. Nekad nebūtu domājusi, ka tā var gadīties.” Tagad citiem braucējiem viņa stingri iesaka vilkt ķiveri un pārvietoties tikai pa veloceliņiem, izvairoties no braukšanas pa ietvēm, lai neapdraudētu gājējus.
Pat ķivere nepasargāja no sejas kaulu lūzumiem
Ēriks iegādājās elektroskrejriteni, lai ar to dotos uz darbu un ietaupītu naudu par degvielu automašīnai. Viņa elektroskrejriteņa maksimālais ātrums varēja krietni pārsniegt šobrīd atļautos 25 km/h, taču vīrietis braucot lietoja ķiveri un citus aizsarglīdzekļus, līdz ar to jutās pasargāts. Taču kādu rītu Mežaparkā, braucot pa ceļa braucamo daļu, kur notika ceļa remonts, Ēriks avarēja. “Īsti neatceros, kas notika, pieļauju, ka lielā ātrumā iebraucu kādā bedrē un pārkritu pāri stūrei. Attapos tikai slimnīcā, kur uzzināju, ka esmu kritis ar elektroskrejriteni un guvis pamatīgas traumas,” stāsta Ēriks. Viņš bija lauzis sejas kaulus trīs vietās un zaudējis redzi vienā acī – vēl joprojām, gadu pēc negadījuma, viņš redz tikai ar vienu aci.
No traumām Ēriku nepasargāja pat ķivere, taču viņš pieļauj, ka bez ķiveres sekas būtu vēl ļaunākas: “Tagad saprotu, ka, braucot ar elektroskrejriteni, nepietiek ar parastu velo ķiveri. Citiem braucējiem iesaku netaupīt naudu un iegādāties nopietnāku ķiveri, tādu kā motociklistiem. Taču pats ar elektroskrejriteni vairs nebraukšu.”
Labāk būtu gājis kājām
Savukārt kāds cits cietušais, kas vēlējās palikt anonīms, stāsta, ka piedzīvojis kritienu, braucot ar elektroskrejriteni no darba ballītes. Bijis saulains laiks, labs noskaņojums un viņš nolēmis braukt ar elektroskrejriteni, lai gan bija jānobrauc tikai aptuveni kilometrs, ko, kā tagad atzīst, mierīgi būtu varējis noiet ar kājām. “Sanāca braukt pa dažādiem ceļa segumiem – te smiltis, te asfalts, te bruģis –, nejutos stabili, jo šāds mainīgs segums nav piemērots elektroskrejriteņiem. Tad pēkšņi man priekšā uz ietves “izleca” gājēji – vīrietis, sieviete un bērns. Cenšoties izvairīties no sadursmes, es strauji bremzēju, priekšējais rietenis trāpīja bedrē un es nokritu,” stāsta cietušais.
Šis kritiens viņam beidzās slimnīcā ar deviņiem sejas kaulu lūzumiem un diviem zaudētiem zobiem. Ārstēšanās kopumā ilga pusgadu, un pēc slimnīcā pavadītā laika nācās ne tikai dziedēt sejas traumas un aizstāt izsistos zobus, bet ilgi bijis grūti pat pastaigāt un bieži nācies apstāties, lai atpūstos.
Šī pieredze viņam likusi daudz ko pārdomāt un galvenā atziņa ir – labāk būtu gājis kājām: “Diemžēl mūsu ceļi lielākoties nav piemēroti elektroskrejriteņiem, jo pat mazas bedres vai šķēršļi var radīt kritienu. Tāpēc nav vērts riskēt un braukt ar elektroskrejriteni, labāk iet ar kājām vai izvēlēties citu transporta veidu. Attālumu, ko ar skrejriteni var nobraukt 7 minūtēs, ar kājām var noiet aptuveni 15 minūtēs. Vai ir vērts ietaupīt dažas minūtes, lai riskētu savainoties pats vai, vēl ļaunāk, uzbraukt kādam gājējam? Manuprāt, nē.”
Šogad piecos mēnešos ir noticis 81 ceļu satiksmes negadījums, kuros iesaistīti elektroskrejriteņi, šajos negadījumos cietušas 56 personas. Kopumā statistikā ir vērojams uzlabojums, jo pērn šādā pat periodā notika 124 ceļu satiksmes negadījumi ar iesaistītiem elektroskrejriteņiem, tajos cieta 95 personas un bojā gāja viena.
Vēl par tēmu:
Siliņa: Baltijas un Ziemeļvalstis ir vienotas atbalstā Ukrainai
Trešdien, 3. septembrī, Ministru prezidente Evika Siliņa piedalījās Ziemeļvalstu un Baltijas valstu (NB8) līderu sanāksmē, kas notika Dānijas galvaspilsētā Kopenhāgenā. Sanāksmē kopā...
Lasīt tālākKozlovskis: Nevienam iekšlietu dienestam netiks noņemta izdienas pensija
Vakar, 2. septembrī, Ministru kabinets izskatīja un pieņēma Valsts kancelejas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par izdienas pensiju sistēmas izmaiņām”. Pēc diskusijām valdības sēdē,...
Lasīt tālākRinkēvičs sveic Zinību dienā: lai pietiek gribas darīt un arī apstāties, kad tas vajadzīgs
Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs 1. septembrī uzrunājis skolēnus, pedagogus un vecākus. "Sirsnīgi sveicu jūs Zinību dienā! Dienā, kad atkal klāt jauns mācību gads! Šodien mums...
Lasīt tālākSeptembris iesāksies mēreni silts ar mainīgiem laika apstākļiem
Septembra sākumā laika apstākļi būs mainīgi – brīžiem starp mākoņiem izsprauksies kāds saules stars un vietām līs, naktīs veidosies migla, bet dažās dienās pastāv arī pērkona...
Lasīt tālākPērn skolā traumas guva vairāk nekā 820 bērni
Jauna mācību gada sākums ir piemērots brīdis, lai vecāki parūpētos par skolēnu apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem. Lai arī sabiedrībā iesakņojies uzskats, ka bērnu veselībai...
Lasīt tālākPreses izdevējiem piegādes izmaksas nākamajā gadā nepalielināsies
Kultūras ministrija kopā ar Satiksmes ministriju radusi risinājumus, kas paredz, ka nākamgad maksa par drukātas preses piegādi latviešu valodā preses izdevējiem nepieaugs. Vienlaikus Kultūras...
Lasīt tālākKrievijas Federācijas pensijas izmaksās līdz 10. septembrim
Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA) no Krievijas Federācijas (KF) Pensiju un sociālās apdrošināšanas fonda ir saņēmusi aktulizētos pensiju saņēmēju sarakstus Krievijas...
Lasīt tālākJaunajā mācību gadā mācības skolā uzsāks vairāk nekā 223 tūkstoši skolēnu
Jaunajā mācību gadā vispārējās izglītības iestādēs mācības uzsāks 223 696 skolēni, tai skaitā 19 956 pirmklasnieki un 2196 Ukrainas civiliedzīvotāju bērni, liecina Izglītības un...
Lasīt tālākAugusta izskaņā saglabāsies silts un lietains laiks
Augstāka gaisa temperatūra saglabāsies arī turpmākās dienās, taču nedēļas izskaņā nokrišņu daudzums atkal palielināsies. Piektdien saule mīsies ar mākoņiem un vietām gaidāms...
Lasīt tālākAicina atbalstīt “ManaBalss.lv” iniciatīvu, lai stiprinātu finansiālo un sociālo drošību ģimenēm ar bērniem
Biedrība “Latvijas Daudzbērnu ģimeņu apvienība” aicina atbildīgās nozares ministrijas un Finanšu ministriju steidzami mazināt ģimeņu ar bērniem nevienlīdzību, īstenojot trīs biedrības...
Lasīt tālāk