Lembergs: Latvijas valdībai būs jāizvēlas – finansēt Latvijas dzelzceļu vai pārtraukt tā darbību
Latvijas valdība ir novedusi tranzītu līdz kraham – vienīgā iespēja glābt VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) būs valsts finansējums, uzskata Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Turpinoties kravu pārvadājumu apjoma kritumam, kura lejupslīde aizsākās jau 2019. gada pirmajā pusgadā, un ņemot vērā VAS “Latvijas dzelzceļš” nespēju 2020. gadā nodrošināt finanšu līdzsvaru bez papildus finansējuma no valsts budžeta, Lembergs pauda, ka LDz ir tikai divas iespējas.
“Latvijas valdībai jāsaprot, ka tas laiks, kad bija maksas dzelzceļš, ir beidzies un valsts budžetam nāksies izvēlēties – vai nu dzelzceļš ir bezmaksas un kāds par to brauc, vai arī dzelzceļš ir maksas un to neviens neizmanto,” uzsvēra Lembergs, piebilstot, ka pēc būtības gan ir tikai viens variants.
Pēc Ventspils mēra vārdiem, pie esošās situācijas vainojama valdības tuvredzīgā politika. “Kā jau tas gaidāms, Bordāna un Kariņa valdība tranzītu ir novedusi līdz kraham,” uzsvēra politiķis.
Jau iepriekš Lembergs bija norādījis, ka masveida atlaišanas LDz nebūs vienīgās un situācija turpinās pasliktināties, kā rezultātā “Latvijas dzelzceļa” zaudējumi pieaugs.
“Mēs šobrīd pļaujam to ražu, ko sēja Kariņa valdība. Un pļausim arī turpmāk, līdz ar to valstij ir divas iespējas – palielināt maksu par infrastruktūru un pārtraukt kravu pārvadājumus pa dzelzceļu vai finansēt dzelzceļa infrastruktūru no valsts budžeta, kam ir vajadzīgi papildus līdzekļi 50 miljoni eiro gadā,” iepriekš izteicās Lembergs.
Tikmēr šonedēļ LDz pziņoja, ka ir pārskatījis plānoto un uzsākto Eiropas Savienības (ES) struktūrfondu finansēto projektu īstenošanas iespējas. Globālo tendenču un ģeopolitiskās situācijas radītās izmaiņas kravu pārvadājumu kopējā apjomā un kravu segmentos likušas veikt korekcijas arī dzelzceļa investīciju projektos, kā rezultātā LDz valde pieņēmusi lēmumu izbeigt Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projektu.
Foto: F64
Vēl par tēmu:
Pārtikas atkritumu apjoms Latvijā joprojām liels – visvairāk to rodas mājsaimniecībās
Latvijā 2024. gadā radīti vairāk nekā 269 tūkstoši tonnu pārtikas atkritumu. Gadā vidēji viens iedzīvotājs saražo 144 kg pārtikas atkritumu. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka vislielākais...
Lasīt tālākSprindžuks: Rīgas osta ir neatņemama pilsētvides un ekonomikas daļa
Rīgas osta ir pilsētas ekonomikas un infrastruktūras stūrakmens, kas stiprina Latvijas saikni ar pasauli. Sadarbība starp valsti, Pierīgas pašvaldībām, uzņēmējiem un ostas vadību ir būtiska,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis jūnijā bez izmaiņām
2025. gada jūnijā faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,8%, un tas ir palicis nemainīgs, gan salīdzinot ar šā gada maiju, gan 2024. gada jūniju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākMaijā tūristu mītnēs par 9,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada maijā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 250,3 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 9,4% pieaugumu pret 2024. gada maiju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Viesi...
Lasīt tālākAS “Augstsprieguma tīkls” tarifa izmaksas saglabāsies nemainīgas; tarifs elektroenerģijas lietotājiem nepieaugs
Trešdien, 16. jūlijā, klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis tikās ar AS “Augstsprieguma tīkls” (AST) vadības pārstāvjiem, lai pārrunātu AST tarifu projektu 2026.–2028. gadam....
Lasīt tālākLTRK indekss: Optimisms uzņēmēju vidū pieaug, cerības par uzņēmējdarbības vides uzlabošanos nedrīkst sagraut
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), izvērtējot jaunākos LTRK indeksa datus par uzņēmēju noskaņojumu šī brīža ekonomiskajos apstākļos,...
Lasīt tālākLaikapstākļi pārbauda lauksaimniekus – kā pielāgoties?
Pēdējo mēnešu laikapstākļi būtiski apdraud vasarāju ražas – kā liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra informācija, Zemgalē un Kurzemē situācija ir labāka, bet...
Lasīt tālākVienota biļete vilcienam un Rīgas sabiedriskajam transportam
Ieviesta “Rīgas vienotā biļete” – jauns risinājums pasažieriem, kuri izmanto gan vilcienu pasažieru pārvadātāja Vivi pakalpojumus, gan “Rīgas satiksmes” transportu. Tā ļauj par...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem
“Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – un “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail” parakstījuši aktu par plaša mēroga...
Lasīt tālākKas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk