• Rīga
    Mostly cloudy
    16°C
     
26/10/2012, Kategorija: Bizness, Finanses, bankas

Latvijā tikai 1% respondentu norādījuši, ka pilnībā uzticas finanšu nozarei, kamēr Lietuvā un Igaunijā finanšu sektoram pilnībā uzticas nedaudz vairāk – 4% respondentu. To atklāj pētījumu kompānijas “GfK Custom Research Baltic” un biznesa portāla “Nozare.lv” jaunākais pētījums par finanšu nozari Baltijā.

Likumsakarīgi, ka nosakot vidējo uzticēšanās rādītāju finanšu nozarei, viszemākais uzticības līmenis Baltijas valstīs ir Latvijā, kur šis rādītājs ir vien 3.9 punkti no 7. Igaunijā tas ir nedaudz augstāks – 4.3 punkti. Visvairāk finanšu nozarei savā valstī uzticas Lietuvas iedzīvotāji, vidējam uzticības rādītājam sasniedzot 4.5 punktus.

Pētījums arī atklāj, ka atsevišķu finanšu sektoru vērtējums visās Baltijas valstīs ir krietni augstāks kā vidējais uzticības vērtējums finanšu nozarei kopumā.

Lai arī Latvijā pēdējā desmitgadē banku sektors piedzīvojis ne mazums satricinājumu, kas varētu iedragāt patērētāju uzticamību, pētījums atklāj, ka novērtējot tieši banku sektora darbu Latvijā, patērētāju domas būtiski neatšķiras no kaimiņvalstu iedzīvotājiem, kur situācija finanšu jomā ir nesalīdzināmi rāmāka. Arī ” Latvijas Bankas” darbs tiek vērtēts kā labs, Latvijā iegūstot 4.3 punktus no 7 (izcils), valsts banka Lietuvā ieguvusi – 4.6, un valsts banka Igaunijā – 4.9 punktus. Tomēr Latvijā vissliktāk novērtēta tieši uzraugošās institūcijas – “Finanšu un Kapitāla tirgus komisijas” darbība, kas ieguvusi vien 3.5 punktus no 7.

Savukārt ātro jeb patēriņa kredītu kompāniju darbs Baltijā novērtēts krietni zemāk, jo īpaši Igaunijā, kur vidējais šo pakalpojumu sniedzēju novērtējums nepārsniedz 2.3 punktus, Lietuvā – 3.2, Latvijā tas ir visaugstākais – 3.8. Pētījums atklāj korelāciju starp pakalpojuma lietojumu un darba izvērtējumu, proti, Latvijā, salīdzinājumā ar pārējām Baltijas valstīm, ātro kredītu pakalpojumus respondenti izmanto visbiežāk – 22% respondentu norādījuši, ka pēdējo 12 mēnešu laikā kaut reizi ir izmantojuši šādus pakalpojumus, kamēr Igaunijā vien 5%, vienlīdz vērtējot arī pakalpojuma sniedzēju sliktāk. Lietuvā ātros kredītus pēdējo 12 mēnešu laikā izmantojuši 18% aptaujāto.

Kā skaidro “GfK” klientu servisa vadītāja Māra Tauriņa: “Arī “GfK” veiktais patērētāju uzticēšanās ekonomikai indekss uzrāda, ka šobrīd vērojama rudenim un ziemai raksturīga tendence, kad iedzīvotāji nedaudz pesimistiskāk vērtē gan savas ģimenes, gan valsts ekonomisko situāciju, tomēr kopumā patērētāji uzticību Latvijas ekonomiskajai situācijai ir atjaunojuši. Tā ir pozitīva tendence, ka cilvēki šobrīd ir gatavi tērēt nedaudz vairāk un būt ātro kredītu kompāniju un banku klienti, jo viņi tic, ka varēs atdot, iegādāties lietas un dzīvot labāk, kas sasaucas arī ar oficiālajiem ekonomiskajiem rādītājiem.”

Kā atklāj iepriekšējie “GfK” pētījumi, patērētāji bankām kā dzīvības un nelaimes gadījumu apdrošināšanas sniedzējam uzticas vairāk kā finanšu nozarei kopumā, bet tajā pat laikā nedaudz mazāk kā banku sektoram.

Pētījums arī atklāj, ka par spīti tam, ka uzticība finanšu nozarei nav augsta, 39% Latvijā, 42% Lietuvā un 33% respondentu Igaunijā norādījuši, ka banka kā darba vieta viņiem joprojām šķiet saistoša un respondenti, jo īpaši jaunieši, labprāt vēlētos strādāt bankā, ja vien būtu tāda iespēja.

Avots: nra.lv

339 skatījumi




Video

Tirgus izpēte uzņēmumiem palīdzēs noteikt efektīvāko mārketinga stratēģiju

29/05/2020 | Autors: Publicitātes materiāls

Tirgus izpēte mūsdienās tiek izmantota daudzu iemeslu dēļ – lai palīdzētu uzņēmējiem pieņemt lēmumus, piemēram, nosakot jauna produkta ieviešanas iespējas, vai izstrādājot mārketinga...

Lasīt tālāk
Video

Lembergs: Pasaulē neatradās neviens eksperts, kurš būtu gatavs atzīt AS “Ventas osta” izveides nepieciešamību

29/05/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Pašreizējā Latvijas valdība jau sākotnēji darīja visu, lai sagrābtu varu Ventspils brīvostā un izveidotu kapitālsabiedrību “Ventas osta”, žurnālistiem sacīja Ventspils mērs Aivars...

Lasīt tālāk
Video

Publicitāte rada lielāku uzticamību organizācijai nekā tradicionālā reklāma

28/05/2020 | Autors: Publicitātes materiāls

Publicitāte var būt ārkārtīgi vērtīga, veidojot uzticamību un izpratni par uzņēmumu. Publicitāte ir veids, kā sasniegt plašu auditoriju par salīdzinoši nelielām izmaksām. Tā ir nozīmīga...

Lasīt tālāk
Video

Atbalsts Covid-19 krīzē skartajiem iedzīvotājiem un uzņēmējiem saglabāsies līdz gada beigām

28/05/2020

Atbalsts Covid-19 krīzē skartajiem iedzīvotājiem un uzņēmējiem saglabāsies līdz gada beigām, taču uz atbalstu nevarēs pretendēt ārzonās reģistrētas kompānijas, ceturtdien vienojies...

Lasīt tālāk
Video

Aprīlī mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 9 %

28/05/2020

2020. gada aprīlī, salīdzinot ar 2019. gada aprīli, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 9,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri izlīdzinātie...

Lasīt tālāk
Video

FKTK pievienojot Latvijas Bankai, atlaidīs apmēram 30 cilvēkus

28/05/2020 | Autors: Renāte Logina, Labdien.lv

Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK) pievienojot Latvijas Bankai, varētu atlaist apmēram 30 cilvēku, intervijā LTV raidījumā "Rīta Panorāma" sacīja FKTK priekšsēdētāja Santa Purgaile. "Lielākais...

Lasīt tālāk
Video

Lembergs: Bordāna sagādātās sankcijas ir atspēlējušās visām Latvijas ostām

26/05/2020 | Autors: Anete Jansone, Labdien.lv

Tieslietu ministra Jāņa Bordāna (JKP) iniciētās ASV sankcijas ir sasniegušas savu mērķi – kravu apgrozījums Ventspils ostā krities uz pusi, norādīja Ventspils mērs Aivars Lembergs, vienlaikus...

Lasīt tālāk
Video

Produktu testēšana – veids, kā uzzināt, kādas produktu koncepcijas klientiem patīk vislabāk

26/05/2020 | Autors: Publicitātes materiāls

Produktu ražošana un piedāvāšana tirgū nekad nav viegls process – pat pieredzējušākie uzņēmēji nereti cīnās, lai pieņemtu pareizos lēmumus attiecībā uz produkta dizainu, cenu, tirdzniecības...

Lasīt tālāk
Video

Pretēji iepriekš solītajam, “airbaltic” atlaiž arī ar “Airbus” lidojošos pilotus

25/05/2020 | Autors: Nekā personīga, TV3

Valdība šomēnes nolēma “airBaltic” piešķirt 250 miljonus eiro un norakstīt senu 36 miljonu aizdevumu. Pretī aviokompānija sola jau pēc pāris gadiem atsākt pelnīt. "airBaltic” krīzes...

Lasīt tālāk
Video

Efektīva organizācijas iekšējā komunikācija – tas, kas nosaka uzņēmuma panākumus ilgtermiņā

22/05/2020 | Autors: Publicitātes materiāls

Jebkura uzņēmuma neatņemama darbības sastāvdaļa ir iekšējā komunikācija. Efektīva iekšējā komunikācija palīdz nodrošināt, ka visa komanda strādā vienoti, lai sasniegtu kopēju mērķi....

Lasīt tālāk