Eksperti: Nepieciešams samazināt transporta plūsmu Rīgā un nodrošināt pārdomātu sabiedriskā transporta sistēmu
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) organizētajā Mobilitātes komisijas diskusijā “Rīgas metropoles loģistika, kā tā izmainīsies līdz 2030. gadam?” Kā plānotās izmaiņas skars uzņēmējus, preču loģistiku?” eksperti runāja par konkurētspējīgu galvaspilsētas mobilitātes piedāvājumu, samazinot privātā un komerciālā transporta plūsmu centrā un nodrošinot ērtu, pieejamu un koordinētu sabiedriskā transporta sistēmu.
8. jūnijā norisinājās LTRK Mobilitātes komisijas diskusija “Rīgas metropoles loģistika, kā tā izmainīsies līdz 2030. gadam?” Kā plānotās izmaiņas skars uzņēmējus, preču loģistiku?”, kurā eksperti runāja par galvaspilsētas mobilitātes risinājumiem Latvijas Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros, Rīgas apvedceļa projektu, zemo emisiju zonas projektu un Rīgas autostāvvietu politikas un velokoncepcijas izstrādi.
Par konkurētspējīga Rīgas mobilitātes plāna izveidi Latvijas Atjaunošanas un noturības mehānisma plāna ietvaros stāstīja Latvijas Republikas satiksmes ministrs Tālis Linkaits. Viņš uzsvēra gan nepieciešamību pēc transporta reformas, īstenojot integrētu un koordinētu pieeju pasažieru pārvadājumu organizēšanai ne tikai galvaspilsētā, bet arī Pierīgas pašvaldībās, gan vajadzību novirzīt privātā un komerctransporta plūsmas no Rīgas centra, gan iedzīvotāju paradumu maiņas veicināšanu, nodrošinot konkurētspējīgas alternatīvas privātajam transportam. “Mērķis, ko mēs ar Rīgas metropoles areāla transporta sistēmas uzlabošanu vēlētos panākt, ir iedzīvotāju paradumu maiņa. Šobrīd ļoti daudz transporta caur Rīgu brauc tranzītā, Pierīgas iedzīvotāji ar savu privāto transportu uz Rīgu dodas strādāt, kā arī Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta tīkls ir diezgan fragmentēts. Tāpēc, lai samazinātu privātā transporta plūsmu galvaspilsētā, lai mazinātu kravu transporta intensitāti un CO2 izmešu daudzumu, mums ir jārada apstākļus transporta izmantošanas paradumu maiņai,” skaidro T. Linkaits.
Par plānoto Rīgas apvedceļu A4 un A5 pārveidi par ātrgaitas ceļiem informēja VAS “Latvijas valsts ceļi” Attīstības pārvaldes direktors Verners Akimovs. Apvedceļu pārbūve nepieciešama, lai novērstu zemo satiksmes plūsmas caurlaides spēju un nepietiekamo satiksmes drošību, būvniecības darbu uzsākšana uz šo brīdi ir plānota 2027. un 2028. gadā. V. Akimovs iepazīstināja arī ar apvienotā autoceļa un dzelzceļa tilta pār Daugavu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecības ieceri, kas apvieno autoceļa tilta un Rail Baltica dzelzceļa tilta projektu, samazinot būvniecības izmaksas un racionālāk izmantojot resursus. Minēto projektu īstenošana ir ieguvums mobilitātes veicināšanai un transporta plūsmas caur Rīgu mazināšanai.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta Galvenais projektu vadītājs transporta plānošanas jomā Mihails Potihonins stāstīja par satiksmes sistēmas pārkārtošanas nepieciešamību, ar mērķi samazināt vides piesārņojumu, lai veicinātu sabiedrības veselību un radītu pievilcīgāku pilsētvidi. Savukārt par Rīgas autostāvvietu politiku un velokoncepcijas izstrādi informēja Rīgas Domes Satiksmes departamenta p.i. Jānis Vaivods. Pieaugot velosipēdistu skaitam pilsētā, nepieciešams risināt gan veloinfrastruktūras, gan velonovietņu pieejamības jautājumus. Tāpat nepieciešams risināt arī autostāvvietu pieejamību, lai iedzīvotājiem būtu iespēja novietot savu automašīnu un uz pilsētas centru doties ar sabiedrisko transportu.
Diskusijā piedalījās un uz skatītāju jautājumiem atbildēja arī LTRK Mobilitātes komitejas vadītāja vietnieki Imants Martinsons un Mareks Kilups. Diskusiju vadīja LTRK Mobilitātes komitejas vadītājs Neils Balgalis.
Vēl par tēmu:
7 000 skolēnu jau pieteikušies vasaras darbam
2. maijā tika uzsākta skolēnu elektronisko reģistrāciju dalībai skolēnu vasaras darbam. Iniciatīvu centralizēti organizē Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA) un līdz 3.maija rītam vasaras...
Lasīt tālākTeju 100 karavīri no valsts aizsardzības dienesta pirmā iesaukuma turpinās aktīvo dienestu
Gandrīz 100 karavīri no valsts aizsardzības dienesta pirmā iesaukuma turpinās aktīvo dienestu, piektdien intervijā LTV raidījumam "Rīta panorāma" norādīja NBS komandieris Leonīds Kalniņš. Viņš...
Lasīt tālākJaunnedēļ gaidāms vēsāks laiks
Jaunnedēļ laiks kļūs aukstāks un nokrišņiem bagātāks, vietām naktīs termometra stabiņš varētu noslīdot zem 0° atzīmei, un var veidoties stipra salna. Nedēļas nogalē laika apstākļi...
Lasīt tālākSaeima dod atļauju valstij iegādāties “Air Baltic” vērtspapīrus
Finanšu ministrs valsts vārdā varēs iegādāties akciju sabiedrības "Air Baltic Corporation" jaunemitējamos fiksēta ienākuma vērtspapīrus. To paredz ceturtdien, 2.maijā, Saeimā pieņemtais...
Lasīt tālākVARAM ministre: Valdība šobrīd ir atbalstījusi tikai Varakļānu novada pievienošanu Madonas novadam
Izņemot Varakļānus, novadu karte pašlaik nebūtu jāmaina, šorīt intervijā LTV raidījumā "Rīta panorāma" sacīja vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministre Inga Bērziņa...
Lasīt tālākSodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem būs lielāki
Sodi par rupjiem atļautā braukšanas ātruma pārkāpumiem, proti, pārsniedzot ātrumu par vairāk nekā 60 kilometriem stundā, būs lielāki. To paredz Saeimā ceturtdien, 2.maijā, galīgajā...
Lasīt tālākNākošgad tiks pārceltas divas darba dienas
2025. gadā tiks pārceltas divas darba dienas. 2. maija darba dienu, piektdienu, kas iekrīt starp svētku dienu ceturtdienu – 1. maiju, un sestdienu – 3. maiju, pārcels uz sestdienu - 10....
Lasīt tālākLembergs: Kariņš ir amerikānis un tam atbilstoši arī uzvedas
Es nedomāju, ka vēlētāji atteiksies no Krišjāņa Kariņa, tā intervijā ventasbalss.lv norādīja partijas “Latvijai un Ventspilij” valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs. Kā zināms,...
Lasīt tālākLSA: Par spīti visam, piena lopkopības nozare Latvijā turpina strādāt un attīstīties
Neskatoties uz to, ka 2023. gads Latvijas piena lopkopības saimniecībām bija izaicinājumu un pārbaudījumu pilns - svaigpiena iepirkuma cenas kritums gada sākumā no gandrīz 50 EUR/100 kg uz...
Lasīt tālākLBAS turpina uzstāt uz sociālajām garantijām līdzšinējā līmenī darba nespējas lapu apmaksā
Šodien, 30. aprīlī, trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse turpinās diskusiju par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba...
Lasīt tālāk