Lembergs: Latvijas Pastam ir vāja vadība
Latvijas Pastam ir vāja vadība, intervijā “Ventas Balss” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs.
“2010. gadā mūsu valstī bija ap 600 pasta nodaļu. Tagad plānots samazinājums līdz 71. Latvijas Pasta vadība apgalvo, ka akcionārs – valsts – pieprasa uzņēmumam strādāt ar peļņu. Vai Latvijas Pastam būtu jāpilda arī sociālā funkcija – nodrošināt Latvijas iedzīvotājiem pieejamus pakalpojumus iespējami tuvu viņu dzīvesvietai?” komentēja Lembergs.
“Pieņemsim – jums pieder lielveikals 5000 kvadrātmetru platībā. Ja tas strādā ar zaudējumiem, tad kas, pēc pasta loģikas, jādara? Jāsamazina tirdzniecības platība! Ja samazināsiet tirdzniecības platību līdz nullei, tad nebūs veikala un nebūs arī zaudējumu. Latvijas Pasts iet šo ceļu – pasta nodaļu skaitu tuvināt nullei un atskaitīties, ka nav zaudējumu, nevis domāt par to, kā pasta nodaļas padarīt par daudzfunkcionālu servisa un mazumtirdzniecības centru, kurš aizpilda kādus robus servisā. Ja pasta darbinieks, kas veic tieši pastam raksturīgas funkcijas, tirgo arī citas preces, jūs varat palielināt šīs darbības efektivitāti,” sacīja politiķis.
“Vienkārši Latvijas Pastam ir vāja vadība un tā faktiski pieņem lēmumu liegt lielākajai daļai Latvijas iedzīvotāju, kas nedzīvo pilsētās, pasta nodaļu pakalpojumus. Piemēram, Ventspils novadā ir viena pasta nodaļa Ugālē, un man tur šad tad vajag aizbraukt. Ziniet, kāds viņiem ir darba laiks? Darba dienās no plkst. 7 līdz 14. Nevienā dienā darba laiks nav no 13 līdz 18. Brīvdienās nestrādā. Uz ko orientēts tāds darba laiks? Ja jūs darba dienās strādājat no 8 līdz 17 un nedrīkstat aiziet prom no darba, vai jūs varat nokļūt pasta nodaļā? Tāda ir pasta darba filozofija,” turpināja politiķis.
“Kam pieder pasts? Valstij. Kas vada Ventspils brīvostu? Valsts. Kā strādās Ventspils brīvosta? Tikpat labi kā Latvijas Pasts – tāpēc, ka to vada valsts,” izteicās Lembergs.
Vēl par tēmu:
Pārtikas atkritumu apjoms Latvijā joprojām liels – visvairāk to rodas mājsaimniecībās
Latvijā 2024. gadā radīti vairāk nekā 269 tūkstoši tonnu pārtikas atkritumu. Gadā vidēji viens iedzīvotājs saražo 144 kg pārtikas atkritumu. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka vislielākais...
Lasīt tālākSprindžuks: Rīgas osta ir neatņemama pilsētvides un ekonomikas daļa
Rīgas osta ir pilsētas ekonomikas un infrastruktūras stūrakmens, kas stiprina Latvijas saikni ar pasauli. Sadarbība starp valsti, Pierīgas pašvaldībām, uzņēmējiem un ostas vadību ir būtiska,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis jūnijā bez izmaiņām
2025. gada jūnijā faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,8%, un tas ir palicis nemainīgs, gan salīdzinot ar šā gada maiju, gan 2024. gada jūniju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākMaijā tūristu mītnēs par 9,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada maijā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 250,3 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 9,4% pieaugumu pret 2024. gada maiju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Viesi...
Lasīt tālākAS “Augstsprieguma tīkls” tarifa izmaksas saglabāsies nemainīgas; tarifs elektroenerģijas lietotājiem nepieaugs
Trešdien, 16. jūlijā, klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis tikās ar AS “Augstsprieguma tīkls” (AST) vadības pārstāvjiem, lai pārrunātu AST tarifu projektu 2026.–2028. gadam....
Lasīt tālākLTRK indekss: Optimisms uzņēmēju vidū pieaug, cerības par uzņēmējdarbības vides uzlabošanos nedrīkst sagraut
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), izvērtējot jaunākos LTRK indeksa datus par uzņēmēju noskaņojumu šī brīža ekonomiskajos apstākļos,...
Lasīt tālākLaikapstākļi pārbauda lauksaimniekus – kā pielāgoties?
Pēdējo mēnešu laikapstākļi būtiski apdraud vasarāju ražas – kā liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra informācija, Zemgalē un Kurzemē situācija ir labāka, bet...
Lasīt tālākVienota biļete vilcienam un Rīgas sabiedriskajam transportam
Ieviesta “Rīgas vienotā biļete” – jauns risinājums pasažieriem, kuri izmanto gan vilcienu pasažieru pārvadātāja Vivi pakalpojumus, gan “Rīgas satiksmes” transportu. Tā ļauj par...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem
“Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – un “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail” parakstījuši aktu par plaša mēroga...
Lasīt tālākKas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk