Ierēdņiem īpašā akcijā tiks dota iespēja vienu dienu strādāt pie uzņēmējiem
Dažreiz rodas sajūta, ka uzņēmēji un ierēdņi dzīvo uz dažādām planētām, intervijā Latvijas Radio izteicās Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Viņš atklāja, ka Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera sadarbībā ar Ekonomikas ministriju un Latvijas Darba devēju konfederāciju (LDDK) un Junior Achievement Latvia šā gada septembrī pirmo reizi īstenos iniciatīvu “Ierēdnis ēno uzņēmēju”. Iniciatīvas prototips tika izstrādāts Valsts kancelejas valsts pārvaldes administratīvā sloga mazināšanas inovācijas laboratorijā, līdzdarbojoties visu iesaistīto pušu ekspertiem.
“Dažreiz rodas sajūta, ka uzņēmēji un ierēdņi dzīvo uz dažādām planētām, un jāmēģina darīt visu, lai labāk viens otru ikdienā saprastu,” norādīja Endziņš.
Iniciatīvas mērķis ir tiesību aktu izstrādātājam, kā arī īstenotājam novērtēt radītā regulējuma darbību tieši pie lietotāja, iegūstot nepastarpinātu atgriezenisko saikni, lai varētu veikt praksē balstītu izvērtējumu un sadarbībā ar uzņēmēju definēt nepieciešamos uzlabojumus. Iniciatīvas ietvaros ar ierēdni saprotams jebkurš valsts pārvaldes darbinieks (ne tikai amatpersona). Savukārt uzņēmējam iniciatīvas ietvaros tiks nodrošināta iespēja pieteikt gav savu ideju vai sasniegumu, gan problēmu, nepastarpināti piedalīties tās izvērtēšanā un sākt risināšanu ar atbildīgo valsts pārvaldes darbinieku.
Endziņš atklāja, ka tas būs brīvprātīgs pasākums ierēdņiem, viņi vasaras laikā varēs pieteikties dalībai tajā, un arī uzņēmēji varēs pieteikties, ka gatavi aicināt ierēdņus pie sevis. “Ierēdņi varēs pieteikties, kuri gribēs iet ēnot un bizness varēs pieteikties, kur aicinās pie sevis,” norādīja LTRK vadītājs.
Tāpat viņš piebilda, ka uzņēmēji varētu gribēt redzēt pie sevis arī Valsts ieņēmumu dienesta darbiniekus, tas varētu būt interesanti un noderīgi abām pusēm, akciju rīkos tā, lai “nākamajā dienā nebūtu uzrēķins vai soda nauda”, tā būs iespēja ierēdņiem, kas vēlas tuvāk uzzināt, kāpēc uzņēmēji dara kaut ko un kāpēc dara tieši tā.
Foto: F63
Vēl par tēmu:
LBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākSegs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem
Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...
Lasīt tālāk