• Failure notice from provider:
    Connection Error:http_request_failed
04/08/2011, Kategorija: Sabiedrība

Šovasar nav tādu valsts nozīmes ceļu, uz kuriem netiktu veikti lielāki vai mazāki remontdarbi. Būvnieki atklāj, ka vienīgais traucēklis ir mainīgie laikapstākļi, taču arī pagājušās nedēļas lietugāzes grafikus nav kavējušas.

Uz Rīgas–Liepājas šosejas ik pa pāris kilometriem uzstādīti luksofori, lai gan dažviet jau abās ceļa joslās uzklāts asfalts, pa ko varētu braukt. «Nesaprotu, kāpēc satiksmes plūsmas plānotāji neļauj šoferiem braukt pa abām joslām. Tas ir tikai liels laika kavēklis,» ir neapmierināts autovadītājs Ilmārs. Savukārt ceļu darbos iesaistītais Rodžers norāda: «Ja neņem vērā satiksmes intensitāti, tad vienīgais traucēklis ir laikapstākļi.»

Arī viņš ir ievērojis, ka šoferi pukojas par biežajiem luksoforiem un ātruma ierobežojumiem, taču tas ir jautājums par braukšanas kultūru. VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Ivars Pāže stāsta pēc pagājušās nedēļas lietusgāzēm, kas izskaloja ceļu pie Saldus, radušos jociņu: «Lietuvā saka, ka tur trīs miljoni iedzīvotāju ir basketbola treneri, Latvijā – miljons no diviem ir ceļu būves inženieri.»

Ar to viņš domā ekspertus, kuri dod norādījumus par ceļu remontēšanu. «Uz Liepājas šosejas Saldus apvedceļā intensitāte ir vidēji 6000 mašīnu dienā. Caurtekas nebija izturējušas lielās lietusgāzes. Ceļmalas nelikās drošas, un, ņemot vērā mūsu braukšanas kultūru, bija bīstami atļaut satiksmi, jo uz ceļa bija milzīga bedre,» komentē I. Pāže. Viņš norāda, ka jau pirmdienas vakarā visas problēmas bija novērstas un ceļš atvērts satiksmei.

Lielākā problēma ir saistīta ceļmeistaru tāmēm, kuras pirms diviem gadiem, kad tās veidoja, bija krietni mazākas. Tagad, kad ir dota iespēja apgūt Kohēzijas fonda, kā arī Eiropas reģionālā attīstības fonda līdzekļus, būvnieki nereti atsakās no projektiem, jo divu gadu laikā pusotru reizi dārgāka kļuvusi degviela, 1,8 reizes sadārdzinājies bitumens.

«Lētākā metode uz ceļiem, kur nav liela intensitāte un tie nav sabrukuši, ir bitumena liešana un akmentiņu bēršana pa virsu. Kopumā šogad plānots šādā veidā saglabāt ap 400 kilometriem. Četrus piecus gadus var braukt pa Zviedrijā iegādātām granītu šķembām, jo Latvijā granīts tādos apjomos nav pieejams. Uzņēmēji spiesti pirkt šīs šķembas, jo, liekot dolomīta šķembas, ceļa kalpošanas laiks ir daudz īsāks, tas ātrāk sabrūk,» piebilst I. Pāže.

Lielākie darbi, kas saistīti ar Kohēzijas fonda līdzekļu apguvi, ir Daugavpils šosejas paralēlā ceļa izveide 72 kilometru garumā no Tīnūžiem līdz Koknesei. Tāpat no Ludzas līdz Terehovai 30 kilometru garumā būvē asfalta segu. Rīgas apvedceļa rekonstrukcija būs pabeigta nākamā gada rudenī.

«Problēmas ir Iecavā, kur darbi notiek jau kopš pagājušā gada. Ļoti sarežģīti ir tas, ka paralēli notiek pilsētas ūdensvada maiņas projekts, tāpēc rodas sastrēgumi,» precizē LVC vadītājs.

Pozitīvā ziņa ir tā, ka šajā rudenī būs pabeigta asfalta liešana pie Mazirbes un Kolkas. «Pirmais posms no Mazirbes ir ļoti taisns, un, kā ziņo būvnieki, tik tiešām tur taisa ātruma rekordus, jo ceļš ir ideāls braukšanai. No rudens varēs apbraukt apkārt Latvijai gar jūru – viss būs asfaltēts,» piebilst I. Pāže.

Pērn ekspluatācijā tika nodots asfaltēts posms pie Aknīstes, kur transporta kustība strauji palielinājās, jo nokļūt no Daugavpils uz Rīgu caur Aknīsti var krietni ātrāk nekā pa Daugavas labo krastu. Tomēr līdz ar satiksmes intensitātes pieaugumu sabrucis 20 gadus kalpojušais ceļš pie Valles. «Ļoti veiksmīgs maršruts ir Rēzekne–Gulbene, nebraucot cauri Balviem. Problēma gan ir pie Gulbenes muižas. Publiskajā telpā izskan, ka mēs gribētu izzāģēt ozolus. Nebūšot 700 ozolu. Mēs gribam ceļu iztaisnot, un neviens tik daudz ozolu nezāģēs. Tur ir aizpagājušā gadsimta ozoli. Negribas tā teikt, taču no ozoliem, kur jāiztaisno ceļš, bet zaļie nepiekrīt koku izzāģēšanai, varētu pīt vainagus, lai pēc tam liktu asos pagriezienos bojāgājušajiem,» piebilst I. Pāže.

Tikmēr Rīgas–Ērgļu ceļa būvnieki lauzuši līgumu par tautā saukto Kangaru kalnu ceļu iztaisnošanu un asfaltēšanu. Līdzīgs stāsts bijis arī Rankas–Jaunpiebalgas posmā. «2009. gadā paziņoja cenu, bet cenu pieaugums ir tik liels, ka viņiem tagad izdevīgāk ir samaksāt soda naudas, nekā strādāt ar zaudējumiem. Puse no darba ir izdarīts 2009. gadās cenās. Šodien tā cena būtu par 60 procentiem lielāka. Teikt, ka Ērgļi ir liela problēma un valsts nauda ir izsaimniekota, nevar. Kas tur izdarīts, šodien maksā divreiz vairāk,» norāda LVC vadītājs.

Avots: nra.lv

 

530 skatījumi




Video

Plānots, ka mobilizācijas gadījumā Latvijas armijā varēs dienēt arī citu valstu pilsoņi

15/05/2024

Lai mobilizācijas gadījumā Latvijas armijā varētu dienēt arī citu valstu pilsoņi, Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija trešdien, 15.maijā, pirmajā lasījumā...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā palielināsies NATO sabiedroto spēku karavīru skaits

09/05/2024 | Autors: Labdien.lv redakcija

Latvijā palielināsies NATO sabiedroto spēku karavīru skaits, šorīt intervijā LTV raidījumā "Rīta panorāma" norādīja aizsardzības ministrs Andris Sprūds ("Progresīvie"). Pēc ministra...

Lasīt tālāk
Video

9. maijā Valsts policija un Valsts drošības dienests pastiprināti uzraudzīs drošību visā Latvijā

08/05/2024

Valsts policija un Valsts drošības dienests arī šogad strādā pastiprinātā režīmā, visā valstī uzraugot drošības situāciju saistībā ar 9. maiju. Dienesti gatavojas jebkuram scenārijam...

Lasīt tālāk
Video

Latvijā pilnībā ražotās “Patria” bruņmašīnas nevar piereģistrēt, jo tas likumā vispār nav paredzēts

07/05/2024 | Autors: Nekā personīga, TV3

Kopš Krievijas pilna mēroga iebrukuma Ukrainā nepārtraukti runājam, ka Eiropai jākļūst patstāvīgākai, lai ražotu un apgādātu savas armijas. Kā saka militārie analītiķi – ASV priekšrocība...

Lasīt tālāk
Video

Teju 100 karavīri no valsts aizsardzības dienesta pirmā iesaukuma turpinās aktīvo dienestu

03/05/2024 | Autors: Labdien.lv redakcija

Gandrīz 100 karavīri no valsts aizsardzības dienesta pirmā iesaukuma turpinās aktīvo dienestu, piektdien intervijā LTV raidījumam "Rīta panorāma" norādīja NBS komandieris Leonīds Kalniņš. Viņš...

Lasīt tālāk
Video

4. maijā Rīgā sabiedriskais transports būs bez maksas

03/05/2024

Maija brīvdienās, no 4. līdz 6. maijam, būs izmaiņas klientu apkalpošanas centru un autostāvvietu darba laikā, kā arī sabiedriskais transports kursēs pēc brīvdienu grafika. Tāpat 4. maijā...

Lasīt tālāk
Video

Valsts valodas zināšanas būs jāapliecina plašākam Krievijas pilsoņu lokam

02/05/2024

Arī tiem Krievijas pilsoņiem, kuri saņēmuši pastāvīgās uzturēšanās atļaujas saskaņā ar tā saukto ārvalstnieku likumu, būs jākārto valsts valodas prasmes pārbaude. To ceturtdien,...

Lasīt tālāk
Video

Bāriņtiesu ētikas pārkāpumus izskatīs pašvaldības izveidota ētikas komisija

02/05/2024

Lai ieviestu vienotu bāriņtiesu ētikas pārkāpumu izskatīšanas kārtību, Saeima ceturtdien, 2.maijā, galīgajā lasījumā atbalstīja grozījumu Bāriņtiesu likumā. Bāriņtiesas savā...

Lasīt tālāk
Video

Nodrošinās telefonisku palīdzību iedzīvotājiem atkarības jautājumos

30/04/2024

Šī gada 6. maijā darbu uzsāks konsultatīvais tālrunis iedzīvotājiem 67037333, kuriem nepieciešams atbalsts atkarības problēmu risināšanā. Atkarību izraisošo vielu lietošana ir plaši...

Lasīt tālāk
Video

Valdība rosina iespēju pēc valstī izsludinātas mobilizācijas Nacionālo bruņoto spēku rindās uzņemt arī ārvalstu pilsoņus

23/04/2024

Otrdien, 23. aprīlī, Ministru kabinets apstiprināja grozījumus Militārā dienesta likumā, kas paredz iespēju pēc valstī izsludinātas mobilizācijas izņēmuma vai karastāvokļa gadījumā...

Lasīt tālāk