PV vadītājs: Jauno vilcienu iepirkumā pastāv iespēja piesaistīt ES naudu
Pirmos elektrovilcienus būs iespējams piegādāt sākotnēji plānotajos termiņos – 2020. gada beigās. Taču tas lielā mērā ir atkarīgs no finansējuma piešķiršanas un “Škoda” iespējām, intervijā Latvijas Radio atklāja “Pasažieru vilciens” (PV) valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
Viņš norādīja, ka jaunie vilcieni tiks piegādāti trīs gadu periodā – līdz 2023. gada. Tajā pašā laikā esot jautājums par finansējuma piešķiršanu.
Lai arī sākotnēji vilcienu iepirkumam ES fondu līdzekļu izmantošana netika plānota, šāda iespēja radās pavasarī, kad tika atņemts ES finansējums Skanstes tramvaja projektam. “Es ļoti ceru, ka Eiropas naudas alternatīva pastāv, tas mazinātu nepieciešamību pēc valsts budžeta līdzekļiem un finansiāli būtu lietderīgi,” pauda “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs.
Valdības lēmumam par finansējuma piešķiršanu jābūt pirms līguma noslēgšanas.
Pēc viņa sacītā, 32 jauno elektrovilcienu cena būs gandrīz 242 miljoni eiro. Rēķinot uz vienu pasažieru sēdvietu, šāda cena esot par 10% zemāka nekā vilcieniem, kurus pirms vairākiem gadiem iegādājās Igaunija.
Kā zināms, Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma “Patentes Talgo S.L.” (“Talgo”) sūdzību par AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu “Škoda Vagonka” (“Škoda”).
Kā zināms, Spānijas uzņēmums “Talgo” bija atkārtoti iesniedzis sūdzību Iepirkumu uzraudzības birojā par AS “Pasažieru vilciens” elektrovilcienu iepirkumu.
Jau ziņots, “Pasažieru vilciena” iepirkumā par 32 jaunu elektrovilcienu ražošanu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi sacentās četri pretendenti – “Talgo”, Šveices kompānijas “Stadler” Polijas meitasuzņēmums, Spānijas “Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles” (CAF) un Čehijas uzņēmums “Škoda Vagonka”.
AS “Pasažieru vilciens”, pārvērtējot pretendentu piedāvājumus, ievēroja IUB lēmumā norādīto, tostarp atzinumu, ka “Škoda Vagonka” ir grozījusi vilcienu elektroenerģijas patēriņu. Tā kā pretendentu iesniegtie piedāvājumi tika vērtēti, ņemot vērā vilcienu paredzamās ekspluatācijas izmaksas ilgtermiņā visā vilcienu ekspluatācijas laikā jeb 35 gados, pārvērtējot piedāvājumus, uzņēmums “Škoda Vagonka” ir izrādījies saimnieciski izdevīgākais pēc iepirkuma vērtēšanas kritērijiem.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
Pārtikas atkritumu apjoms Latvijā joprojām liels – visvairāk to rodas mājsaimniecībās
Latvijā 2024. gadā radīti vairāk nekā 269 tūkstoši tonnu pārtikas atkritumu. Gadā vidēji viens iedzīvotājs saražo 144 kg pārtikas atkritumu. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka vislielākais...
Lasīt tālākNedēļas izskaņā saglabāsies lietains, bet silts laiks
Aizvadītajā darba nedēļā, zema spiediena ietekmē, daudzviet valsts teritorijā lija, vietām – stipri. Jau piecās novērojumu stacijās tika pārsniegta jūlija mēneša nokrišņu norma....
Lasīt tālākSprindžuks: Rīgas osta ir neatņemama pilsētvides un ekonomikas daļa
Rīgas osta ir pilsētas ekonomikas un infrastruktūras stūrakmens, kas stiprina Latvijas saikni ar pasauli. Sadarbība starp valsti, Pierīgas pašvaldībām, uzņēmējiem un ostas vadību ir būtiska,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis jūnijā bez izmaiņām
2025. gada jūnijā faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,8%, un tas ir palicis nemainīgs, gan salīdzinot ar šā gada maiju, gan 2024. gada jūniju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākMaijā tūristu mītnēs par 9,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada maijā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 250,3 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 9,4% pieaugumu pret 2024. gada maiju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Viesi...
Lasīt tālākAS “Augstsprieguma tīkls” tarifa izmaksas saglabāsies nemainīgas; tarifs elektroenerģijas lietotājiem nepieaugs
Trešdien, 16. jūlijā, klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis tikās ar AS “Augstsprieguma tīkls” (AST) vadības pārstāvjiem, lai pārrunātu AST tarifu projektu 2026.–2028. gadam....
Lasīt tālākLTRK indekss: Optimisms uzņēmēju vidū pieaug, cerības par uzņēmējdarbības vides uzlabošanos nedrīkst sagraut
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), izvērtējot jaunākos LTRK indeksa datus par uzņēmēju noskaņojumu šī brīža ekonomiskajos apstākļos,...
Lasīt tālākLaikapstākļi pārbauda lauksaimniekus – kā pielāgoties?
Pēdējo mēnešu laikapstākļi būtiski apdraud vasarāju ražas – kā liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra informācija, Zemgalē un Kurzemē situācija ir labāka, bet...
Lasīt tālākVienota biļete vilcienam un Rīgas sabiedriskajam transportam
Ieviesta “Rīgas vienotā biļete” – jauns risinājums pasažieriem, kuri izmanto gan vilcienu pasažieru pārvadātāja Vivi pakalpojumus, gan “Rīgas satiksmes” transportu. Tā ļauj par...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem
“Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – un “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail” parakstījuši aktu par plaša mēroga...
Lasīt tālāk