Uzņēmēji par bezjēdzīgāko C-19 izplatības mazināšanā vērtē tirdzniecības ierobežojumus
Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS veiktās Uzņēmēju viedoklis par uzņēmējdarbības stāvokli Latvijā aptaujas dati liecina, ka uzņēmēji par efektīvāko ierobežojumu risinājumu C-19 izplatības mazināšanā vērtē ieceļošanu no ārvālstīm un izolāciju pēc ieceļošanas, savukārt par bezjedzīgāko – tirdzniecības ierobežojumus.
2021. gada februāra – marta Latvijas uzņēmēju aptaujas dati liecina, ka par valdības noteikto ierobežojumu un aizliegumu efektivitāti Covid-19 izplatības mazināšanā, uzņēmēji biežāk par efektīviem uzskata sekojošus ierobežojumus vai aizliegumus: Ierobežojumi ieceļošanai no ārvalstīm un 10 vai 14 dienu izolācija pēc ieceļošanas (indeksa* vērtība: +53); Ierobežojumi kultūras un izklaides pasākumu norisei (+43); Ierobežojums izglītības iestāžu darbam klātienē (+20).
Savukārt negatīvi novērtēta sekojošo ierobežojumu vai aizliegumu efektivitāte: Ierobežojumi skaistumkopšanas pakalpojumu sniedzējiem (-36); Aizliegums strādāt daļai klātienes veikalu (piemēram, apģērbu un apavu, būvmateriālu un būvizstrādājumu, specializētām, un citām tirdzniecības vietām) (-46); Ierobežojumi klātienē tirgot atsevišķas preču grupas (piemēram, apģērbu, saimniecības preces, elektrotehnika, u.c.) (-56).
LTRK Valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš: “Manuprāt, SKDS veiktā uzņēmēju aptauja pamatā dod divus signālus. Pirmais – C19 atbalsta pasākumu kopumu un saņemšanas vienkāršību uzņēmēju lielākā daļa novērtē ļoti atzinīgi. Otrais – apliecina LTRK ilgstoši un neatlaidīgi pausto, ka jāizvēlas efektīvākie C19 ierobežojumi, pie kādiem noteikti nevar pieskaitīt preču sarakstus un tamlīdzīgos ierobežojumus tirdzniecībā. Ceram, ka šo nepareizību Valdība labos”.
Ņemot vērā, ka ierobežojumi tiek kompensēti ar valsts atbalsta programmu, aptaujas ietvaros uzņēmējiem tika lūgts arī novērtēt, cik noderīgi ir dažādi atbalsta pasākumi Par noderīgāko atbalstu uzņēmēji atzinuši dīkstāves pabalstus darbiniekiem, no uzņēmēju atbildēm aprēķinātā indeksa* vērtība ir +73.
Citi atzinīgi novērtēti atbalsta pasākumi ir sekojoši: Pārmaksātās PVN summas atmaksa īsākā termiņā (+62); Grants apgrozāmo līdzekļu plūsmas nodrošināšanai (+61); Nodokļu samaksas termiņa pagarinājums vai sadalīšana nomaksas termiņos (+61); Atbalsts algu subsīdijai nepilna laika darbiniekiem (+53); Atbalsts pašnodarbinātajiem un patentmaksas maksātājiem (+46); LIAA atbalsts eksportējošiem uzņēmumiem Covid-19 krīzes seku pārvarēšanai (+38); Apgrozāmo līdzekļu aizdevumi no Altum (+28).
Vēl par tēmu:
Tirdzniecības vietās būs jānorāda pārtikas produktu ražošanas valsts
Lai veicinātu patērētāju informētību par produktu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien, 17. aprīlī, trešajā – galīgajā – lasījumā...
Lasīt tālākLatvijas Tirgotāju asociācija atbalsta iniciatīvu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli
Iniciatīvu portālā Manabalss.lv sākta parakstu vākšana par aicinājumu neaplikt lietoto apģērbu un tekstilizstrādājumus ar dabas resursu nodokli. Iniciatīvai atbalstu paudusi arī Latvijas...
Lasīt tālākIeviesta iespēja Rimi taromātos depozīta maksu ieskaitīt klienta kartes uzkrājumā
Lai nodrošinātu klientiem ērtāku depozīta maksas apriti, no 15. aprīļa Rimi kopā ar Depozīta Iepakojuma Operatoru (DIO) un taromātu uzstādītāju Tomra Collection Latvia pirmo reizi Latvijā...
Lasīt tālākPĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024: Digitālais saturs – ceļš kā veidot zīmola atpazīstamību
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti sniedza ieskatu tajā, kā mainās pārdošanas un klientu servisa jomas, kādas ir efektīvākās...
Lasīt tālākIzaugsmes trenere: Kvalitatīva aukstā zvana saturs slēpjas sarunas sākumā
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā eksperti runāja par nākotnes iespējām, izaicinājumiem un tendencēm pārdošanā un klientu apkalpošanas...
Lasīt tālākBORN DIGITAL Latvia vadītājs: 80% klientu ir gatavi maksāt vairāk, ja lietotāju pieredze ir uzlabota
Ceturtdien, 11. aprīlī, tiešsaistē norisinājās PĀRDOŠANAS KONFERENCE 2024, kurā BORN DIGITAL Latvia vadītājs Gatis Hasners runāja par stratēģiski nozīmīgiem elementiem biznesa attīstībai...
Lasīt tālākSegs pusi būvdarbu izmaksu arī lielas jaudas pieslēgumiem
Lai veicinātu jaunu investīciju piesaisti, tostarp augstas energointensitātes projektos, noteikts, ka sadales sistēmas operators sedz pieslēguma būvdarbu izmaksas 50 procentu apmērā arī lielas...
Lasīt tālākAlkoholiskos dzērienus no pirmdienas līdz sestdienai nevarēs iegādāties pēc plkst. 20.00
Lai mazinātu alkohola patēriņu sabiedrībā, plānots ierobežot laiku, kurā mazumtirdzniecībā varēs iegādāties alkoholiskos dzērienus. Plānots, ka no pirmdienas līdz sestdienai alkoholu...
Lasīt tālāk26% darba ņēmēju kopumā savā ikdienas darba dzīvē no tiešā vadītāja nesaņem konstruktīvu atgriezenisko saiti
Pētījumu kompānija Kantar veica darba ņēmēju aptauju, kurā noskaidroja dažādus ar darbinieku noskaņojumu un darba vidi saistītus jautājumus, tostarp, vai darbinieki savā ikdienas darba...
Lasīt tālākVai pārtikas produktu cenu kāpums ir apstājies?
Pārtikas cenu kāpums ir apstājies, šorīt intervijā Latvijas Radio raidījumā "Labrīt" sacīja Lauksaimniecības tirgus veicināšanas daļas vadītāja, vadošā pētniece Ingūna Gulbe. Gulbe...
Lasīt tālāk