Maršrutā Rīga–Daugavpils pasažieru pārvadājumi tiks nodrošināti uz komerciāliem principiem
No 2021. gada 1. septembra tiks ieviests pirmais komerciālais maršruts savienojumā starp Rīgu un Daugavpili, tādējādi valsts pasažieru pārvadājumus ar autobusiem šai maršrutā turpmāk vairs nedotēs. Patlaban maršruta atļaujai pieteikusies ir SIA “Daugavpils autobusu parks”, kas nodrošinās sešus reisus. No 1. septembra komerciālo reisu maršrutā Rīga–Daugavpils būs mazāk nekā līdz šim, tādēļ, lai iedzīvotājiem būtu papildu iespēja tikt uz Daugavpili un otrādi, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no septembra nodrošināt divus papildu vilciena reisus. Tāpat pasažieru pārvadājumi tiks veikti valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils, kas tiek izpildīts gar Daugavas otru krastu.
SIA “Daugavpils autobusu parks” komerciālajā maršrutā Rīga–Daugavpils katru dienu nodrošinās sešus reisus: plkst.3.05, 9.50 un 12.30 no Daugavpils un plkst.11.50, 15.30 un 19.20 no Rīgas. Saskaņā ar pārvadātāja sniegto informāciju biļetes cena varētu būt no 10 līdz 14 eiro. Saskaņā ar Autotransporta direkcijas rīcībā esošo informāciju tuvāko dienu laikā maršruta Rīga–Daugavpils atļaujai pieteiksies vēl vismaz viens pārvadātājs, tādējādi reisu skaits šajā savienojumā būs lielāks.
Lai nodrošinātu biežāku satiksmi starp Daugavpili un Rīgu, Autotransporta direkcija Sabiedriskā transporta padomē ir iesniegusi priekšlikumu no 1. septembra atklāt papildu vilciena reisus: vilciens no Rīgas izbrauktu plkst.13.01, bet no Daugavpils – plkst.13.07. Šobrīd šie reisi tiek izpildīti nedēļas nogalēs, bet, ja tiks akceptēts direkcijas priekšlikums, tad no 1. septembra tie tiks nodrošināti katru dienu. Sabiedriskā transporta padome jautājumu skatīs līdz 2021. gada 27. augustam. Tāpat pasažieriem joprojām būs iespēja tikt līdz Daugavpilij un otrādi pa Daugavas otru krastu, braucot valsts dotētajā maršrutā Nr.7493 Rīga–Ilūkste–Daugavpils. Šai maršrutā tiek izpildīti divi reisi: autobuss piektdienās un svētdienās no Daugavpils izbrauc plkst.10.30, bet no Rīgas – plkst.17.15.
Detalizētāka informācija pieejama prezentācijā.
Ar komerciālo maršrutu nodrošināšanu saistītie zaudējumi un izdevumi būs pārvadātāja pašrisks un tie no valsts vai pašvaldību budžeta netiks kompensēti. Šajos maršrutos pārvadātāji varēs paši noteikt biļetes cenu un lojalitātes programmas.
Lielas ietilpības autobusu vecums, ar ko tiks nodrošināti pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem, nevarēs pārsniegt 15 gadus, bet mikroautobusu vecums – astoņus gadus. Autobusiem jābūt aprīkotiem ar elektronisko maršruta zīmi, kas izvietota transportlīdzekļa priekšpusē, kā arī zīmē jānorāda piederība komerciālajiem maršrutiem – lielais burts «K». Pārvadātājam jānodrošina iespēja samaksāt par biļeti bezskaidras naudas veidā, kā arī paziņojumiem autobusā par gaidāmo pieturu jābūt gan audio, gan vizuālā formātā. Pasažieru uzņemšana / izlaišana atļauta tikai kustības sarakstā norādītajās pieturās.
Pasažieri, kuri saņem braukšanas maksas atvieglojumus reģionālajos maršruts, būs tiesīgi tos izmantot arī komerciālajos maršrutos, piemēram, personas ar I un II grupas invaliditāti, daudzbērnu ģimenes, pirmsskolas vecuma bērni u.c.
Uz viena maršruta un / vai reisa apkalpošanu var pieteikties vairāki pārvadātāji. Savukārt, ja kādā maršrutā un / vai reisā pārvadātajiem nebūs intereses nodrošināt pasažieru pārvadājumus, bet iedzīvotājiem būs nepieciešamība nokļūt darbavietā, medicīnas vai izglītības iestādē vispārpieņemtajā darba laikā, Autotransporta direkcija vērtēs iespēju konkrēto maršrutu un / vai reisu iekļaut dotētajā maršrutu segmentā.
Plānots, ka Autotransporta direkcija izvērtēs iespēju valsts garantētā jeb dotētā sabiedriskā transporta kustības sarakstu pieskaņot komerciālo reisu grafikam, ja būs tāda nepieciešamība. Piemēram, lai pasažieri varētu pārsēsties no viena transporta citā un ērtāk nokļūt galamērķī, valsts dotētie autobusi pievedīs pasažierus līdz komerciālajiem maršrutiem. Tāpat, mainoties vilcienu kustības sarakstam, pārvadātāji varēs pieteikties uz jaunu komerciālā reisa izpildes laiku.
Paredzēts, ka no 2021. gada 1. oktobra pasažieru pārvadājumi uz komerciāliem principiem tiks ieviesti maršrutā Rīga–Jaunķemeri, Rīga–Sloka, Rīga–Olaine un Rīga–Salaspils, bet no 2022. gada 1. janvāra – maršrutā Rīga–Jelgava, Rīga–Ogre un Rīga–Sigulda. Pieteikties atļaujas saņemšanai šobrīd var uz jebkuru no minētajiem maršrutiem. Lai to saņemtu, pārvadātājam būs jāizpilda noteiktas prasības attiecībā uz pakalpojumu nodrošināšanās iesaistīto autobusu vecumu, aprīkojumu u.tml. Maršruta atļauja tiks izsniegta uz trim gadiem.
Vēl par tēmu:
Pārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%
Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...
Lasīt tālāk1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē
Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem
Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos
Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...
Lasīt tālākLatvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu
Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...
Lasīt tālāk