Ventspils brīvosta strauji attīstās un strādā pie konkurētspējas veicināšanas
Ventspils brīvostas pārvalde turpina investēt Ventspils ostas infrastruktūras attīstībā, uzlabojot termināļu darbību un konkurētspēju.
2017. gada septembrī Ventspils ostā strādājošie termināļi kopā pārkrāvuši 1,2 miljonus tonnu kravu. Kopā pirmajos deviņos 2017. gada mēnešos Ventspils ostas termināļi pārkrāvuši 16,2 miljonus tonnu, kas ir par 2,2 miljoniem jeb 16% vairāk nekā pirms gada, un šobrīd par vairāk nekā miljonu tonnu pārsniedz arī gada sākumā plānoto apjomu.
Ventspils brīvostas pārvalde pie sasniegtā neapstājas un turpina ieguldīt infrastruktūras izbūvē un jaunu ražotņu atvēršanā Ventspilī. Kā atzīst Ventspils mērs un brīvostas pārvaldes valdes priekšsēdētājs Aivars Lembergs, darbs pie brīvostas sakārtošanas turpinās – Ventspils brīvostas pārvalde, pildot vienu no savām funkcijām saistībā ar teritoriju pārvaldīšanu un publiskās koplietošanas infrastruktūras uzlabošanu, turpina būvēt un rekonstruēt pievedceļus uz ostas termināļiem un industriālajām zonām.
Vienlaikus tikai pašu komersantu rokās ir izvēle, kā attīstīt uzņēmumus. Saistībā ar Krievijas politiku, kravu apjomam ir tendence samazināties, tāpēc piedāvājumam jākļūst daudzveidīgākam.
“Katram komersantam, terminālim tas ir individuāls lēmums un individuāla pieeja. Es jau minēju par naftas produktiem, tie ir dziļas pārstrādes rezultātā iegūti dažādi produkti, bet ja runājam par birstošajiem minerālmēsliem, tad tās manevra iespējas ir daudz mazākas,” klāsta Ventspils mērs.
Viņš norāda, ka vienīgais pareizais risinājums, kas bija, netika izmantots, proti, ka terminālis pieder kādam no lielajiem minerālmēslu ražotājiem. “Klaipēdā to izdarīja un viņiem ir 9 miljoni tonnu kālija, Ventspils to neizdarīja un kālija sāls Ventspilī vispār nav,” skaidro Lembergs.
Lielākā daļa Ventspils ostā strādājošo termināļu spējuši palielināt kravu apjomu attiecībā pret iepriekšējo gadu, bet atsevišķos jau ilgstoši vērojams kravu kritums. Vismazāk noslogotais terminālis Ventspilī aizvien ir AS “Kālija parks”, kur deviņos mēnešos pārkrauti 188 tūkstoši tonnu, kas nozīmē, ka tiek izmantoti tikai 4% no kopējās termināļa jaudas.
Šo problēmu nolemts risināt, taču tanī pat laikā brīvostai neesot ietekme ar ko privātais terminālis slēgs līgumus un pēc Lemberga vārdiem, brīvostas pārvalde varot tikai ietekmēt aģitējot un iesakot labākos risinājumus.
“Termināļi, ja tie spēs restrukturizēties un pāriet no masas kravām uz nelielām krāvām, savu darbību turpinās,“ ir pārliecināts Lembergs.
Ieguldījumi infrastruktūras izbūvē, atjaunošanā un uzturēšanā ir Ventspils brīvostas pārvaldes aktivitāšu prioritāte. Tāpat jau nākamā gada pavasarī plānots uzsākt trīs ražošanas ēku celtniecības darbus, no kurām divas atradīsies Ventspils Augsto tehnoloģiju parkā, bet viena Ganību ielā.
“Ieguldām naudu, lai saglabātu mūsu konkurētspēju,” saka Ventspils mērs Aivars Lembergs, apliecinot, ka Ventspils brīvostas pārvaldes turpinās ieguldīt darbu ostas attīstības veicināšanā un konkurētspējas celšanā.
Vēl par tēmu:
Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu projektētāju
Rail Baltica projekta nacionālais ieviesējs Latvijā – uzņēmums Eiropas Dzelzceļa līnijas lauž līgumu ar Rail Baltica reģionālo mobilitātes punktu būvprojektētāju – uzņēmumu apvienību...
Lasīt tālākStradiņa slimnīca sagaida no SIA “Velve” būvniecības dokumentācijas atdošanu un skaidrojumu par parādiem apakšuzņēmējiem
Lai risinātu ar A2 būvobjekta pārņemšanu saistītos jautājumus, tostarp par norēķiniem, Paula Stradiņa Klīniskā universitātes slimnīca (Stradiņa slimnīca) sagaida, ka SIA “Velve”...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību, pārtikas tirdzniecības vietās jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts. To noteic Saeimā ceturtdien, 25.aprīlī, trešajā – galīgajā –...
Lasīt tālākTirgotāji bieži maldina par augļu un dārzeņu izcelsmi
Veicot pastiprinātu svaigu dārzeņu, augļu un ogu kontroli, mēneša laikā Pārtikas un veterinārais dienests pārbaudījis vairāk nekā 390 pārtikas tirdzniecības uzņēmumus, 40 % gadījumu...
Lasīt tālākLBAS: Latvijas uzņēmumu konkurētspēju neapdraud izdevumi par darbnespējas lapām
30. aprīlī trīspusējā sanāksmē arodbiedrības, darba devēji un valsts puse atkal diskutēs par Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) iniciēto vēlmi samazināt darba nespējas lapas...
Lasīt tālākMazos un vidējos uzņēmumus visvairāk ietekmē nodokļu slogs, inflācija un energoresursu cenas
Neskatoties uz pēdējo gadu ekonomiskās attīstības perspektīvu un ģeopolitiskās situācijas pasliktināšanos, mazie un vidējie uzņēmēji Baltijā saglabā pragmātisku optimismu. Par to...
Lasīt tālākProkuratūrā izbeidz lietu pret četrām personām par mēģinājumu izkrāpt “Olainfarm” akcijas
Pirms trim gadiem Valsts policija sāka kriminālprocesu par mēģinājumu izkrāpt daudzus miljonus vērtas “Olainfarm” akcijas. Likumsargi aizdomās turēja piecas personas un martā pret tām...
Lasīt tālākTirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālāk