“Zemnieku saeima” aicina atbalstīt vietējos ražotājus un svētku galdā likt Latvijas produktus
“Latvijas lauksaimniekiem šis ir grūts gads. Netipiski vēsais un mitrais pavasaris un vasaras sākums radījis izaicinājumus virknei lauksaimniecības sektoru un lielai daļai saimniecību. Tieši tādēļ es aicinu ikdienā un, jo īpaši, Līgo svētku laikā atbalstīt vietējos dārzeņu, augļu un ogu audzētājus, siera sējējus, gaļas un iesala ražotājus, kvasa un alus brūvētājus, iegādājoties produkciju tieši no saimniecībām vai lauku veikalos,” aicina biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš.
Latvijas saimniecību saražotā pārtika lielveikalu plauktos jau izsenis konkurē ar importa produkciju cenas ziņā. Lai atbalstītu vietējās saimniecības un pārtikas ražotājus, biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš aicina Līgo svētku svinību galdos celt pašmāju produkciju.
“Gatavojoties Līgo svētkiem, iedzīvotāji dodas prom no pilsētām un svētkus lielākoties izvēlas pavadīt laukos. Vienlaikus pieaug arī pirktspēja, tādēļ šis ir īstais laiks, lai iepazītu zemnieku saimniecības un pārtikas produktus iegādātos no mājražotājiem un lauku veikaliņiem.
Vietējo produktu garšas īpašības ir neatsveramas, tāpēc liksim uz svinību galdiem labākos un gardākos Latvijā audzētos produktus, ko lolojuši mūsu zemnieki!” norāda biedrības “Zemnieku saeima” valdes priekšsēdētājs Juris Lazdiņš.
Viņš akcentē arī to, ka saimniecībās un nelielajos lauku veikalos nereti ir zemākas cenas – iepērkoties tur, iedzīvotāji var izvairīties no pārmērīgā uzcenojuma, kas nereti novērojams lielveikalu ķēdēs tieši Latvijā ražotajiem produktiem.
“Ja iegādājamies produkciju ar lielu uzcenojumu, mēs nodrošinām peļņu lielveikaliem, nevis vietējam ražotājam. Līgo svētki ir fantastisks laiks, lai apciemotu laukus, iepazītu Latvijas dabu un mājražotājus. Iegādājoties vietējos produktus no saimniecībām un lauku veikaliņiem par zemākām cenām, varam ne tikai nopirkt veselīgu un gardu produkciju par samērīgu cenu, bet arī atbalstīt Latvijas zemniekus un veicināt pašmāju produktu patēriņu,” tā Juris Lazdiņš.
Vēl par tēmu:
Jūlijā uzlabojas uzņēmēju noskaņojums apstrādes rūpniecībā un mazumtirdzniecībā
Uzņēmēju noskaņojums 2025. gada jūlijā turpina uzlaboties apstrādes rūpniecībā, un tas ir optimistiskākais pēdējo trīs gadu laikā, liecina Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) veikto...
Lasīt tālākKas mainīsies alkohola iegādē veikalos no 1. augusta
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, no 1.augusta noteikti jauni alkohola tirdzniecības laika ierobežojumi. Ar grozījumiem ierobežots laiks, kurā mazumtirdzniecībā, tostarp tīmekļvietnēs...
Lasīt tālākLatvijas vadošie kafijas grauzdētāji dodas uz Brazīliju un Kolumbiju
Lai stiprinātu savu pozīciju tirgū un turpinātu sadarbību tikai ar labākajiem kafijas piegādātājiem, Latvijas vadošās grauzdētavas Rocket Bean komanda šovasar devās uz Brazīlijas un...
Lasīt tālākMazumtirdzniecības pieaugumu jūnijā veicināja nepārtikas preču apgrozījuma kāpums
Šā gada jūnijā gada laikā piedzīvots neliels mazumtirdzniecības apgrozījuma pieaugums. Straujāku izaugsmi kavēja pārtikas un degvielas tirdzniecības kritums, savukārt to veicināja nepārtikas...
Lasīt tālākŠogad būtiski auguši ārvalstu viesu tēriņi Latvijā
Pēc Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) datiem 2025. gada pirmajos piecos mēnešos Latviju apmeklēja 533 880 ārvalstu viesu. Tas ir par 12,9% vairāk nekā tajā pašā periodā pērn. Pieaug...
Lasīt tālākValdība akceptē grozījumus Bezdarbnieku un darba meklētāju atbalsta likumā
Plānots noteikt vienlīdzīgus nosacījumus bezdarbnieka statusa iegūšanai un saglabāšanai darba ņēmējiem un pašnodarbinātām personām. Turpmāk pašnodarbinātajiem, tāpat kā darba ņēmējiem,...
Lasīt tālākLBAS pauž neizpratni par LDDK prezidenta A. Bites publiskajiem izteikumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienības (LBAS) dalīborganizācijas ir sašutušas un pauž dziļu neizpratni par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) prezidenta Andra Bites izteikumiem...
Lasīt tālākBudžeta plānošana maziem uzņēmumiem: 5 padomi
Mazie uzņēmumi bieži vien ir vietējās ekonomikas dzinējspēks – tie veido darba vietas, attīsta kopienas un ienes jaunas idejas tirgū. Baltijas valstīs MVU loma ir izteikta: Latvijā tie...
Lasīt tālākUzņēmēju vislabāk novērtētā publiskās pārvaldes institūcija, ar kuru tie saskaras, ir CSDD, bet vissliktāk – būvvaldes
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) ir apkopojusi uzņēmēju viedokļus par sadarbību ar publiskās pārvaldes institūcijām un aptaujas...
Lasīt tālākPopulārākie attālinātā darba galamērķi – Spānija, Zviedrija un Lielbritānija
Pēc COVID‑19 pandēmijas ir būtiski mainījušies cilvēku darba ieradumi un dzīvesveids. Uzņēmumi, kas piedāvā darbiniekiem elastīgas darba iespējas, gūst papildu vērtību darbinieku...
Lasīt tālāk