Tūrisma nozare pauž gatavību jaunajai tūrisma sezonai
Piektdien, 13. maijā, Latvijas Tūrisma konsultatīvās padomes (LTKP) izbraukuma sēdē tūrisma nozares uzņēmumi pauda gatavību jaunajai tūrisma sezonai, vienlaikus norādot uz komersantiem aktuālajiem problēmjautājumiem – darbaspēka pieejamību un valsts atbalstu Latvijas kā tūrisma galamērķa popularizēšanai.
Jānis Naglis, LTKP priekšsēdētājs, norāda: “Kaut pēdējie divi gadi viesmīlības un sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumiem bijuši izteikti smagi, kā rezultātā pietrūkuši resursi iepriekš plānoto investīciju projektu īstenošanai, komersanti jaunai tūrisma sezonai ir gatavi – esam gatavi sagaidīt jaunus tūristus – gan Latvijas iedzīvotājus, gan ārvalstu viesus. Vienlaikus aicinām valsts pusi izvērtēt iespēju īstermiņā pagarināt nodokļu nomaksāšanas termiņu, un nodrošināt konkurētspējīgus nosacījumus nozares darbībai visā Baltijas reģionā, jo Covid-19 pandēmijas laikā Latvijā ieviestie ierobežojumi bija stingrāki kā kaimiņvalstīs. Tāpat aicinām pašvaldības izvērtēt iespēju savā īpašumā esošus tūrisma objektus nodot apsaimniekošanā privātajiem, sekmējot aktīvāku tūristu piesaisti un vienlaikus nodrošinot godīgāku uzņēmējdarbības vidi un konkurenci”.
Sanāksmes laikā Jūrmalas valstspilsētas pašvaldība iepazīstināja ar tūrisma attīstības plānu Jūrmalas pašvaldībā, paužot gatavību šai sezonai, informējot par šovakar gaidāmajiem pasākumiem un aicinot arī Latvijas iedzīvotājus vairāk apmeklēt tūrisma objektus un pasākumus Jūrmalā. Tāpat arī Jūrmalas viesnīcu pārstāvji iepazīstināja ar savu skatījumu uz tūrisma attīstības iespējām pašvaldībā, kā arī pārrunāja kūrortoloģijas attīstības un tūrisma nozares atbalsta jautājumus.
Ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs uzsver: “Šopavasar pēc vairāk kā diviem gadu pārtraukuma beidzot tika atcelti ar Covid-19 pandēmiju saistītie ierobežojumi ieceļošanā, kas ļāva cerēt jau šovasar sagaidīt atkal jaunus ārvalstu viesus. Taču saistībā ar ģeopolitiskajiem satricinājumiem šobrīd tūrisma nozare ir jaunu izaicinājumu priekšā. Šodien guvu pārliecību, ka nozares komersanti ir gatavi meklēt un arī atrod jaunus darbības segmentus, rada jaunus tūrisma produktus, lai aktivizētu darbu un apkalpotu gan vietējos, gan ārvalstu tūristus.”
Sanāksmes laikā LIAA Tūrisma departamenta direktore Inese Šīrava informēja LTKP pārstāvjus par LIAA īstenotām aktivitātēm un pieejamo valsts atbalstu tūrisma nozares veicināšanai. Šogad tūristu piesaistes reklāmas kampaņas tiek īstenotas gan Igaunijā un Lietuvā, gan citos prioritārajos tūrisma tirgos – Vācijā, Somijā, Zviedrijā, Norvēģijā un Lielbritānijā. Atsevišķas aktivitātes tiek īstenotas arī sekundārajos ārvalstu tirgos – Polijā, Nīderlandē, Francijā, Beļģijā, Itālijā, Īrijā, Austrijā, Dānijā un Spānijā, kā arī ASV, Japānā, Ķīnā un Dienvidkorejā. Savukārt vietējā tūrisma veicināšanai arī šogad notiks kampaņa “Atvērtās dienas laukos”, “Apceļo Latvijas pilis un muižas”, Mājas kafejnīcu dienas, kā arī Latvijas apceļošanas auto orientēšanās spēle “Pievelc Latviju tuvplānā”. Tāpat notiek aktivitātes biznesa tūrisma veicināšanai – kontaktbiržas, Latvijas tūrisma prezentācijas pasākumi, nodrošināta dalība starptautisko tūrisma biznesa pasākumos, utt.
Vienlaikus atgādinām, ka Ministru kabineta sēdē š.g. 26. aprīlī, apstiprinot Ekonomikas ministrijas piedāvājumu, kas bija iekļauts Informatīvajā ziņojumā par atbalstu uzņēmējiem tirgus pārorientācijai un Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu izrietošo sankciju seku mazināšanai, vienojās par jaunu atbalsta programmu izstrādi uzņēmējiem finanšu instrumentu veidā, izmantojot neizlietoto Covid-19 krīzes laikā piešķirto budžeta finansējumu, kas ļaus nodrošināt tūlītēju atbalstu uzņēmējiem apgrozāmo līdzekļu nodrošināšanai un likviditātes stabilizēšanai. Līdz ar to jau tuvākajā laikā uzņēmējiem būs pieejami šādi jauni atbalsta instrumenti:
- aizdevumi apgrozāmajiem līdzekļiem un investīcijām 39 milj. EUR apmērā,
- garantijas 22,5 milj. EUR apmērā,
- eksporta kredīta garantijas 1,3 milj. EUR apmērā,
- pašu kapitāla fonda vēl neizlietotais finansējums no valsts budžeta līdzekļiem 32,1 milj. EUR apmērā tiks novirzīts investīcijām uzņēmumos to biznesa modeļa pielāgošanai, eksporta spējas uzlabošanai, jaunu tirgu iekarošanai, jaunām tehnoloģijām un procesu optimizācijai, kā arī produktu izstrādei Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu krīzes apstākļos, piesaistot privātos finansētājus, tādējādi veicinot finansējuma pieejamību tirgū.
Lai nodrošinātu minēto atbalsta programmu darbību, jau tuvākajā laikā izskatīšanai Ministru kabineta sēdē tiks iesniegts likumprojekts “Krievijas militārās agresijas pret Ukrainu un tā rezultātā piemēroto sankciju un pretpasākumu izraisīto ekonomisko seku pārvarēšanas un tirgus pārorientācijas atbalsta likums”, attiecīgi pēc tam aizdevumu, garantiju un eksporta garantiju atbalsta programmu projektus. Atbalsta programmas uzņēmējiem būs pieejamas pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā un atbalsta programmu saskaņošanas ar Eiropas Komisiju.
Vēl par tēmu:
Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākSegs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem
Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk26% darba ņēmēju kopumā savā ikdienas darba dzīvē no tiešā vadītāja nesaņem konstruktīvu atgriezenisko saiti
Pētījumu kompānija Kantar veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba...
Lasīt tālākVai pārtikas produktu cenu kāpums ir apstājies?
Pārtikas cenu kāpums ir apstājies, šorīt intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe. Gulbe...
Lasīt tālāk