Lembergs pauž bažas, ka attālinātās mācības radīs robus skolēnu zināšanās
Krīzes laikā Saeima likumā attālinātās mācības ir ierakstījusi kā daļu no normāla mācību procesa. Tas raisījis satraukumu, ka krīzes aizsegā Izglītības un zinātnes ministrija (IZM) vēlas kā pastāvīgu normu skolās paredzēt attālinātās mācības, nenodrošinot pietiekamu atbalstu skolotājiem un vecākiem. Vairums satraukušies par to, ka attālinātās mācības īsti nestrādā. Par to bažas paudis arī Ventspils mērs Aivars Lembergs, norādot, ka priekšroku dotu mācību gada pagarināšanai.
Saeimas pieņemtie likuma grozījumu nosaka, ka attālinātās mācības ir klātienes izglītības procesa daļa, kurā izglītojamie mācās, tai skaitā izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, fiziski neatrodoties vienā telpā vai mācību vietā kopā ar pedagogu. Savukārt klātiene definēta kā izglītības apguves forma, kurā izglītojamais izglītības saturu apgūst, apmeklējot izglītības iestādi, tai skaitā attālinātajās mācībās, atbilstoši izglītības iestādes īstenotajai izglītības programmai.
Vairums pauduši satraukumu par attālināto mācību procesu, bažījoties, ka bērnu izglītība nu gulstas uz vecāku pleciem un grozījumi likumā nozīmē, ka attālinātās mācības tiks ieviestas kā patstāvīga norma krīzes apstākļos.
Par šo jautājumu vairākkārt izteicies arī Ventspils mērs Aivars Lembergs, norādot, ka attālinātās mācības veido robus skolēnu zināšanās.
“Attālinātās mācības – mācības ārpus klases, ārpus skolas, individuāla pieeja, papildus nodarbības ārpus stundām pie vidēja skolēna attālināti – tur nekas nevar sanākt. Nevajag sevi mānīt – bērni [attālināti] neko neiemācās un vecāki, kas var būt skolotāji, ir izņēmumi, nevis sistēma,” ass savos izteikumos bija Lembergs.
“Mana pozīcija bija tāda, ka mācību gads ir jāpagarina,” atgādināja Lembergs, norādot uz pētījumu, kas atklāja, ka ārkārtējā situācijā skolēni vielu apguva daudz sliktāk, nekā mācoties klātienē.
“Tad, kad atcēla ierobežojumus, vai nu bija jāpagarina mācību gads, vai jāsāk tas ātrāk – tāda bija mana pozīcija. Par divām nedēļām pagarināt mācību gadu es ieteicu Ventspilī, bet tā tam bija jābūt visā valstī,” sacīja politiķis.
Viņš norādīja uz to, ka, piemēram, pedagogiem metodiskā sagatavošana ir ļoti atšķirīga. Un arī tehniskais nodrošinājums – visiem skolēniem tā nav: “Nevar būt mācību process tāds, ka tiem, kam nav, tie paši vainīgi un tie var palikt bez vispārējās izglītība. [..] Otrreiz jau vispārējo izglītību neviens nemācās, bet caurums zināšanās rada sliktus priekšnosacījumus studijām augstskolā.”
Vēl par tēmu:
Skolas neievēro likumu – iegādājamo lietu sarakstos iekļauj mācību līdzekļus, kas jānodrošina skolām
Patvaļa un visai savdabīga likuma interpretācija – tā tiesībsarga ieskatā var raksturot Salaspils 1. vidusskolas padomes lēmumu, jo tā faktiski ir lēmusi par mācību līdzekļiem, kas saskaņā...
Lasīt tālākVanaga: Skolu tīkla optimizēšana ir jāturpina, bet jādomā, kā to labāk darīt
Nozares ministres Andas Čakšas demisijas pieprasījuma ir šis lūzums pozitīvā ziņā uz sadarbību, intervijā LTV raidījumam "Rīta panorāma" sacīja Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku...
Lasīt tālākZinību dienā Rīgā notiks vairāki pasākumi un būs bezmaksas sabiedriskais transports
Sagaidot jaunā mācību gada sākumu, 1. septembrī bērni un jaunieši aicināti svinēt Zinību dienu pasākumos Rīgas centrā un apkaimēs, kā arī piedalīties interešu izglītībai veltītās...
Lasīt tālākJaunajā mācību gadā pieaugs pedagogu atalgojums un notiks pāreja uz vienotu skolu
Latviska – vienota un iekļaujoša skola – pāreja uz izglītību valsts valodā, pedagogu darba samaksas palielināšana, jaunas un mūsdienīgi pārbūvētas skolas iezīmē vienas no svarīgākajā...
Lasīt tālākTiesībsarga izpēte liecina par nepilnībām mācību līdzekļu iegādē
Tiesībsarga izpētē par mācību līdzekļu iegādi saņemts gandrīz 1 300 ziņu teju par visiem Latvijas novadiem. Mācību līdzekļu sarakstu gatavošana ir atbalstāma, jo tā sniedz skaidrību,...
Lasīt tālākLiepājas Universitāte pievienosies Rīgas Tehniskajai universitātei
Šonedēļ, 8. augustā, Ministru kabinets (MK) atbalstīja Liepājas Universitātes (LiepU) pievienošanos Rīgas Tehniskajai universitātei (RTU). MK rīkojums paredz, ka reorganizācijas rezultātā...
Lasīt tālākKompetenču pieejas ieviešana mācību saturā Latvijas skolās atstājusi novārtā vēsturi
Skolotāji ceļ trauksmi – jaunā kompetenču pieeja atstājusi novārtā vēsturi. Kā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" norādīja Vēstures un sociālo zinību skolotāju biedrības pārstāve...
Lasīt tālāk“Rīgas Metropole”: Izglītības un zinātnes ministrijas informatīvais ziņojums nerisina Rīgas un Pierīgas skolu kapacitātes problēmas
Rīgas un Pierīgas pašvaldību apvienība “Rīgas Metropole” ir iepazinusies ar Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) atjaunoto informatīvo ziņojuma projektu un secina, ka tas nesniedz...
Lasīt tālākLembergs kritizē IZM apgalvojumus, ka, “jo vairāk skolēnu, jo izglītības kvalitāte labāka”
Kā zināms, Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) darba grupa pēdējā mēneša laikā ir apmeklējusi 18 pašvaldības, pārrunājot skolu tīkla optimizāciju vietās, kur skološanās izmaksas...
Lasīt tālākPašvaldību vadītāji neapmierināti ar plānoto skolu reformu reģionos
Reģionālo attīstības centru apvienības pašvaldību vadītāji aicina izglītības un zinātnes ministri Andu Čakšu uz klātienes tikšanos, lai saņemtu izvērstas atbildes uz jautājumiem...
Lasīt tālāk