Latvijas vadošie kafijas grauzdētāji dodas uz Brazīliju un Kolumbiju
Lai stiprinātu savu pozīciju tirgū un turpinātu sadarbību tikai ar labākajiem kafijas piegādātājiem, Latvijas vadošās grauzdētavas Rocket Bean komanda šovasar devās uz Brazīlijas un Kolumbijas kafijas plantācijām pie saviem ilgtermiņa kafijas piegādātājiem un sadarbības partneriem. Ar viņiem kopā devās inspektors Jānis Brūvītis – tēls, kas ar nopietnību un nelielu ironiju mēģina izzināt, kādai jābūt Latvijas kafijas garšai. Šie meklējumi rezultēsies ar pavisam jaunu Rocket Bean kafiju Latvijas mazumtirdzniecības veikalos – kafiju ar īstenu Latvijas garšu.
Kafijas radīšanas process sākas nevis laboratorijā vai degustāciju zālē, bet Brazīlijas un Kolumbijas kafijas plantācijās, kur Rocket Bean komanda kopā ar inspektoru Jāni Brūvīti pētīja, kā aug kafija, kā tā tiek novākta, žāvēta un šķirota. Tika apmeklēti partneri, kuri reģionā pazīstami ar saviem augstajiem standartiem un izcilo kvalitāti. Brazīlijā šis partneris ir Pedro Veloso (Fazenda Capim Branco) un Kolumbijā – Cofinet. Šī pieredze kļuva par pamatu jaunai, unikālai kafijas izlasei, ar katram latvietim saprotamu garšu. Gada beigās šī pirmā īsteni latviskā kafija būs atrodama mazumtirdzniecības vietās visā Latvijā. Ceļojumā tapa arī četru sēriju video cikls “Meklēšanā: īstā Latvijas kafijas garša”, kura pirmā sērija jau skatāma vietnē istakafija.lv, kā arī Rocket Bean sociālajos kontos – YouTube, Facebook un Instagram.
Šobrīd uzņēmums strādā pie jaunās grauzdētavas un kafijas kompetences centra izveides, kas top kā daļa no 2,5 miljonus eiro vērta investīciju projekta ar Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda atbalstu. Mazumtirdzniecībai paredzētā kafija tiks grauzdēta tepat Rīgā, Rocket Bean jaunajā grauzdētavā. Kafija veikalos būs pieejama 2026.gadā, un tās garšas veidošanā tiks izmantoti gan tehniskie novērojumi, gan sajūtu pieraksti no ceļojuma pieredzes, gan 18 gadu laikā uzkrātā pieredze un zināšanas.
“Šādos braucienos mums ir svarīgi redzēt kafijas ražošanas ķēdi no plantācijas līdz krūzītei. Mēs sekojam līdzi metodēm, ražas apjomiem, kvalitātei un riskiem. Tiešās tikšanās ar partneriem palīdz veidot cieņpilnas ilgtermiņa attiecības un skaidrāk definēt mūsu prasības. Turklāt šāda pieredze paaugstina mūsu komandas speciālistu kvalifikāciju – redzēt kafijas novākšanu ar savām acīm nav tas pats, kas par to lasīt vai dzirdēt stāstu,” komentē Rocket Bean zīmola vadītājs Ancis Romanovskis.
Rocket Bean mērķis ir mainīt ierasto priekšstatu par kafiju Latvijā, piedāvājot augstvērtīgu, tepat grauzdētu kafiju ar izsekojamu izcelsmi un augstu pievienoto vērtību, lai stiprinātu vietējo ekonomiku un ļautu naudas apritei palikt Latvijā.
“Lielākā daļa Latvijā patērētās kafijas ir grauzdēta ārzemēs – šīs pupiņas tiek iepirktas kafijas audzētājvalsīts, grauzdētas Itālijā, Somijā, Dānijā vai kādā citā valstī un importētas Latvijā. Pievienotā vērtība produktam tiek radīta citur un no Latvijas ekonomikas aizplūst nauda. Mēs šo modeli mainām: sadarbojamies tieši ar pasaules labākajiem audzētājiem un grauzdējam tepat Rīgā, nodrošinot maksimālu svaigumu un aromātu, turklāt saglabājam naudu Latvijas ekonomikā,” komentē Rocket Bean vadītājs Vilmārs Vjakse.
Vēl par tēmu:
Kas mainīsies alkohola iegādē veikalos no 1. augusta
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, no 1.augusta noteikti jauni alkohola tirdzniecības laika ierobežojumi. Ar grozījumiem ierobežots laiks, kurā mazumtirdzniecībā, tostarp tīmekļvietnēs...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugumu jūnijā veicināja nepārtikas preču apgrozījuma kāpums
Šā gada jūnijā gada laikā piedzīvots neliels mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums. Straujāku izaugsmi kavēja pārtikas un degvielas tirdzniecības kritums, savukārt to veicināja nepārtikas...
Lasīt tālākŠogad būtiski auguši ārvalstu viesu tēriņi Latvijā
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem 2025. gada pirmajos piecos mēnešos Latviju apmeklēja 533 880 ārvalstu viesu. Tas ir par 12,9% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaug...
Lasīt tālākValdība akceptē grozījumus Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā
Plānots noteikt vienlīdzīgus nosacījumus bezdarbnieka statusa iegūšanai un saglabāšanai darba ņēmējiem un pašnodarbinātām personām. Turpmāk pašnodarbinātajiem, tāpat kā darba ņēmējiem,...
Lasīt tālākLBAS pauž neizpratni par LDDK prezidenta A. Bites publiskajiem izteikumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) dalīborganizācijas ir sašutušas un pauž dziļu neizpratni par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) prezidenta Andra Bites izteikumiem...
Lasīt tālākBudžeta plānošana maziem uzņēmumiem: 5 padomi
Mazie uzņēmumi bieži vien ir vietējās ekonomikas dzinējspēks – tie veido darba vietas, attīsta kopienas un ienes jaunas idejas tirgū. Baltijas valstīs MVU loma ir izteikta: Latvijā tie...
Lasīt tālākUzņēmēju vislabāk novērtētā publiskās pārvaldes institūcija, ar kuru tie saskaras, ir CSDD, bet vissliktāk – būvvaldes
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir apkopojusi uzņēmēju viedokļus par sadarbību ar publiskās pārvaldes institūcijām un aptaujas...
Lasīt tālākPopulārākie attālinātā darba galamērķi – Spānija, Zviedrija un Lielbritānija
Pēc COVID‑19 pandēmijas ir būtiski mainījušies cilvēku darba ieradumi un dzīvesveids. Uzņēmumi, kas piedāvā darbiniekiem elastīgas darba iespējas, gūst papildu vērtību darbinieku...
Lasīt tālāk“Lidl” paplašina zemo cenu grozu līdz 14 produktiem
Šajā nedēļā “Lidl” paplašinājis zemo cenu groza piedāvājumu – tajā iekļauti jau 14 produkti, lai palīdzētu pircējiem ietaupīt ikdienas pirkumos. Īpaši izceļas ilgstošai lietošanai...
Lasīt tālākPārtikas atkritumu apjoms Latvijā joprojām liels – visvairāk to rodas mājsaimniecībās
Latvijā 2024. gadā radīti vairāk nekā 269 tūkstoši tonnu pārtikas atkritumu. Gadā vidēji viens iedzīvotājs saražo 144 kg pārtikas atkritumu. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka vislielākais...
Lasīt tālāk