Muižniece: Sociālo partneru komentāri par pedagogu piemaksām nav pamatoti
Šodien, 21. decembrī, publiskajā telpā izskanējusī informācija, ka Izglītības un zinātnes ministrija neesot politiski pieteikusi vienreizējās piemaksas pedagogiem un skolotāju palīgiem par darbu pandēmijas apstākļos, nav pamatota un neatbilst patiesībai.
Izglītības un zinātnes ministre iepriekš publiskajā telpā vairākkārt paudusi, ka šādas piemaksas tikšot gatavotas un virzītas, tostarp jau 28. oktobra finanšu ministra vadītajā grupā “Covid-19 radīto ekonomisko seku operatīvai novēršanai uzņēmējdarbībā un nodarbināto atbalstam” tika pieteikts komplekss plānoto atbalsta mehānismu kopums izglītības sektoram Covid-19 sakarā, tai skaitā plānotais atbalsts pedagogiem. Pirmais solis, kas jau pieņemts Ministru kabinetā un Saeimā, ir izpildīts – piemaksas skolām par darbu Covid-19 apstākļos. Šobrīd notiek t.s. otrās kārtas atbalsta mehānismu sagatavošana, kas ietver atbalstu arī pedagogiem, kas strādā paaugstinātas noslodzes apstākļos.
Izglītības un zinātnes ministre Anita Muižniece norāda: “Raugoties nākotnē, aicinām partnerus būt konstruktīvākiem un iedziļināties jautājumā, lai rezultāts būtu uz pedagogu interesēm vērsts. Komentējot partneru pausto, jāuzsver, ka tas neatbilst patiesībai, turklāt būtu vērtīgi nodalīt profesionālās un politiskās organizācijas un to kompetences. IZM ir veikusi būtisku darbu, lai identificētu, ar kādiem izaicinājumiem saskaras pedagogi, piemēram, nepieciešamību aizvietot saslimušos kolēģus, testu veikšanas procedūrām u.tml., kā arī strādā pie atbalsta nodrošināšanas un turpinās to darīt.”
Arī vakar, 20. decembrī, notika atkārtota tikšanās starp IZM un sociālajiem partneriem, tostarp, Latvijas izglītības vadītāju asociāciju un Latvijas Pašvaldību savienību, lai pārrunātu paveikto un plānoto šajā jomā.
Foto: Valsts kanceleja
Vēl par tēmu:
IZM: vispirms atbalsts bērniem, tad prasības – pāreja uz augstāku centralizēto eksāmenu slieksni 9. klasēm ir atlikta līdz nākamajam gadam
2025. gadā 9. klašu skolēniem netiks paaugstināts minimālais nepieciešamais snieguma slieksnis centralizētajos eksāmenos no līdzšinējiem 10% līdz 15%, kā sākotnēji bija plānots. Izglītības...
Lasīt tālākRosina dot iespēju atteikties no krievu valodas mācīšanās arī vidējās izglītības posmā
[caption id="attachment_35833" align="alignnone" width="300"] Teacher pointing to raised hands in classroom[/caption] Pēc Nacionālās apvienības (NA) iniciatīvas iesniegti grozījumi Izglītības...
Lasīt tālākCilvēktiesību komisija aicina turpināt pilnveidot rīcības algoritmu vardarbības novēršanai skolās
Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāti trešdien, 12. martā, iepazīstoties ar rīcības algoritmu vardarbības novēršanai izglītības iestādēs un plānotajām izmaiņām...
Lasīt tālākSaeima konceptuāli atbalsta tālmācības iespēju ierobežošanu pamatskolā
[caption id="attachment_33908" align="alignnone" width="300"] Hands raised in classroom[/caption] Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, ceturtdien, 6. martā,...
Lasīt tālākSaeimas Izglītības komisija rosina ierobežot tālmācības iespējas pamatskolā
Pamatizglītībā – no 1. līdz 9.klasei – mācībām ir jānotiek klātienē, trešdien, 26.februārī, lēma Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija. Deputāti vienojās iesniegt...
Lasīt tālākDeputāti aicina nekavējoties atjaunot veselības mācību kā atsevišķu priekšmetu skolu mācību programmās
Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas un Nevienlīdzības mazināšanas apakškomisijas deputāti vēstulē Valsts prezidentam un Ministru prezidentei, kā arī...
Lasīt tālākTiesībsargs: Audzēkņiem ir tiesības laicīgi zināt par izmaiņām stipendiju piešķiršanas kārtībā
Stipendijas saņemšanas kritērijus un piešķiršanas kārtību var mainīt, taču šim procesam jābūt savlaicīgi zināmam un skaidri saprotamam visiem, uz kuriem tas attiecas. 2024. gada...
Lasīt tālākMācību kvalitāte, skola vai pedagogs – kurš atbildīgs par skolēnu sasniegumiem?
Nav noslēpums, ka reizēm skolēni intensīvi mācās tieši pirms pārbaudes darbiem, bet ātri aizmirst apgūto pēc to nokārtošanas. Tas var radīt grūtības, jo nākamās tēmas bieži balstās...
Lasīt tālākTiesībsarga birojs: Pedagogu ētikas normām jābūt vienotām, un arī pārkāpumi jāvērtē pēc vienotas kārtības
Izvērtēt, vai pedagogs ievērojis profesionālās ētikas principus, šobrīd ir katras izglītības iestādes vadības kompetencē. Arī ētikas kodeksu izstrādā katra izglītības iestāde pati....
Lasīt tālākSaeima apstiprina jaunu Augstākās izglītības padomi
Saeima ceturtdien, 16.janvārī, apstiprināja jaunu Augstākās izglītības padomi. Augstākās izglītības padomē apstiprināta Baiba Rivža, Artūrs Zeps, Andris Teikmanis, Jeļena Vediščeva,...
Lasīt tālāk