Lembergs: “Rail Baltica” ir politisks projekts
Dzelzceļa transporta projekts “Rail Baltica” ir politisks projekts ar mērķi kādam kaut ko pierādīt, tā iknedēļas preses konferencē pauda Ventspils mērs Aivars Lembergs.
Ventspils mērs norāda, ka 1,2 miljardus eiro, ko Latvija tērē projekta “Rail Baltica” realizācijā, būtu daudz vērtīgāk ieguldīt dzelzceļa elektrifikācijā.
“Es šajā ziņā esmu vientuļš, tāpēc jau iepriekš atvainojos, ka atļaujos runāt pret partijām, Latvijas valdības un Eiropas Savienības politiku, bet es savu viedokli paužu un paudīšu. Pēc manām domām, ir dziļi nepareizi Latvijai ieguldīt 1,2 miljardus “Rail Baltica” projekta realizācijā. Par šo naudu var elektrificēt visu Latvijas dzelzceļu. 85% ir Eiropas Savienības nauda. Miljards no Eiropas, bet to naudu vajag pagriezt pareizā virzienā – Latvijas dzelzceļa elektrifikācijai,” uzskata Lembergs.
Viņš norāda, ka “Rail Baltica” projektā lieki tikšot iztērēti 300 miljoni eiro, lai izbūvētu dzelzceļa savienojumu starp Rīgas centrālo staciju un lidostu.
“Uz Rīgas lidostu no centra ar taksometru mierīgi var nokļūt 15 minūtēs. Būvēt ātrgaitas dzelzceļu, lai aizstātu 15 minūšu braucienu ar taksi – tas ir vienkārši absolūts vājprāts,” uzskata Ventspils domes priekšsēdētājs.
Viņš min, ka realitātē “Rail Baltica” Latvijā jau eksistē. Pēc viņa sacītā, savienojumam Tallina – Rīga – Viļņa jau Valda Dombrovska valdība piešķīra 25 miljonus latu, kas tika sekmīgi iztērēti, lai palielinātu caurlaides spēju un braukšanas ātrumu. “Tātad, būs divi “Rail Baltica” – viens, kas jau eksistē, un otrs, kas tiks būvēts paralēli,” klāstīja Lembergs.
Viņš neredz nekādu aprēķinos balstītu pamatojumu ātrgaitas dzelzceļa izbūvei. “Tallinā nav pat pusmiljons iedzīvotāju. Kādas tur ir kravas, kādi tur ir pasažieri? Par ko ir runa? Papētot statistika par pasažieru pārvadājumiem pa dzelzceļu Tallina – Rīga – Viļņa, tie cipari ir, piedodiet, bet nekādi, un arī kravu tur nav nekādu. Ja no Tallinas jāved kravas uz Eiropu, tās tiek vestas pa jūru. Tas ir daudz lētāk,” norādīja Ventspils mērs.
“Rail Baltica” viņš dēvē par politisku projektu, kura ietvaros tiek iztērēta ļoti liela nauda, lai kādam kaut ko pierādītu, tikai nav saprotams – ko.
“Lai man piedod, bet es esmu šajā gadījumā ļoti nepareizs. Kādam jābūt nepareizam, bet es vismaz aicinu padomāt, kuram tomēr ir taisnība (…) Mums jau ir savienojums ar Eiropu – gan dzelzceļa, gan auto. Būtu labāk uztaisījuši vienu kārtīgu autobāni trijās joslās Rīgas – Berlīne, apejot Varšavu, lai var sešās stundās Berlīnē nokļūt,” piebilda Lembergs,” sacīja Lembergs.
Kā zināms, ka “Rail Baltica” projekts paredz jaunas 1435 mm jeb Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai ar ātru un videi draudzīgu dzelzceļa transporta satiksmi savienotu metropoles Tallinu – Rīgu – Kauņu – Varšavu – Berlīni. “Rail Baltica” būs elektrificēta divu ceļu dzelzceļa līnija gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei.
Vēl par tēmu:
Aptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam
Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālākPārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākZemnieku Saeima: Satiksmes ministrijas reforma apdraud pakalpojumu pieejamību lauksaimniekiem
Biedrība “Zemnieku Saeima” ir neizpratnē par Satiksmes ministra Ata Švinkas piektdienas rītā raidījumā “Rīta Panorāma” pausto viedokli, ka Satiksmes ministrija ir gatava Ceļu satiksmes...
Lasīt tālākPublisko izdevumu komisija: “airBaltic” piemērs rāda, ka nepieciešamas izmaiņas kapitālsabiedrību pārvaldībā
Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija, pamatojoties uz Valsts kontroles (VK) veikto revīziju par valsts uzraudzību Covid-19 laikā veiktajiem ieguldījumiem Latvijas nacionālajā lidsabiedrībā...
Lasīt tālākApstrādes rūpniecībā izaugsmes temps paātrinājies, aprīlī sasniedzot 5%
Apstrādes rūpniecības apjoms šā gada aprīlī pieaudzis par 5%, kas ir lielākais pieaugums gada griezumā kopš 2022. gada maija, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes dati. Savukārt...
Lasīt tālāk1. ceturksnī palielinās investīciju skaits un vērojams aktivitāšu pieaugums būvniecības nozarē
Kaut arī pasaulē joprojām pastāv augsta nenoteiktība, jaunākie IKP dati liecina par piesardzīgi pozitīvām tendencēm ekonomikā, uz ko norāda gan investīciju skaita palielinājums, gan aktivitāšu...
Lasīt tālākLatvijas Banka: Latvijas pārtikas cenu inflācija jārisina ar konkurences veicināšanas instrumentiem
Šodien Latvijas Bankas prezidents Mārtiņš Kazāks tikās ar ekonomikas ministru Viktoru Valaini un Konkurences padomes priekšsēdētāja p. i. Ievu Šmiti, lai iepazīstinātu ar Latvijas Bankas...
Lasīt tālāk