Ekonomists: Latvijai nav lielas izredzes piesaistīt grandiozus Ķīnas tranzīta kravu apjomus

Latvijai, visticamāk, nav lielas izredzes kļūt par daļu no Ķīnas jaunā Zīda ceļa un piesaistīt grandiozus Ķīnas tranzīta kravu apjomus, uzskata “DNB bankas” ekonomists Pēteris Strautiņš.
Intervijā LTV raidījumam “Rīta Panorāma” Strautiņš norādīja, ka šajā ziņā drīzāk ir pesimistisks. “Iemesli tam ir redzami, apskatoties kartē. Ja kaut ko ved no Ķīnas uz Eiropu, tas ceļš neiet caur Latviju. Mēs esam drusku pārāk tālu. Ziemeļos varētu būt kaut kāds vidēja lieluma pārkraušanas punkts kravām uz Ziemeļvalstīm,” sacīja Strautiņš.
Vienlaikus ekonomists pieļāva, ka situācija varētu nedaudz mainīties pēc tam, kad darbu sāks “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa līnija. Strautiņš gan norāda, ka Ķīnas kravu piesaiste nebūs grandioza, jo nekas nevar aizstāt Krieviju tranzīta jomā.
“Tas kravu apjoms, kas līdz šim tiešā vai netiešā veidā nācis no Krievijas caur Latviju, tas ir tiešām milzīgs, un nekas to nevar aizstāt. Nav alternatīvu Krievijas kravām. Ir alternatīvas, bet tās ir salīdzinoši nelielas,” sprieda ekonomists.
Otrdien, 12.jūlijā, satiksmes ministrs Uldis Augulis un Ķīnas Nacionālās Attīstības un reformu komisijas vicepriekšsēdētājs Ningu Džižē (Ning Jizhe) ir vienojušies un apstiprinājuši memoranda projektu par visaptverošu Latvijas un Ķīnas sadarbību transporta un loģistikas jomā. Plānots, ka memorandu šī gada novembrī parakstīs 16+1 valstu vadītāju samita laikā Rīgā. Tāpat ministrs tikās ar Ķīnas transporta ministru Jangu Čuantangu (Yang Chuantang).
Memoranda apstiprināšana ļaus daudziem Latvijas un Ķīnas uzņēmumiem rast abpusēji izdevīgas sadarbības iespējas un sasniegt reālus, praktiskus rezultātus jau tuvākajā laikā. Līdz ar to mums ir vienots redzējums un vīzija par konkrētiem soļiem ilgtermiņa sadarbībai transporta un loģistikas jomā, kas nākotnē dos nozīmīgu ieguldījumu Latvijas tautsaimniecības izaugsmē. Tāpēc uzņēmumiem būs aktīvi jāstrādā sadarbības nodrošināšanai ar Ķīnu.
“Ar lielu kravu apjomu, intensīvu tranzīta dzelzceļu plūsmu, efektīvu ostu darbību, stabilu tirgus daļu un ciešu sadarbību ar kaimiņiem Latvija ir ļoti nozīmīgu partneris. Mēs varam būt Ķīnas stratēģiskais partneris, aktīvi iesaistoties iniciatīvas Viena Josla, Viens Ceļš realizācijā. Vienlaikus Latvija, ņemot vērā tās ģeogrāfisko atrašanās vietu, ir lielākais dabiskais kravu pārkraušanu centrs reģionā, tāpēc ir kopīgi jāstrādā, lai stiprinātu un tālāk attīstītu savienojamību visā Eirāzijā un nostabilizētu savas pozīcijas kā Baltijas reģiona līderim, ” uzsvēra satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Foto:Silentpilot/https://pixabay.com/en/users/Silentpilot-1897260//https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Vēl par tēmu:
LBAS ceļ trauksmi: darba devēju lobijs ķēries klāt arodbiedrību tiesību ārdīšanai
Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas dienas kārtībā ir nonākuši grozījumi Darba likumā. Tādēļ Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) vadība nākamnedēļ tiksies ar Saeimas...
Lasīt tālāk“Michelin” zvaigznes atkal mirdz Latvijā – godināti izcilākie šefpavāri un restorāni
Trešdien, 22. oktobrī, Mežaparka Kokaru zālē norisinājās “MICHELIN Guide Latvia 2026” apbalvošanas ceremonija, kurā tika atklāta jaunā Latvijas restorānu izlase. Šī ir jau trešā...
Lasīt tālākLBAS aicina politikas veidotājus apsvērt izmaiņu darba tiesībās sekas un nepieļaut darba devēju problēmu risināšanu uz darbinieku rēķina
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) norāda – nav pieļaujams, ka uzņēmēji savas grūtības uzņēmumā mēģina risināt uz darbinieku interešu rēķina, samazinot viņu sociālās...
Lasīt tālākIestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem būs jāatbild septiņu darbdienu laikā
Iestādēm uz iedzīvotāju iesniegumiem pēc būtības būs jāatbild septiņu darbdienu laikā. To paredz trešdien, 22.oktobrī, Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā galīgajam lasījumam...
Lasīt tālākLPPA: pāreja uz īstermiņa līgumiem sekmēs pārvadātāju atgriešanos pie vecākiem autobusiem
Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija iebilst pret nosacījumu maiņu valsts izsludinātājos iepirkumos Cēsu, Limbažu un Siguldas lotēs, kas paredz līguma darbību vairs tikai uz 3 gadiem,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis septembrī samazinājies par 0,2 procentpunktiem
2025. gada septembrī faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,2%, un kopš augusta tas ir samazinājies par 0,2 procentpunktiem, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) aprēķins. Salīdzinot...
Lasīt tālākAugustā tūristu mītnēs apkalpots par 3,1% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada augustā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 392,9 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 3,1% pieaugumu pret 2024. gada augustu, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati,...
Lasīt tālākRīgas sabiedriskajā transportā šī gada septembrī par 5,5% vairāk pārvadāto pasažieru nekā pērn
Šī gada septembrī Rīgas sabiedriskajā transportā pārvietojušies 10 606 593 pasažieri, kas ir par 5,5% vairāk nekā šajā pašā mēnesī iepriekšējā gadā. No tramvajiem populārākais...
Lasīt tālākBirokrātijas mazināšanas nolūkā paredz atvieglot kūrorta statusa piešķiršanas kārtību
Lai mazinātu birokrātisko slogu gan valsts iestādēm, gan pašvaldībām, Ekonomikas ministrija (EM) rosina mainīt kūrorta statusa piešķiršanas kārtību – noteiktu teritoriju par kūrortu...
Lasīt tālāk“Laima” sortimentā divas jaunas konfektes piena šokolādes glazūrā
Latvijā iecienītais saldumu zīmols “Laima” turpina attīstīt un stiprināt savu produktu sortimentu un iepriecina saldummīļus ar jaunām konfektēm piena šokolādes glazūrā. Jaunums divās...
Lasīt tālāk