Eksperti: Nepieciešams samazināt transporta plūsmu Rīgā un nodrošināt pārdomātu sabiedriskā transporta sistēmu
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) organizētajā Mobilitātes komisijas diskusijā “Rīgas metropoles loģistika, kā tā izmainīsies līdz 2030. gadam?” Kā plānotās izmaiņas skars uzņēmējus, preču loģistiku?” eksperti runāja par konkurētspējīgu galvaspilsētas mobilitātes piedāvājumu, samazinot privātā un komerciālā transporta plūsmu centrā un nodrošinot ērtu, pieejamu un koordinētu sabiedriskā transporta sistēmu.
8. jūnijā norisinājās LTRK Mobilitātes komisijas diskusija “Rīgas metropoles loģistika, kā tā izmainīsies līdz 2030. gadam?” Kā plānotās izmaiņas skars uzņēmējus, preču loģistiku?”, kurā eksperti runāja par galvaspilsētas mobilitātes risinājumiem Latvijas Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros, Rīgas apvedceļa projektu, zemo emisiju zonas projektu un Rīgas autostāvvietu politikas un velokoncepcijas izstrādi.
Par konkurētspējīga Rīgas mobilitātes plāna izveidi Latvijas Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros stāstīja Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš uzsvēra gan nepieciešamību pēc transporta reformas, īstenojot integrētu un koordinētu pieeju pasažieru pārvadājumu organizēšanai ne tikai galvaspilsētā, bet arī Pierīgas pašvaldībās, gan vajadzību novirzīt privātā un komerctransporta plūsmas no Rīgas centra, gan iedzīvotāju paradumu maiņas veicināšanu, nodrošinot konkurētspējīgas alternatīvas privātajam transportam. “Mērķis, ko mēs ar Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas uzlabošanu vēlētos panākt, ir iedzīvotāju paradumu maiņa. Šobrīd ļoti daudz transporta caur Rīgu brauc tranzītā, Pierīgas iedzīvotāji ar savu privāto transportu uz Rīgu dodas strādāt, kā arī Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta tīkls ir diezgan fragmentēts. Tāpēc, lai samazinātu privātā transporta plūsmu galvaspilsētā, lai mazinātu kravu transporta intensitāti un CO2 izmešu daudzumu, mums ir jārada apstākļus transporta izmantošanas paradumu maiņai,” skaidro T. Linkaits.
Par plānoto Rīgas apvedceļu A4 un A5 pārveidi par ātrgaitas ceļiem informēja VAS “Latvijas valsts ceļi” Attīstības pārvaldes direktors Verners Akimovs. Apvedceļu pārbūve nepieciešama, lai novērstu zemo satiksmes plūsmas caurlaides spēju un nepietiekamo satiksmes drošību, būvniecības darbu uzsākšana uz šo brīdi ir plānota 2027. un 2028. gadā. V. Akimovs iepazīstināja arī ar apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecības ieceri, kas apvieno autoceļa tilta un Rail Baltica dzelzceļa tilta projektu, samazinot būvniecības izmaksas un racionālāk izmantojot resursus. Minēto projektu īstenošana ir ieguvums mobilitātes veicināšanai un transporta plūsmas caur Rīgu mazināšanai.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Galvenais projektu vadītājs transporta plānošanas jomā Mihails Potihonins stāstīja par satiksmes sistēmas pārkārtošanas nepieciešamību, ar mērķi samazināt vides piesārņojumu, lai veicinātu sabiedrības veselību un radītu pievilcīgāku pilsētvidi. Savukārt par Rīgas autostāvvietu politiku un velokoncepcijas izstrādi informēja Rīgas Domes Satiksmes departamenta p.i. Jānis Vaivods. Pieaugot velosipēdistu skaitam pilsētā, nepieciešams risināt gan veloinfrastruktūras, gan velonovietņu pieejamības jautājumus. Tāpat nepieciešams risināt arī autostāvvietu pieejamību, lai iedzīvotājiem būtu iespēja novietot savu automašīnu un uz pilsētas centru doties ar sabiedrisko transportu.
Diskusijā piedalījās un uz skatītāju jautājumiem atbildēja arī LTRK Mobilitātes komitejas vadītāja vietnieki Imants Martinsons un Mareks Kilups. Diskusiju vadīja LTRK Mobilitātes komitejas vadītājs Neils Balgalis.
Vēl par tēmu:
“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālākPārtikas preču cenām jābūt caurskatāmām un ērti salīdzināmām, uzsver Tautsaimniecības komisija
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākPlauktos būs vairāk Latvijas preču
LatvijasTirgotāju asociācija (LTA) š.g. 16. jūnijā plkst. 14.00 uz tikšanos bija aicinājusi Latvijas Pārtikas uzņēmumu federāciju, Lauksaimniecības organizāciju sadarbības padomi, biedrību...
Lasīt tālākNedēļa iesāksies ar vasarīgu laiku, bet tās turpinājums būs lietains un vējains
Jaunā nedēļa iesāksies anticiklona ietekmē - daudzviet spīdēs saule un lielākajā valsts daļā gaidāms sauss laiks, taču jau otrdien tā ietekme mazināsies. No ziemeļiem pietuvosies ciklons,...
Lasīt tālākIeviesīs elektronisko reģistrēšanos automašīnām ārējās sauszemes robežas šķērsošanai
Lai uzlabotu kārtību pie Latvijas ārējās sauszemes robežas un mazinātu rindas, plānots ieviest elektronisko reģistrēšanos. No 1.oktobra autovadītāji, kas plāno šķērsot šo robežu...
Lasīt tālākBrīvdienās atgriezīsies vasarīgs laiks
Šonedēļ Latvijas teritorijā ir ieplūdusi vēsāka gaisa masa, līdz ar ko gaiss ir kļuvis nedaudz aukstāks. Valsts teritoriju šķērsoja aktīvs ciklons – debesis klāja mākoņi, un visa...
Lasīt tālākSaeima apstiprina deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei
Saeima ceturtdien, 12. jūnijā, apstiprināja 14. Saeimas deputāta pilnvaras Maijai Armaņevai un Selmai Teodorai Levrencei. M. Armaņeva Saeimā ievēlēta no partijas “LATVIJA PIRMAJĀ VIETĀ”...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2026. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. Darba diena 2. janvārī, kas ir piektdiena un iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. janvāri, un sestdienu – 3. janvāri, tiks pārcelta...
Lasīt tālākNedēļa iesāksies ar lietainu un brāzmainu laiku
Šīs nedēļas sākumā laikapstākļus Latvijā noteiks ciklonu darbība. Debesis klās mākoņi, kas valsts teritorijas lielākajā daļā atnesīs lietu, vietām arī pērkona lietusgāzes. Arī...
Lasīt tālākZZS rosina atsaukt no amata CVK vadītāju Saulīti
Centrālās vēlēšanu komisijas (CVK) vadībai ir jāuzņemas atbildība par nepilnībām vēlēšanu sistēmā, kas apgrūtināja aizvadīto pašvaldību vēlēšanu rezultātu apkopošanu, tāpēc...
Lasīt tālāk