Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens
Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem devītā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem. Pirmie divi elektrovilciena vagoni un jumta sastāvdaļas Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā, ritošā daļa – šonedēļ. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau deviņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šī gada janvārī, septītais un astotais – februārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.
Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus. Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem dodas izmēģinājuma braucienos tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.
Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.
Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.
Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.
Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.
Vēl par tēmu:
Lembergs par ostu pārvaldības modelis: Tas ir padomju laika modelis, kas sevi jau pierādījis kā neefektīvu
To, kas zaudēts pēdējo trīs gadu laikā Ventspils brīvostā, to vairs nevar atjaunot, intervijā “Ventas Balss” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs...
Lasīt tālākTOP 5 iemesli, kāpēc pieņemt lēmumu par sava nekustamā īpašuma pārdošanu
Šobrīd liela daļa iedzīvotāju steidz pārdot savus īpašumus. Lai arī patlaban tas lielākoties saistīts ar prognozēm par nekustamā īpašuma cenu kritumu, aktuāli joprojām ir arī citi...
Lasīt tālākLTRK prezidents par Ukrainas atjaunošanu: Lielā mērā šis ir iespēju laiks mūsu uzņēmējiem
Ukrainas ekonomikas atjaunošana būs iespēja arī Latvijas uzņēmējiem, kuri jau tagad var palīdzēt ukraiņiem ielauzties Eiropas tirgū, šorīt intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma"...
Lasīt tālākZZS pieprasa ministram skaidrot valdības attieksmi pret atbalstu krīzē nonākušajai piensaimniecības nozarei
Zaļo un Zemnieku savienības (ZZS) Saeimas deputāti pieprasījumā zemkopības ministram Didzim Šmitam aicina skaidrot, kāda būs valdības rīcība un attieksme, atbalstot krīzē nonākušo piensaimniecības...
Lasīt tālākLembergs: “Ventas osta”, nedarot neko, iztērē aptuveni pusmiljonu eiro gadā
Valdības izveidotā “Ventas osta” neko nedara – tikai tērē naudu, intervijā “Ventas Balss” sacīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. “2019....
Lasīt tālākBezdarba līmenis Latvijā – 5,8 %
2023. gada aprīlī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 5,8 %, un salīdzinājumā ar martu tas ir samazinājies par 0,3 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) darbaspēka...
Lasīt tālāk#HRconference eksperti apskata personāla tendences: Darbaspēkam joprojām nozīmīgākā loma
Ceturtdien, 18. maijā, tiešsaistē norisinājās #HRconference, kurā eksperti diskutēja par personāla vadības tendencēm un par jaunām pieejām komandas veidošanā, personāla vadības speciālistu...
Lasīt tālākLOSP aicina valdību nekavējoties izsludināt ārkārtas stāvokli piensaimniecības nozarē
Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padome (LOSP) aicina valdību nekavējoties izsludināt ārkārtas stāvokli Latvijas piensaimniecības nozarē. Norādāms, ka jau kopš šā gada februāra...
Lasīt tālākIekļaujošu darba vidi visvairāk traucē veidot darba tirgū valdošā diskriminācija
Saglabājoties darbaspēka deficītam, aizvien svarīgāk ir kļuvis veidot iekļaujošu darba vidi. Vienlaikus šo uzdevumu joprojām apgrūtina aizspriedumi un stereotipi, kas veicina diskrimināciju...
Lasīt tālāk#HRconference jau šonedēļ – par pārmaiņām un izaicinājumiem personāla vadības jomā
Jau šonedēļ, 18. maijā, tiešsaistē norisināsies #HRconference, kur vienuviet pulcēsies personāla vadības speciālisti, lai diskutētu par aktualitātēm personāla vadībā, darba tirgū...
Lasīt tālāk