LIVE RĪGA kampaņas pērn sekmējušas tūristu skaita pieaugumu Rīgā
Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja (RTAB) apkopotā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) informācija liecina, ka 2011.gadā Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpoto ārvalstu viesu skaits pieaudzis par gandrīz 22%. Īpaši strauji tas palielinājies no tādām LIVE RĪGA kampaņu mērķa valstīm kā Krievija, Igaunija, Lietuva, Dānija, Somija, Vācija un Norvēģija.
“Tūristu skaita pieaugums Rīgā apliecina, ka kopš 2009.gada nogales veiktās investīcijas LIVE RĪGA reklāmas kampaņās sniedz rezultātus. Nenoliedzami, ieguldījumu viesu skaita pieaugumā ir devušas arī viesnīcas, ienākošā tūrisma ceļojumu kompānijas, aviosabiedrības un prāmju līnijas, kas paralēli LIVE RĪGA aktivitātēm ir strādājušas pie tā, lai iepazīstinātu potenciālos viesus ar Rīgu kā pievilcīgu ceļojumu galamērķi. Jāpateicas viesnīcām un restorāniem par pārdomāto cenu politiku, kas arī ir bijusi viens no motivējošiem faktoriem, lai ārvalstu tūristi izvēlētos Rīgu kā savu ceļojumu galamērķi,“ piebilst Aigars Smiltāns, Rīgas Tūrisma Attīstības Biroja sabiedrisko attiecību un mārketinga direktors.
CSP informācija liecina, ka viesnīcās un citās tūristu mītnēs Latvijā 2011.gadā apkalpoti 1 063 294 ārvalstu viesi, kas ir par 21% vairāk nekā 2010.gadā. Rīgā šajā laikā bija apmetušies 77% no visiem ārvalstu viesiem jeb 823 698 viesi – par gandrīz 22% vairāk nekā 2010.gadā.
Vislielākais Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaita pieaugums reģistrēts no Polijas – gandrīz 40%, Krievijas – gandrīz 36%, Itālijas – 32%, ievērojami audzis tūristu skaits no Igaunijas – gandrīz 29%, Lietuvas – gandrīz 21%, Dānijas – gandrīz 19%, Somijas – gandrīz 15%, Vācijas – 14% un Norvēģijas – gandrīz 14%. Salīdzinājumā ar 2010.gadu ir novērojams arī pieaugums viesnīcās un citās tūristu mītnēs nakšņojošo viesu skaitā no Lielbritānijas – gandrīz 11% un Zviedrijas – gandrīz 3%.
No pērn Rīgas viesnīcās un citās tūristu mītnēs apkalpotajiem ārvalstu viesiem visvairāk tūristu bija no Krievijas – gandrīz 15%, Vācijas – gandrīz 11%, Somijas – gandrīz 10%, Norvēģijas – 8%, Zviedrijas un Igaunijas – gandrīz 7%, Lietuvas – 5% un Lielbritānijas – gandrīz 5%.
Visstraujākais viesnīcās nakšņojošo viesu skaita pieaugums, salīdzinot ar attiecīgo laika posmu 2010.gadā, Latvijas galvaspilsētā bija vērojams 2011.gada janvārī (par gandrīz 31%), jūnijā (par 30%), aprīlī (par 29%), novembrī (par 24%) un martā (par gandrīz 23%). Īpaši – par gandrīz 42% – pieaudzis četru zvaigžņu viesnīcās nakšņojošo ārvalstu viesu skaits.
2011.gada beigās 115 tūristu mītnēs Rīgā bija pieejamas 13 232 gultasvietu.
LIVE RĪGA 2011.gada vasaras kampaņa notika no marta vidus līdz 31.maijam 10 mērķa valstīs: Vācijā, Zviedrijā, Norvēģijā, Lietuvā, Igaunijā, Krievijā, Somijā, Izraēlā, Gruzijā un Baltkrievijā. Tās laikā Rīgas reklāmas tika publicētas vairāk nekā 30 dažādos preses izdevumos, 20 interneta portālos, kā arī tika izmantotas Google un Yandex iespējas. Visplašākā vides reklāmas kampaņa notika 5 pilsētās Vācijā – Berlīnē, Frankfurtē, Minhenē, Diseldorfā un Hamburgā – , Norvēģijas galvaspilsētā Oslo vides reklāma tika izvietota sabiedriskā transporta pieturvietās. Vides reklāma tika izvietota arī Sanktpēterburgā.
Reklāmas kampaņas ietvaros Krievijā tika īstenoti sadarbības projekti ar žurnāliem OK, Hello un InStyle, kuros tika publicēti raksti par Rīgu kā pavasara brīvdienu galamērķi. Līdzīgi sadarbības projekti veikti arī Somijā, Zviedrijā un Norvēģijā ar vadošajiem nedēļas un mēneša izdevumiem, piemēram, Me Naiset Somijā, KK Norvēģijā un Ma Bra Zviedrijā. Krievijā reklāmas kampaņas ietvaros notika arī radio konkurss, kā arī tika organizēta Krievijā pazīstamu cilvēku viesošanās Rīgā, kas tika atspoguļota projekta sadarbības medijos un sociālajos tīklos.
LIVE RĪGA 2011.gada rudens/ziemas kampaņa 7 valstīs (Vācijā, Krievijā, Somijā, Norvēģijā, Zviedrijā, Igaunijā un Lietuvā) notika no oktobra sākuma līdz novembra beigām. Reklāmas kampaņā tika popularizētas ziemas brīvdienu un Jaunā gada sagaidīšanas iespējas Rīgā. Tās laikā reklāmas baneri bija redzami vairāk nekā 60 dažādos interneta portālos. Vides reklāmas tika izvietotas uz vairāk nekā 2000 stendiem, no kuriem lielākā daļa – Vācijā. Rīgas reklāma tika publicēta vairāk nekā 20 preses izdevumos. Zviedrijā reklāmas kampaņa notika sadarbībā ar Tallink.
Vēl par tēmu:
Atsevišķiem pārtikas produktiem plāno samazināt pievienotās vērtības nodokli
Atsevišķiem pārtikas pamatproduktiem no nākamā gada vidus plānots noteikt pievienotās vērtības nodokļa (PVN) samazināto likmi 12 procentu apmērā. To piektdien, 21.novembrī, atbalstījusi...
Lasīt tālākPieaugs akcīzes nodoklis alkoholam, tabakai, saldinātajiem dzērieniem
Lai mazinātu videi un veselībai kaitīgu vai neveselīgu produktu patēriņu, kā arī, lai nodrošinātu papildu ieņēmumus valsts budžetā, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija piektdien,...
Lasīt tālākBudžeta komisija galīgajam lasījumam atbalsta izmaiņas izdienas pensiju sistēmā
Lai nodrošinātu taisnīgu, pret pārējiem sabiedrības locekļiem vienlīdzīgu un finansiāli ilgtspējīgu izdienas pensiju sistēmu, Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ceturtdien,...
Lasīt tālākNo jaunā gada Latvijā minimālā alga būs 780 eiro
No 2026 gada 1. janvāra valstī noteiktā minimālā mēneša darba alga tiek paaugstināta no 740 eiro līdz 780 eiro. To paredz trešdien, 19. novembrī, valdības sēdē pieņemtie grozījumi...
Lasīt tālāk2025. gada 3. ceturksnī vērojams straujš darba tirgus aktivitāšu pieaugums
Darba tirgus aktivitāte jau otro ceturksni pēc kārtas pakāpeniski atjaunojas. Pēc straujā uzlabojuma gada vidū pozitīva dinamika saglabājās arī trešajā ceturksnī, augot gan nodarbināto...
Lasīt tālākLatvijas ekonomikas izaugsme 2025. gadā: kas to virza un kas var bremzēt?
Latvijas ekonomikai šis gads bijis viens no labākajiem pēdējā laikā – pēc vairāku gadu stagnācijas tā atkal sākusi augt. Izaugsmi veicinājuši vairāki faktori, kas stiprinājuši gan...
Lasīt tālākDzīvokļu īpašniekus savlaicīgi informēs par citu personu deklarēšanos viņu īpašumā
Dzīvokļa īpašnieks nekavējoties tiks informēts, ja viņa īpašumā savu dzīvesvietu būs deklarējusi cita persona bez likumiska pamata. To paredz Saeimā ceturtdien, 13.novembrī, konceptuāli...
Lasīt tālākKatrs ceturtais Latvijas iedzīvotājs pārtikas cenu pieauguma dēļ spiests atteikties no daļas produktu
Pārtikas cenu kāpums ietekmējis teju 80 % Latvijas mājsaimniecību, liecina bankas Citadeles aptaujas dati. Turklāt katrs ceturtais atzīst, ka nācies atteikties no daļas ierasto produktu, jo...
Lasīt tālākGandrīz puse Latvijas iedzīvotāju nezina savu elektroenerģijas tarifu
Līdz ar plašām izvēles iespējām energopakalpojumu tirgū aug arī klientu energopratības nozīme. Ko zinām par dažādiem tarifiem un pakalpojumu plāniem un vai vispār iedziļināmies savos...
Lasīt tālākPlāno mazināt administratīvo slogu sociālajiem uzņēmumiem
Saeimas Sociālo un darba lietu komisija otrdien, 11. novembrī, konceptuāli atbalstīja grozījumus Sociālā uzņēmuma likumā, kas paredz paplašināt darba iespējas cilvēkiem ar invaliditāti...
Lasīt tālāk