• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
19/10/2017, Kategorija: Bizness, Uzņēmējdarbība
Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts ir viens no lielākajiem infrastruktūras projektiem Latvijā, ko tuvākajos gados plāno īstenot par Eiropas fondu naudu. Pagaidām projektu uzsākt traucē politiķu bažas par to, vai daudzus miljonus vērtā dzelzceļa elektrifikācija atmaksāsies. Ventspils mērs Aivars Lembergs norāda, ka tas ir izšķiršanās jautājums – vai Latvija ir daļa no starptautiskajiem tranzīta pārvadājumiem vai nav.

Apjomīgais dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekts pēdējā laikā izsaucis skaļas debates saistībā ar to lietderīgumu. Kā iknedēļas preses konferencē pauda Lembergs, par to runā cilvēki, kas neko nezina un nesaprot.

“Tas, ka Latvijas dzelzceļam nav elektrifikācijas tīkls visā apjomā ir nevis sasniegums, bet liela atpalicība,” sacīja Ventspils mērs, norādot, ka dzelzceļu tīklu elektrifikācija ir tendence visā pasaulē.

“Šobrīd lielās pasaules kompānijas, kas savus produktus realizē un/vai piegādā pasaules tirgiem paredzētos konteinerus paziņojušas un pieņēmušas dokumentus, kuri paredz, ka viņi izmanto “zaļo koridoru”,” atklāja Lembergs, norādot, ka to vidū ir neskaitāmi uzņēmumi, tostarp “Fiat”, “Volkswagen”, “Panasonic” un daudzi citi.

“Ja runa iet par dzelzceļu, tad šie uzņēmumi izmantos tikai un vienīgi elektrificētu dzelzceļu šo konteineru nogādei, piemēram, no Vācijas uz Ķīnu,” norādīja Lembergs, skaidrojot, ka tā ir vispārēja kustība.

“Ja Latvijas dzelzceļš nebūs elektrificēts, tad tas pārskatāmā nākotnē nevarēs pretendēt uz kravu pārvadājumiem no Ķīnas uz Eiropu, un otrādi,” pauda Ventspils mērs.

Ņemot vēra, ka šim projektam Latvijai piesaistīts Eiropas fondu finansējums, tad to neīstenojot, nauda tiktu zaudētu. Turklāt, ja Latvijas to izlems īstenot vēlāk nevis tagad, tad tas būs jādara par savu naudu un “visi citi jau sen būs mums priekšā”, pauda Lembergs, norādot, ka daudz vairāk atbalsta šo projektu kā “Rail Baltica”, kuram šobrīd devusi priekšroku valdība.

Pašlaik Latvijā ir elektrificēti 14% no dzelzceļa tīkla, kas ir ievērojami mazāk par Eiropas Savienības vidējo rādītāju – 55%. Pēc 2030.gada, kad Lietuvas dzelzceļš būs elektrificējis dzelzceļa līniju no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdai, Lietuvā, kas ir viens no galvenajiem Latvijas konkurentiem tranzīta nozarē, būs elektrificēti 25% kopējā dzelzceļa tīkla.

Foto: LDz

1,018 skatījumi




Video

Plauktos būs vairāk Latvijas preču

17/06/2025

LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...

Lasīt tālāk
Video

Nākošgad tiks pārceltas divas darba dienas

10/06/2025

2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri,  tiks pārcelta...

Lasīt tālāk
Video

Zemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem

09/06/2025

Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...

Lasīt tālāk
Video

Publisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā

04/06/2025

Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...

Lasīt tālāk
Video

Apstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%

04/06/2025

Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...

Lasīt tālāk
Video

1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē

02/06/2025

Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem

29/05/2025

Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...

Lasīt tālāk
Video

Mazumtirdzniecības pieaugums aprīlī signalizē par pakāpenisku patēriņa atjaunošanos

29/05/2025

Pēc krituma 2025. gada februārī un martā mazumtirdzniecības apgrozījumam aprīlī atkal bija vērojams mērens kāpums. Kaut arī iedzīvotāju pirktspēja ir palielinājusies, patērētāju...

Lasīt tālāk
Video

Latvijas tirgotāji paraksta vienošanos par cenu samazināšanu

28/05/2025

Latvijas Tirgotāju asociācija atbalsta Latvijas valdības vēlmi samazināt pārtikas cenas. "Mūsuprāt, pašreizējā brīvā tirgus un saspringtas konkurences apstākļos Latvijā (3 globālie...

Lasīt tālāk
Video

Maijā pozitīva tendence uzņēmēju noskaņojumam būvniecībā un rūpniecībā

28/05/2025

Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada maijā, salīdzinot ar aprīli, uzlabojās apstrādes rūpniecībā un būvniecībā, bet pasliktinājās mazumtirdzniecībā un pakalpojumu, liecina Centrālās...

Lasīt tālāk