Zīmola novērtēšanās pētījums palīdz pozicionēt zīmolu un noformulēt uzņēmuma vērtības
Zīmola pozicionēšana ir viens no svarīgākajiem uzdevumiem, kas katram uzņēmumam ir jāpaveic. Atbilstoši mērķa patērētāju interesēm un vajadzībām, zīmolam tiek piedota pozitīvo īpašību virkne, kas to pozitīvi pozicionēs viņu prātos. Zīmola pozicionēšana ir process, ko mārketingā izmanto, lai pozicionētu vai izveidotu zīmola nosaukuma identitāti vai tēlu patērētāja prātā. Zīmola pozicionēšanu tirgū palīdz veikt zīmola novērtēšana.
Sabiedriskās domas un tirgus izpētes centrs (SDTIC) ir inovatīva pētījumu aģentūra, kas orientējas uz regulāru sabiedrības viedokļu un sabiedriskās domas apzināšanu un dažādu tirgus sektoru izpēti. Tās mērķis ir nodrošināt klientus ar atbildēm uz viņiem interesējošiem jautājumiem – gan par vispārēju sabiedrības viedokli, gan konkrētām tirgus nozarēm un problēmām.
SDTIC vadītājs Alberts Jodis uzsver, ka zīmola pozicionēšanas izvēle ir viens no vissvarīgākajiem lēmumiem, ko ikviens uzņēmums var pieņemt. “Ikviens uzņēmums vēlas, lai viņu zīmols izceltos. Tātad, ja jūsu izvēlētais pozicionējums ir pārāk tuvu konkurentam, tas nebūs efektīvs. Zīmola pozicionēšanu vislabāk var palīdzēt izvēlēties zīmola novērtēšanas pētījums – tas palīdzēs noskaidrot, ko uzņēmumam nepieciešams mainīt, lai pilnveidotu savu ilgtermiņa attīstību,” norāda A. Jodis.
Viņš uzsver, ka laiki mainās, tirgus dinamika mainās un mainās arī klientu iepirkšanās paradumi, līdz ar to uzņēmumiem ir ļoti svarīgi noskaidrot arī klientu domas, lai pozicionētu savu uzņēmumu un izdarītu to pareizi. “Pozicionēšanā tiek uzsvērtas tikai šim uzņēmumam piederošās unikālās īpašības, kas to atšķir no citiem. Un viens no svarīgākajiem jautājumiem, uz kuru tiek noskaidrota atbilde, novērtējot zīmolu, ir ar ko tas tiek asociēts,” uzsver A. Jodis.
Tāpat šāds pētījums palīdz uzņēmumiem noskaidrot, ar ko zīmols atšķiras no konkurentu zīmoliem un kādas emocijas rada zīmola pieminēšana.
SDTIC ir pieredze vairākos pētījumu veidos, tai skaitā uzņēmuma izvērtēšanā, zīmolu novērtēšanā, darbinieku apmierinātības pētījumos, klientu apmierinātības pētījumos, patērētāju analīzē u.c.
Plašāka informācija par SDTIC pakalpojumiem un pieteikuma forma šeit: http://pieteikums.lv/tirgusizpete.
Vēl par tēmu:
Apstrādes rūpniecība uzņēmusi apgriezienus, maijā izaugsmei sasniedzot 5,6%
Apstrādes rūpniecības apjoms salīdzināmajās cenās šā gada maijā pieaudzis par 5,6% pret pagājušā gada maiju, liecina jaunākie Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) dati. Vairākas...
Lasīt tālākEiropas Komisija piešķir 295,5 miljonus eiro Rail Baltica projekta tālākai attīstībai
Kopuzņēmums RB Rail AS, kas sadarbībā ar Rail Baltica projekta īstenotājiem koordinē arī Eiropas Savienības finansējuma pieteikumu sagatavošanu un iesniegšanu, informē, ka Rail Baltica...
Lasīt tālākPilnībā “atslēgties” no darbiem vai daļēji būt pieejamam – par ko liecina mūsu atvaļinājuma paradumi?
[caption id="attachment_35407" align="alignnone" width="300"] Beautiful business woman looking at papers she holding in her arms while working on computer at her office[/caption] Vasara ir atvaļinājumu...
Lasīt tālākMazumtirdzniecībā maijā aug pieprasījums pēc IT iekārtām un elektroprecēm
2025. gada maijā, salīdzinot ar 2024. gada maiju, mazumtirdzniecības apgrozījums samazinājās par 2,0 %, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) apkopotie kalendāri koriģētie dati...
Lasīt tālākLux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti
Baltijas reģionā lielākais autobusu pārvadājumu uzņēmums Lux Express izskata iespēju vērsties tiesā pret valsti, jo pretēji Satiksmes ministrijas (SM) vēlmei atrisināt ieilgušo problēmu...
Lasīt tālākLDDK: sabiedrība neizjūt valdības centienus mazināt birokrātiju
83% iedzīvotāju bieži novēro birokrātijas negatīvās izpausmes un uzskata, ka pēdējā gada laikā situācija ar birokrātiju valsts un pašvaldību iestādēs nav mainījusies (53%) vai ir...
Lasīt tālākVienkāršoti noteikumi inovāciju un izaugsmes atbalstam uzņēmumiem
[caption id="attachment_35992" align="alignnone" width="300"] Business men shaking hands after an agreement during a meeting[/caption] Ministru kabinets šodien apstiprināja Ekonomikas ministrijas...
Lasīt tālākIzstrādās noteikumus pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam
Patēriņa preču cenu izsekojamībai, caurskatāmībai un monitoringam, tostarp pārtikas preču cenu salīdzināšanas rīkam nepieciešamo informāciju, no mazumtirgotāja ievāks un apstrādās...
Lasīt tālākAptauja: latvieši, lietuvieši un igauņi šovasar dos priekšroku vietējam tūrismam
Baltijas iedzīvotāji šovasar visvairāk plāno apceļot paši savu valsti, kā arī apmeklēt tuvējās kaimiņvalstis, liecina “Booking Group Corporation” piederošā automašīnu nomas brokera...
Lasīt tālāk“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši...
Lasīt tālāk