Aptauja: vecāki visvairāk krāj naudu bērnu izglītībai
Trešdaļa jeb 33 % vecāku, kuri veic uzkrājumus bērnu nākotnei, visbiežāk to dara ar mērķi finansiāli atbalstīt izglītības iegūšanu, liecina bankas Citadele veiktās aptaujas dati.
Piektā daļa jeb 21 % vecāku krāj ar mērķi palīdzēt saviem bērniem iegādāties mājokli, savukārt 15 % krāj bez konkrēta mērķa, lai, sasniedzot pilngadību, jaunietis pats izlemtu, kur tērēt uzkrātos līdzekļus. Biežāk minēto krāšanas mērķu vidū ir arī bērna talantu attīstība un ar to saistītas izmaksas, piemēram, sporta ekipējuma vai mūzikas instrumentu iegāde, – šim nolūkam uzkrājumus veic 13 % vecāku. Automašīnas iegāde kā uzkrājumu mērķis ir 6 % vecāku, savukārt savas atvases kāzām naudu vēlas uzkrāt 3 % vecāku.
“Bērnu izglītība vienmēr ir bijis viens no svarīgākajiem ilgtermiņa uzkrājumu mērķiem, un visbiežāk vecāki par to aizdomājas, bērnam uzsākot skolas gaitas. Ir maldīgs uzskats, ka, ja nevar atļauties novirzīt lielu summu, tad neuzkrāj vispār. Patiesībā ir tieši otrādi – nelielas, bet regulāras iemaksas ilgtermiņā palīdz uzkrāt pietiekami lielu kapitālu. Ja sāk krāt, kad bērnam ir 7 gadi, un novirza tam 35 eiro mēnesī, bērnam sasniedzot 18 gadu vecumu, uzkrājuma summa būs ap 5000 eiro. Tas var būt būtisks atbalsts bērnam patstāvīgas dzīves uzsākšanā. Turklāt, ja uzkrājums tiks veikts, izmantojot uzkrājošo dzīvības apdrošināšanu, vairāk nekā 1000 eiro šajā laikā varēs atgūt kā iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu,” norāda Agnese Zvaigznīte, CBL Life valdes priekšsēdētāja.
Regulāru ikmēneša iemaksu uzkrājumam bērnu nākotnei novirza tikai piektā daļa jeb 19 % respondentu. No tiem līdz 20 eiro mēnesī uzkrājumiem bērniem novirza 3 %, līdz 50 eiro – 8 %, līdz 100 eiro – 5 %, bet 100 un vairāk eiro – 3 % vecāku. 15 % respondentu nespēj nosaukt konkrētu summu, jo iemaksu uzkrājumam veic tikai tad, kad ir pieejami brīvie līdzekļi. Savukārt CBL Life klienti šogad ilgtermiņa uzkrājumos novirzījuši vidēji 70 eiro mēnesī.
Vēl par tēmu:
IZM: vispirms atbalsts bērniem, tad prasības – pāreja uz augstāku centralizēto eksāmenu slieksni 9. klasēm ir atlikta līdz nākamajam gadam
2025. gadā 9. klašu skolēniem netiks paaugstināts minimālais nepieciešamais snieguma slieksnis centralizētajos eksāmenos no līdzšinējiem 10% līdz 15%, kā sākotnēji bija plānots. Izglītības...
Lasīt tālākRosina dot iespēju atteikties no krievu valodas mācīšanās arī vidējās izglītības posmā
[caption id="attachment_35833" align="alignnone" width="300"] Teacher pointing to raised hands in classroom[/caption] Pēc Nacionālās apvienības (NA) iniciatīvas iesniegti grozījumi Izglītības...
Lasīt tālākCilvēktiesību komisija aicina turpināt pilnveidot rīcības algoritmu vardarbības novēršanai skolās
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāti trešdien, 12. martā, iepazīstoties ar rīcības algoritmu vardarbības novēršanai izglītības iestādēs un plānotajām izmaiņām...
Lasīt tālākSaeima konceptuāli atbalsta tālmācības iespēju ierobežošanu pamatskolā
[caption id="attachment_33908" align="alignnone" width="300"] Hands raised in classroom[/caption] Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, ceturtdien, 6. martā,...
Lasīt tālākSaeimas Izglītības komisija rosina ierobežot tālmācības iespējas pamatskolā
Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, trešdien, 26.februārī, lēma Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija. Deputāti vienojās iesniegt...
Lasīt tālākDeputāti aicina nekavējoties atjaunot veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu skolu mācību programmās
Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas un Nevienlīdzības mazināšanas apakškomisijas deputāti vēstulē Valsts prezidentam un Ministru prezidentei, kā arī...
Lasīt tālākTiesībsargs: Audzēkņiem ir tiesības laicīgi zināt par izmaiņām stipendiju piešķiršanas kārtībā
Stipendijas saņemšanas kritērijus un piešķiršanas kārtību var mainīt, taču šim procesam jābūt savlaicīgi zināmam un skaidri saprotamam visiem, uz kuriem tas attiecas. 2024. gada...
Lasīt tālākMācību kvalitāte, skola vai pedagogs – kurš atbildīgs par skolēnu sasniegumiem?
Nav noslēpums, ka reizēm skolēni intensīvi mācās tieši pirms pārbaudes darbiem, bet ātri aizmirst apgūto pēc to nokārtošanas. Tas var radīt grūtības, jo nākamās tēmas bieži balstās...
Lasīt tālākTiesībsarga birojs: Pedagogu ētikas normām jābūt vienotām, un arī pārkāpumi jāvērtē pēc vienotas kārtības
Izvērtēt, vai pedagogs ievērojis profesionālās ētikas principus, šobrīd ir katras izglītības iestādes vadības kompetencē. Arī ētikas kodeksu izstrādā katra izglītības iestāde pati....
Lasīt tālākSaeima apstiprina jaunu Augstākās izglītības padomi
Saeima ceturtdien, 16.janvārī, apstiprināja jaunu Augstākās izglītības padomi. Augstākās izglītības padomē apstiprināta Baiba Rivža, Artūrs Zeps, Andris Teikmanis, Jeļena Vediščeva,...
Lasīt tālāk