Skolotāju dienu turpmāk atzīmēs 5. oktobrī
Skolotāju dienu turpmāk atzīmēs 5. oktobrī, otrdien, 16. aprīlī, lēma Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāti, atbalstot grozījumu likumā “Par svētku, atceres un atzīmējamām dienām”. Šīs izmaiņas rosinājis Valsts prezidents. Patlaban Skolotāju dienu Latvijā atzīmē oktobra pirmajā svētdienā, bet starptautiski – 5.oktobrī.
Komisija priekrīt Valsts prezidenta viedoklim, ka tas vienveidos pieeju Skolotāju dienas atzīmēšanā Latvijā un tādējādi uzsvērs šīs profesijas prestižu un nozīmīgumu, akcentē komisijas priekšsēdētāja Leila Rasima, norādot, ka komisija lūgs Saeimu šo ceturtdien sēdē šīs izmaiņas atzīt par steidzamām un pieņemt arī galīgajā lasījumā.
Valsts prezidents aicinājis šo atzīmējamo dienu noteikt atbilstoši Starptautiskajai skolotāju dienai 5.oktobrī. Līdzšinējā Skolotāju dienas atzīmēšana oktobra pirmajā svētdienā rada nevienveidīgu praksi un nereti arī neizpratni gan skolēniem, gan viņu vēcākiem par to, kad ir godināmi skolotāji, pauž prezidents.
Starptautisko skolotāju dienu atzīmē kopš 1994.gada pēc Apvienoto Nāciju Izglītības, zinātnes un kultūras organizācijas (UNESCO) iniciatīvas. Šis datums izvēlēts par godu UNESCO un Starptautiskās darba organizācijas 1966.gada 5.oktobrī pieņemtajai rekomendācijai par skolotāju statusu.
Lai grozījums likumā stātos spēkā, tas vēl jāpieņem Saeimai.
Vēl par tēmu:
Rīgas 47. vidusskola jau šogad tiks pie jauna āra sporta laukuma
Vasarā galvaspilsētas pašvaldībā norisinās vairāku skolu un bērnudārzu remontdarbi. Šogad plānots pabeigt āra sporta infrastruktūras izveidi un teritorijas labiekārtošanu pie Rīgas...
Lasīt tālākLatvijas absolventu monitoringa dati apliecina augstākās izglītības vērtības pieaugumu
Pieejami ikgadējie dati par Latvijas augstākās izglītības iestāžu absolventu nodarbinātību, t.sk. nodarbinātību profesijās un tautsaimniecības nozarēs, kā arī par ienākumiem. Atbilstoši...
Lasīt tālākČakša: Pieņēmu lēmumu no reorganizācijas rīkojuma izslēgt Latviešu valodas aģentūru
Izglītības un zinātnes ministre (IZM) Anda Čakša ir pieņēmusi lēmumu no reorganizācijas rīkojuma projekta izslēgt Latviešu valodas aģentūra (LVA), kas paredzēja vairāku IZM pakļautībā...
Lasīt tālākTiesa: Pāreja uz mācībām tikai valsts valodā valsts un pašvaldību izglītības iestādēs atbilst Satversmei
Satversmes tiesa atzina par Satversmei atbilstošām normas, saskaņā ar kurām valsts un pašvaldību izglītības iestādēs vispārējās izglītības programmas pirmsskolas izglītības un pamatizglītības...
Lasīt tālākDivu bērnu tēvs: Pirmsskolas izglītībā pārāk daudz tiek likts uz vecāku pleciem
Sarežģīta un nepārskatāma līdzfinansējuma aprēķināšanas sistēma, atšķirīgs līdzfinansējums katrā pašvaldībā, rindas un vietu trūkums pirmsskolās – šīs ir tikai dažas no...
Lasīt tālākIzglītības un zinātnes ministrijas jaunā pedagogu darba samaksas finansēšanas modeļa “Programma skolā” izstrāde tuvojas noslēgumam
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) izstrādātais jaunais pedagogu darba samaksas finansēšanas modelis “Programma skolā” paredz, ka pedagogi saņems taisnīgu un līdzvērtīgu atalgojumu,...
Lasīt tālākPāreja uz mācībām tikai valsts valodā privātajās izglītības iestādēs atbilst Satversmei
Satversmes tiesa atzina par Satversmei atbilstošām normas, saskaņā ar kurām privātajās izglītības iestādēs vispārējās izglītības saturs ir jāapgūst valsts valodā. Tiesa uzsvēra,...
Lasīt tālākUzsākta parakstu vākšana par izmaiņām pirmsskolu izglītības līdzfinansēšanas kārtībā
Sabiedrības iniciatīvas platformā manabalss.lv uzsākta parakstu vākšana par izmaiņām pirmsskolu izglītības līdzfinansējuma aprēķināšanas kārtībā, lai panāktu vienlīdzīgu attieksmi...
Lasīt tālākLembergs: Pirmsskolas izglītības iestādēm stingrāk jāvērtē skolotāju valsts valodas zināšanas
Problēma nav tikai resursu trūkums, lai īstenotu likumā noteikto, bet arī vispārējais izglītības līmenis valstī, intervijā “Ventas Balss” sacīja Ventspils domes deputāts Aivars Lembergs,...
Lasīt tālākValsts kontrole: Ir jāpieliek krietni lielākas pūles, lai nodrošinātu pedagogu ataudzi un noturību profesijā
Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) veiktās darbības nav bijušas pietiekami efektīvas, lai nodrošinātu izglītības nozarei nepieciešamo pedagogu sagatavošanu un kopā ar izglītības...
Lasīt tālāk