Sievietes divkārt vairāk nekā vīrieši norāda uz biežu aizskarošu attieksmi darba vietā
Pakalpojumu nozares darbinieku aptauja atklāj, ka vairāk nekā puse aptaujāto pārdevēju, viesmīļu un citu pakalpojumu sniedzēju Latvijā saskaras ar dažāda veida nepieņemamu attieksmi no klientiem – visbiežāk tā ir nepieklājīga un rupja attieksme (67 %), izvairīšanās maksāt par precēm vai pakalpojumiem (27 %) un draudi (26 %). Atsevišķos gadījumos personāls ir saskāries ar fizisku ietekmēšanu (4 %) un pat seksuālu uzmākšanos (3 %). Sievietes divkārt vairāk nekā vīrieši (41 % aptaujāto sieviešu, 23 % vīriešu) norāda uz biežu aizskarošu attieksmi.
Šī problēma ir raksturīga lielākajai daļai uzņēmumu, kuru darbinieki strādā ar klientiem –pārdevēji, viesmīļi, kurjeri, administratori un citi pakalpojumu sniedzēji. Lai aizstāvētu darbiniekus un aicinātu sabiedrību būt iejūtīgākiem un laipnākiem pret cilvēkiem, kas viņiem sniedz ikdienas pakalpojumus, vairāki uzņēmumi pievienojas “Circle K” iniciētajai sociālajai kampaņai “Labestības vilnis”.
“Jau trešo gadu “Circle K” īsteno šo iniciatīvu un redzam, ka kampaņai ir rezultāti – sabiedrība kļūst arvien iecietīgāka. Ar šo kampaņu vēlamies iedrošināt sabiedrību būt laipnākiem un reizē pateikties tiem klientiem, kas ikdienā ar savu cieņpilno attieksmi rāda piemēru citiem, jo mums rūp mūsu darbinieku labbūtība. Iekšējās aptaujas dati parāda, ka 27 % mūsu darbinieku ir saskārušies ar neatbilstošu attieksmi no klientiem. Tas ietekmē darbiniekus, apgrūtina ikdienu un daudzi ar nožēlu atzīst, ka šāda pieredze darbā kļuvusi par normu, tāpēc ļoti strādājam, lai nepatīkamās situācijas mazinātu un atbalstītu darbiniekus,” stāsta “Circle K” Baltijas personāla direktore Undīne Miķelsone.
Kā norāda piegādes pakalpojumu sniedzēja “Venipak Latvija” izpilddirektore Sanita Bērziņa: “Lielākā daļa klientu pret mūsu darbiniekiem izturas ar cieņu un pozitīvu attieksmi, tomēr nākas risināt arī sarežģītas situācijas. Mēs apzināmies, ka konflikta situācijās ir būtiski atbalstīt darbiniekus, tāpēc regulāri organizējam apmācības par sarežģītu situāciju vadību un stresa pārvarēšanu, nodrošinām ikdienas atbalstu no vadītājiem. Nesenā situācijā mūsu darbiniece profesionāli un ar empātiju pārvaldīja klientu neapmierinātību un dusmas, skaidrojot piegādes kavēšanās iemeslus. Klients sarunas beigās pateicās par palīdzību un sapratni.”
Arī “Tet” pārdošanas un klientu apkalpošanas vadītāja Dace Lodziņa uzsver, ka darbinieku labbūtība ir viena no galvenajām uzņēmuma vērtībām. “Mūsu komanda sastāv no vairāk nekā 900 darbiniekiem, kas ikdienā strādā ar klientiem – zvanu centrs, veikali un inženieri. Mēs ieguldām kolēģos, lai viņi būtu gan profesionāli, gan iejūtīgi “Tet” zīmola pārstāvji. Tāpat ņemam vērā klientu atsauksmes, lai uzlabotu pakalpojumu pieejamību un apkalpošanas kultūru. Laipna attieksme sākas ar mūsu pašu rīcību, jo ikviens no mums ir kāda uzņēmuma klients. Priecājamies par šādām iniciatīvām, kas aicina sabiedrību aizdomāties par savstarpēju cieņu un pozitīvu attieksmi – tās ir vērtības, kas palīdz veidot labāku sadarbību un vidi mums visiem,” uzsver Dace Lodziņa.
“Circle K Latvia” ir ilgstoši strādājuši pie darbinieku apmācībām un citiem pasākumiem, kas veicina drošāku darba vidi. Regulāri tiek organizētas komandas un vadības apmācības, ir ieviesta konfidenciāla saziņa ar vadību, lai ziņotu par nepatīkamām situācijām darba vietā, ja nepieciešams, darbiniekiem piedāvā arī psihologu konsultācijas. Degvielas uzpildes stacijās ir pieejama arī videonovērošana un virkne laupīšanas novēršanas pasākumu.
“Ir svarīgi, lai darbinieki justos ērti, ziņojot par jebkādu nepatīkamu situāciju darba vietā. Ikvienu šādu ziņojumu uztveram nopietni un atbilstoši reaģējam. Mēs, “Circle K” cenšamies radīt tādu darba kultūru, kurā psiholoģiskā aizskaršana netiek pieļauta un kurā tiek uzsvērta cieņa un laipnība vienam pret otru,” uzsver Undīne Miķelsone.
Vēl par tēmu:
Pārtikas atkritumu apjoms Latvijā joprojām liels – visvairāk to rodas mājsaimniecībās
Latvijā 2024. gadā radīti vairāk nekā 269 tūkstoši tonnu pārtikas atkritumu. Gadā vidēji viens iedzīvotājs saražo 144 kg pārtikas atkritumu. Jaunākie pētījuma dati liecina, ka vislielākais...
Lasīt tālākSprindžuks: Rīgas osta ir neatņemama pilsētvides un ekonomikas daļa
Rīgas osta ir pilsētas ekonomikas un infrastruktūras stūrakmens, kas stiprina Latvijas saikni ar pasauli. Sadarbība starp valsti, Pierīgas pašvaldībām, uzņēmējiem un ostas vadību ir būtiska,...
Lasīt tālākFaktiskā bezdarba līmenis jūnijā bez izmaiņām
2025. gada jūnijā faktiskā bezdarba līmenis Latvijā bija 6,8%, un tas ir palicis nemainīgs, gan salīdzinot ar šā gada maiju, gan 2024. gada jūniju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes...
Lasīt tālākMaijā tūristu mītnēs par 9,4% vairāk viesu nekā pirms gada
2025. gada maijā Latvijas tūristu mītnēs apkalpoti 250,3 tūkstoši ārvalstu un vietējo viesu, veidojot 9,4% pieaugumu pret 2024. gada maiju, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati. Viesi...
Lasīt tālākAS “Augstsprieguma tīkls” tarifa izmaksas saglabāsies nemainīgas; tarifs elektroenerģijas lietotājiem nepieaugs
Trešdien, 16. jūlijā, klimata un enerģētikas ministrs Kaspars Melnis tikās ar AS “Augstsprieguma tīkls” (AST) vadības pārstāvjiem, lai pārrunātu AST tarifu projektu 2026.–2028. gadam....
Lasīt tālākLTRK indekss: Optimisms uzņēmēju vidū pieaug, cerības par uzņēmējdarbības vides uzlabošanos nedrīkst sagraut
Latvijas lielākā uzņēmēju biedrība Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), izvērtējot jaunākos LTRK indeksa datus par uzņēmēju noskaņojumu šī brīža ekonomiskajos apstākļos,...
Lasīt tālākLaikapstākļi pārbauda lauksaimniekus – kā pielāgoties?
Pēdējo mēnešu laikapstākļi būtiski apdraud vasarāju ražas – kā liecina Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centra informācija, Zemgalē un Kurzemē situācija ir labāka, bet...
Lasīt tālākVienota biļete vilcienam un Rīgas sabiedriskajam transportam
Ieviesta “Rīgas vienotā biļete” – jauns risinājums pasažieriem, kuri izmanto gan vilcienu pasažieru pārvadātāja Vivi pakalpojumus, gan “Rīgas satiksmes” transportu. Tā ļauj par...
Lasīt tālāk“Rail Baltica” dzelzceļa pamattrasē dota zaļā gaisma liela mēroga būvdarbiem
“Rail Baltica” projekta ieviesējs Latvijā – uzņēmums “Eiropas Dzelzceļa līnijas” – un “Rail Baltica” pamattrases būvnieks “ERB Rail” parakstījuši aktu par plaša mēroga...
Lasīt tālākKas interesē darba devējus? Atlases speciāliste sniedz ieteikumus, kā sagatavoties darba intervijai
] Veiksmīga intervija var kļūt par izšķirošu soli karjeras attīstībā, taču lai mērķtiecīgi un pārliecinoši sagatavotos darba pārrunām, būtiski jau iepriekš pārdomāt atbildes uz...
Lasīt tālāk