Tirdziņu sezona – kā sagatavoties un izcelties starp citiem tirgotājiem?
Vasara ir daudzu mazo uzņēmēju aktīvākais gadalaiks, jo sākas dažādu tirdziņu, gadatirgu un pasākumu sezona. Konkurence tajos ir liela, tāpēc katram uzņēmējam cītīgi jāgatavojas, lai reizē spētu izcelties starp citiem tirgotājiem, kā arī nodrošinātu stabilitāti un ērtas maksājumu iespējas klientiem. Luminor bankas pagājušā gada nogalē veiktā aptauja liecina, ka 53 % iedzīvotāju nav bijusi iespēja tirgos un gadatirgos par precēm vai pakalpojumiem norēķināties ar maksājumu karti. Tuvojoties aktīvajam periodam, Luminor eksperti iesaka veidus, kā nodrošināt iespējami plašas norēķinu iespējas klientiem un izcelties uz citu tirgotāju fona.
Apdomājiet stenda izskatu
Gadatirgus no pircēja viedokļa ir lieliska iespēja vienuviet izskatīt ļoti daudzu uzņēmumu produktu klāstu un izvēlēties sev tīkamāko, taču no pārdevēja viedokļa tā ir sīva konkurence un nepieciešamība izcelties. Tāpēc, sākot gatavoties tirdziņu sezonai, ir vērts kārtīgi apdomāt to, kā noformēsiet savu tirdzniecības stendu. Noteikti izkārtojiet preces pārskatāmi, ne pārāk cieši un neatbalstot vienu pret otru. Uzmanības piesaistīšanai varat izvietot, piemēram, fotogrāfijas no produktu ražošanas procesa, jo tas var ne tikai pievilināt potenciālo pircēju, bet arī palīdzēt raisīt sarunas ar stenda apmeklētājiem. Svarīgi arī atcerēties par sava zīmola demonstrēšanu – tam jābūt skaidri norādītam, lai pircējam ir iespēja to izlasīt un atcerēties.
Skaidri norādiet cenas
Lai uzlabotu klientu pieredzi un novērstu potenciālos šķēršļus jūsu produktu iegādē, ieteicams skaidri norādīt produktu cenas. Ja cena nav norādīta, tas var mulsināt potenciālos pircējus un likt doties garām stendam, jo nav saprotams produktu cenu līmenis un reizēm tas var radīt aizdomas arī par negodīgu tirgotāju, kas cenas pircējiem nenosauks godprātīgi. Tāpat daudzi no mums nav tie, kas droši un labprātīgi uzsāk sarunu, tāpēc cenu neesamība var mudināt potenciālo pircēju ātrāk doties garām stendam, lai izvairītos no sarunāšanas ar pārdevēju.
Piedāvājiet dažādas maksājumu iespējas
Latvijas iedzīvotāju vidū pārliecinošs vairākums jeb 82 % ikdienā norēķiniem izmanto maksājumu kartes, savukārt vairāk nekā puse norāda, ka tirgos vai gadatirgos tiem bieži trūkst iespēja veikt maksājumus ar karti. Maksājumu iespēju trūkums līdz ar to var traucēt klientiem veikt pirkumu un tirgotājiem zaudēt savus klientus – 34 % iedzīvotāju norāda, ka, nonākot situācijā, kad nav iespējas norēķināties ar bankas karti, viņi jūtas neapmierināti un visbiežāk pirkumu neiegādājas. Lai gan tirdziņi aizvien zināmi kā vieta, kur bieži jānorēķinās ar skaidru naudu, tomēr tirgotājiem jāņem vērā, ka arvien vairāk klientu jau šodien arī tirdziņos sagaida iespēju norēķinus veikt ar maksājumu karti.
Šobrīd jaunākās tehnoloģijas un banku piedāvātās iespējas ļauj uzņēmējiem pavisam viegli nodrošināt norēķinus ar maksājumu kartēm vai digitālajiem maciņiem jebkurā vietā un laikā. Piemēram, Luminor Mobilais POS lietojumprogramma ir uzstādāma vien dienas laikā, jāveic tikai daži vienkārši soļi un jau varēsiet klientiem piedāvāt ērti norēķināties.
Iesaistieties sarunās un veidojiet kontaktus nākotnei
Atšķirībā no pārdošanas tiešsaistē, klātienes tirdziņi sniedz ievērojamas priekšrocības, jo ļauj veidot ilgtermiņa attiecības ar klientiem un labāk iepazīt viņu vajadzības. Izmantojiet šo iespēju – aprunājieties ar klientiem, pastāstiet savu zīmola stāstu un noskaidrojiet, kas viņiem patīk un ir vajadzīgs, lai nākotnē varētu pilnveidot savu produkciju.
Tāpat neaizmirstiet parūpēties par savu kontaktinformāciju, lai cilvēki, kuri nevēlas neko iegādāties uzreiz vai vēlas vēlāk iegādāties vairāk jūsu produktu, varētu ar jums sazināties attālināti. Skaidri norādiet savu mājaslapu, sociālo tīklu kontus un citus saziņas veidus uz vizītkartes vai brošūras. Šī informācija noderēs ne tikai pircējiem, bet arī potenciālajiem sadarbības partneriem. Neaizmirstiet nodibināt jaunus kontaktus arī starp citiem tirgotājiem un ražotājiem, jo nekad nav iespējams paredzēt, kas jums varētu noderēt nākotnē!
Vēl par tēmu:
Mācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimā trešdien, 30.aprīlī,...
Lasīt tālākAptauja: katrs otrais Baltijas iedzīvotājs uzskata, ka elektroauto ir pārāk dārgi
Lai arī elektroauto kļūst arvien populārāki, augstā cena joprojām ir galvenais šķērslis, kas attur no to iegādes, liecina Citadele Leasing veiktā Baltijas iedzīvotāju aptauja. Salīdzinājumā...
Lasīt tālākPārtikas cenas un piesardzīgs patēriņš martā ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu
2025. gada martā iedzīvotāju piesardzīgāka izturēšanās pret tēriņiem ietekmēja mazumtirdzniecības apgrozījumu. Gada laikā mazumtirdzniecības uzņēmumu kopējais apgrozījums salīdzināmajās...
Lasīt tālākRadīts īpašs “Kārums” un animācijas filmas “Straume” biezpiena sieriņš – ar arbūza garšu
Sadarbībā ar Oskara godalgotās animācijas filmas “Straume” (angliski “Flow”) veidotājiem, Latvijā vadošais piena pārstrādes uzņēmums “Food Union” radījis īpašu biezpiena sieriņu...
Lasīt tālākLBAS pauž izbrīnu par birokrātijas mazināšanas rīcības grupas publiskajiem paziņojumiem
Latvijas Brīvo arodbiedrību savienība (LBAS) ir nosūtījusi vēstuli Ministru prezidentei E. Siliņai, Valsts kancelejas vadītājam R. Kronbergam un labklājības ministram R. Uzulniekam, kurā...
Lasīt tālākLatvijā otrs augstākais strādājošo pensionāru īpatsvars Eiropas Savienībā
Lai gan lielākā daļa eiropiešu, sasniedzot valsts noteikto pensijas vecumu, dodas pelnītā atpūtā, Latvijā 44,2% iedzīvotāju, kas saņem pensiju vecumā līdz 74 gadiem, turpina savas darba...
Lasīt tālākMācību uzņēmumiem ar ieņēmumiem līdz 3000 eiro gadā nebūs jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem
Skolēnu mācību uzņēmumiem, kuru ieņēmumi gadā nesasniegs 3000 eiro, nebūs Valsts ieņēmumu dienestā jāreģistrējas kā nodokļu maksātājiem. To noteic Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)...
Lasīt tālākPieaug interese par jaunu un energoefektīvu mājokļu iegādi
Šī gada pirmajā ceturksnī vērojama pieaugoša interese par jaunu un energoefektīvu mājokļu iegādi – piektdaļu (26 %) no kopējā izsniegtā hipotekāro kredītu apjoma veido Zaļais hipotekārais...
Lasīt tālākAptauja: teju piektdaļa iedzīvotāju pēc saskarsmes ar krāpniecību izjūt emocionālu stresu
Luminor bankas aptaujas dati liecina – lai gan 69% iedzīvotāju uzskata, ka krāpnieku mēģinājumi viņus tieši neietekmē, gandrīz piektdaļa jeb 17% norāda uz emocionālu stresu kā vienu...
Lasīt tālākĒģiptes izcelsmes kartupeļos atklāj augu veselībai bīstamu baktēriju
Pārtikas un veterinārais dienests (PVD) iznīcināšanai nosūtījis Ēģiptes izcelsmes kartupeļu kravu, jo kartupeļu paraugā, kas noņemts, veicot importa kontroli uz robežas, Valsts augu aizsardzības...
Lasīt tālāk